Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ubekreftet enda, men vi får vite mer i slutten av måneden, visstnok. Dette gjør jo "Breakthrough Starshot" enda mer aktuelt (en galemattias plan om å sende en sverm av miniromsonder til nettopp Alpha Centauri, med en fart på oppunder 20% lyshastighet).

Men men, vi får se. Bare noe jeg tenkte på.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Den 18.8.2016 at 21.30, Lutetium 71 skrev:

Ubekreftet enda, men vi får vite mer i slutten av måneden, visstnok. Dette gjør jo "Breakthrough Starshot" enda mer aktuelt (en galemattias plan om å sende en sverm av miniromsonder til nettopp Alpha Centauri, med en fart på oppunder 20% lyshastighet).

Hva med å la romvesnene fra A centuri komme til oss først. Da sparer vi oss for mye hodebry og sprukne budgetter.

Om denne planeten er jordlignende og er i den levelige sonen, burde det jo være liv der i henhold til evolusjonsteorien nesten alle tror på.

Håper ikke forskere kommer med tomme ord her ;)

Endret av debatant
Skrevet

Dette kom jeg over for noen dager siden også, gleder meg til å høre mer. :) 

Skrevet
Den 18.8.2016 at 21.30, Lutetium 71 skrev:

Det er litt spennende. Å oppnå ca 5-10 % av lyshastighet er i alle fall innenfor rekkevidden av framtidige teknologier, man i dag kan skissere teoretisk. Med et system innenfor 4 lysår (40-80 års reisetid) er det innenfor noe som tidsmessig er gjennomførbart. F.eks ble Voyager 1 sendt opp i 1977 (39 år) og fortsatt i kommunikasjon med jorden. 

Skrevet

Det er bekreftet nå. Men det er enda lenge til vi har noe fartøy raskt nok 

Men det kommer noen teleskoper både på bakken og i rommet  som skal kunne gi oss flere detaljer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...