Gå til innhold

uniform/sokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min arbeidsplass bruker vi sorte uniformer, og vi har bare lov til å bruke sorte sko, joggesko er greit.

Noen av damene går uten sokker i joggeskoene, og jeg har lurt litt på å gjøre det samme nå i finværet.

Er det av betydning om det er mann eller dame som går uten sokker og er dette innafor.

Jeg er mann :)

Anonymkode: 638ae...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du høre med arbeidsplassen din om. Hvilke retningslinjer det er for uniform der du jobber er det ingen her inne som kan vite. De stedene jeg jobber er det en del som og bryter med uniformsreglementet, men det betyr ikke at jeg skal gjøre det bare fordi andre bryter det. Det er en grunn til at de reglene er som de er, men hvor strenge reglene er hos deg vet ingen her :) 

Anonymkode: c9e1b...bde

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du høre med arbeidsplassen din om. Hvilke retningslinjer det er for uniform der du jobber er det ingen her inne som kan vite. De stedene jeg jobber er det en del som og bryter med uniformsreglementet, men det betyr ikke at jeg skal gjøre det bare fordi andre bryter det. Det er en grunn til at de reglene er som de er, men hvor strenge reglene er hos deg vet ingen her :) 

Anonymkode: c9e1b...bde

Takker for svar men var ikke det jeg lurte på, men om det ser greit ut uten sokker og uniform og om det er like greit for menn som damer å gå uten

Anonymkode: 638ae...445

Skrevet

Ser like merkelig ut på både menn og kvinner som ikke har sokker til uniformen. 

Anonymkode: 8c5b7...4bc

• Liker 3
Skrevet

De bør ikke skille mellom kjønn. ellers er det opp til arbeidsgiver å avgjøre hva som er greit.

Anonymkode: 49a7e...5fd

Skrevet

Vi kan synse, men vil du ha et ordentlig svar må du sjekke med arbeidsgiver. Det varierer veldig hvor rigid regelverk rundt uniformer er. Jeg har vært borti hele skalaen føles det som. Flere steder har det vært skille på kjønn. Ett sted fikk damer feks velge mellom bykse, skjørt og shorts, mens guttene kun fikk bruke bukse. 

Det virker ikke så veldig naturlig å skille mellom menn og damer når det gjelder sokker, men hva andre enn arbeidsgiver mener er jo egentlig irrelevant. 

Er du forresten sikker på at de går sokkeløs, og ikke bruker sånne slip sokker som ikke synes med sko på? 

Anonymkode: cec62...869

Skrevet

Normalt sett vil en uniform kreve sokker som gjør at dine eller kvinnenes legger ikke synes mellom sko og bukse. Da jeg hadde en slik jobb brukte jeg svarte sokker fra nike, de pustet for meg mye bedre enn vanlige dressokker, og de var lange nok til å nå halveis opp på leggen slik at man ikke så hud. Egentlig skulle vi bruke knelange sokker. Veldig sjelden man følger kodeksen om ankler synes i uniform. At dere kan bruke joggesko er ganske løssluppent, så mulig dere har løsere regler enn jeg hadde hos min arbeidsgiver.

Siden vi ikke fikk bruke joggesko måtte jeg ha både innleggssåle og et ekstra par litt tykke sporstsokker under de svarte nikesokkene for å gi litt bedre polstring, uniformsko er sjeldent de beste for knær og rygg. Så tynne ankelsokker var helt uaktuelt for meg uansett til. 

Anonymkode: 50026...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...