Gå til innhold

BDSM

Superlammet

Liker du BDSM?  

5 stemmer

1. 1. Liker du BDSM?

• Ja.
      25
    • Nei.
      19
    • Kanskje, kunne tenke meg å prøve.
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
En gjest påsto:

Hæ? Hvorfor det?

Man kan øve seg på mange ting, f.eks. puter.

Det er nok like mange måter å piske på som det er par som gjør det. Jeg tenker på pisking der det gis en snert uten at huden sprekker.

En pute kan vel ikke gi noen tilbakmelding og dermed vet man ikke hvor hardt man egentlig treffer. Og smerteterskelen varierer fra person til person også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Og så tar vi med resten av innlegget ;)
Jeg tok da med det du hadde skrevet under mitt min forundring over at noen faktisk kunne piske sin kjære :wink:

Og jeg kan garantere deg at man kan tenne på å piske en man er veldig glad i..;) Men det må være et gjensidig forhold spørr du meg, hvis ikke blir det usunt. Tenk på det at din kjære vrir seg under deg av glede. Det tenner vel deg? Fordi du gjør ting med din kjære som gjør h*n glad og lykkelig..? Og når da en dominant pisker en submissiv og ser sin kjære vri seg av smerte/glede under seg, blir da personen tent på samme grunnlag. Sånn veldig kort forklart.. :)

Jeg skjønner jo at man tydligvis kan det, for noen gjør jo det, men for meg er det en helt fjern tanke. Bare frykten for å gjøre det galt, gjør at jeg får frysninger av å tenke på å piske min kjære, selv om han skulle ønske dette selv. Jeg ser at du forsøker å overbevise meg wodan om at dette er det samme som at jeg suger min mannen min og han vrir seg under meg i sengen, men beklager altså, jeg kan fortsatt ikke forstå at noen kan tenne på å piske et annet mennes og blå kåt av dette. SELV om den andre personen selv vil bli pisket.

Vi er nok alt for forskjellige til å bli enige her.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ser at du forsøker å overbevise meg wodan om at dette er det samme som at jeg suger min mannen min og han vrir seg under meg i sengen, men beklager altså, jeg kan fortsatt ikke forstå at noen kan tenne på å piske et annet mennes og blå kåt av dette. SELV om den andre personen selv vil bli pisket.

Vi er nok alt for forskjellige til å bli enige her.......

Heldigvis har vi mennesker forskjellige tenningsmønstre og tenningsmekanismer.

Å tenne på partnerens tenning er en av de viktigste tenningsmekanismene vi har, og rent praktisk går det for det samme om du tenner på at kjæresten nyter tungebehandling, klær eller pisk.

Hvis ei handling byr deg imot skal du ikke utføre den. Om du vemmes av å suge skal du ikke gjøre det, om du vemmes av at kjæresten bruker tunga på deg skal du heller ikke la h*n gjøre det. Om pisk byr deg imot skal du heller ikke gi eller ta imot slik behandling.

Alle har seksuelle grenser, og seksuelle grenser skal respekteres. Uansett. Det er imidlertid verdt å huske at de færreste grenser er faste over tid, men endrer seg. Det du elsker i dag kan du mislike om et år, og omvendt. Grenser må gjerne utfordres, men ikke brytes, og partneren må alltid behandles med respekt.

Skrevet

Heldigvis har vi mennesker forskjellige tenningsmønstre og tenningsmekanismer.

Å tenne på partnerens tenning er en av de viktigste tenningsmekanismene vi har, og rent praktisk går det for det samme om du tenner på at kjæresten nyter tungebehandling, klær eller pisk

Her må jeg si meg enig med "gjest", for dette er jeg sterkt uenig i. Det er ikke det samme å bli kåt av at partneren din stønner og vrir seg under en myk og følsom tunge, enn at en skirker av smerte når en pisk treffer baken og setter merker. Jeg aksepterer at noen faktisk tenner på å bli behandlet slik, men jeg syns dere strekker sammenlikningen for langt når dere sier at det liksom er helt normalt å tenne på å påføre partneren smerte fordi hun/han liker det selv.

Sorry, men jeg tror det ligger en indre lyst hos personen som dominerer til å gjøre nettopp dette, og at personen tenner på det å ha full kontroll og fysisk avstraffe andre. Det dette den dominante blir kåt av, og ikke fordi den andre liker å bli dominert. Men det er klart at det er fint for den dominente at hun/han treffer en partner som liker å bli dominert slik at de sammen kan utfylle hverandre. Men det blir liksom noe annet enn at en person skal kunne piske sin kjære som den naturligste tingen i verden fordi hun/han liker å bli pisket. For tenner man ikke på å dominere selv i utgangspunktet, ja så vil det være "naturstridig" å tenne på å utføre en slik handling, man blir i hvert all ikke kåt av det.

Hvis ei handling byr deg imot skal du ikke utføre den. Om du vemmes av å suge skal du ikke gjøre det, om du vemmes av at kjæresten bruker tunga på deg skal du heller ikke la h*n gjøre det. Om pisk byr deg imot skal du heller ikke gi eller ta imot slik behandling.

Alle har seksuelle grenser, og seksuelle grenser skal respekteres. Uansett. Det er imidlertid verdt å huske at de færreste grenser er faste over tid, men endrer seg. Det du elsker i dag kan du mislike om et år, og omvendt. Grenser må gjerne utfordres, men ikke brytes, og partneren må alltid behandles med respekt.

Amen

Skrevet

Nå tror jeg det er nevnt her av enten meg eller noen andre (hvis ikke sies det nå) at begge parter skal være inneforstått med hva dette gjelder FØR man setter igang. Dette er ikke noe man "overrasker" partneren sin med en sen fredag aften. Da får man klare seg med champagne og roser istedet. Det som er ment med gjensidig tillit er at begge parter skal være med på det og kunne stole 100% på hverandre. Hvis ikke holder man bare ikke på med BDSM.

Min mening da :wink:

Og selvfølgelig, det er ikke alle som tenner på BDSM, og jeg forventer ikke at ejg skal klare å overbevise noen om at dette er greia!

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå tror jeg det er nevnt her av enten meg eller noen andre (hvis ikke sies det nå) at begge parter skal være inneforstått med hva dette gjelder FØR man setter igang. Dette er ikke noe man "overrasker" partneren sin med en sen fredag aften. Da får man klare seg med champagne og roser istedet. Det som er ment med gjensidig tillit er at begge parter skal være med på det og kunne stole 100% på hverandre. Hvis ikke holder man bare ikke på med BDSM.

Min mening da :wink:

Og selvfølgelig, det er ikke alle som tenner på BDSM, og jeg forventer ikke at ejg skal klare å overbevise noen om at dette er greia!

Her er jeg fullstendig enig med deg wodan.

Men, om en person liker å bli pisket og dette rett og slett byr den andre den andre personen i mot å utføre, da faller vel argumentasjonen om at "man kan tenne på å piske den man er glad i..." bort. Når man selv ikke tenner på dette mener jeg?

Det jeg vel prøver å si, er at jeg mener det må ligge noe latent i et menneske for at man skal kunne utføre dette. Man må rett og slett selv tenne på å dominere og piske andre, at man blir kåt av å få utføre denne handlingen. Er det jeg vil frem til.

Så vet jeg jo at selv om man har dette tenningsmønsteret, så flyr man ikke rundt å pisker hvem som helst, men at man da finner en partner som setter pris på å få smake pisken, slik at begge får utlevd sine lyster. Dette ser jeg ikke noe galt med, det skjer i full forståelse fra begge parter, men men tenningen må etter min mening være noe mer enn å KUN ønske å tilfredsstille sin partner.

Skrevet

Her er jeg fullstendig enig med deg wodan.

Men, om en person liker å bli pisket og dette rett og slett byr den andre den andre personen i mot å utføre, da faller vel argumentasjonen om at "man kan tenne på å piske den man er glad i..." bort. Når man selv ikke tenner på dette mener jeg?

Det jeg vel prøver å si, er at jeg mener det må ligge noe latent i et menneske for at man skal kunne utføre dette. Man må rett og slett selv tenne på å dominere og piske andre, at man blir kåt av å få utføre denne handlingen. Er det jeg vil frem til.

Så vet jeg jo at selv om man har dette tenningsmønsteret, så flyr man ikke rundt å pisker hvem som helst, men at man da finner en partner som setter pris på å få smake pisken, slik at begge får utlevd sine lyster. Dette ser jeg ikke noe galt med, det skjer i full forståelse fra begge parter, men men tenningen må etter min mening være noe mer enn å KUN ønske å tilfredsstille sin partner.

Det er jeg helt enig med deg i! Noe annet blir unaturlig, og tro meg det har jeg opplevd. Om man gjør det fordi man er glad i personen og vil glede partneren sin ved f.eks å bruke pisk synes jeg det blir unaturlig og feil. Igjen, min mening. Jeg er av den oppfattelse at enten liker du det, eller så liker du det ikke. Liker du det ikke holder du heller ikke på med det! For å dra potetgullet inn i dette igjen, man kjøper ikke potetgull med en smak man ikke liker til seg selv ;) Litt rar sammenligning når jeg ser det selv, men men :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror vi kan si det enkelt:

For noen er bruk av pisk innenfor de harde grensene, for andre er det utenfor.

-Jeg vet for eksempel at wodan tenner på noe som gjør meg skrekkslagen. Jeg vil aldri utsette hverken meg sjøl eller andre for dette.

Mekanismen som utløser tenninga er imidlertid den samme enten en tenner på at partneren bruker tunga, tenner på å bli strøket forsiktig, slått forsiktig, bli pisket (Nå trenger pisking slett ikke gjøre vondt eller etterlate merker, men det kan vi la ligge), -eller helt andre ting.

Jeg tenner sånn, Gøril tenner slik, og wodan tenner på noe helt annet. Vi er ikke alltid i stand til å forstå den andres tenning, men mekanismen er den samme.

Skrevet
Jeg vet for eksempel at wodan tenner på noe som gjør meg skrekkslagen. Jeg vil aldri utsette hverken meg sjøl eller andre for dette.

:sjarmor: Beware! :sjarmor:

Skrevet

:sjarmor: Beware! :sjarmor:

Vet hva nysgjerrigheten gjorde med katta, men jeg tar sjansen, ettersom jeg er ei lompe og ikke en katt....

Skrevet

Vet hva nysgjerrigheten gjorde med katta, men jeg tar sjansen, ettersom jeg er ei lompe og ikke en katt....

Ja bare å ta så mange sjanser du vil! Jeg utsetter ingen for noe som helst iallefall :wink: Snill jeg skjønner du..

Skrevet

Det er klart du har rett gjest, ingen gjør dette kun for å glede partneren. Jeg ville aldri ha pisket noen, om jeg ikke selv ble tent av å gjøre nettopp dette. Hvorfor skulle jeg det, det hadde jo ikke gitt meg noe som helst? Oki da, et takk i fra partneren kanskje, men det ville nok ikke ha funket.

Nei, jeg liker å svinge pisken, liker både å se og høre at den treffer huden til slavinnen min når hun står fastbindt og ikke kan komme unna slagene. Liker å høre hvordan hun ynker seg når læret treffer huden, se hvordan hun i mange tilfeller kjemper for å komme seg løs, for å unngå neste slag som hun vet kommer. Jeg liker rødfargen som setter seg på baken hennes, og jeg elsker tanken på at hun de nærmeste dagene vil huske at jeg ga henne straff, og ikke minst at hun vet at det vil skje igjen om hun ikke adlyder meg. Det er dette som gir det store kikket.

Så at den som svinger pisken liker å påføre andre smerte, ja det er det ingen som helst tvil om. Men vi liker det kun når den som skal piskes er med på notene og ønsker dette.

Skrevet

Ja bare å ta så mange sjanser du vil! Jeg utsetter ingen for noe som helst iallefall :wink: Snill jeg skjønner du..

IIIIK! Jeg mente da ikke å sjanse på noe annet enn å være nysgjerrig....Ettersom det skremmer tispa altså...Har jo liksom ikke inntrykk av hu som den lettskremte sorten? Fortell `a? PM?

Skrevet

Nei, jeg liker å svinge pisken, liker både å se og høre at den treffer huden til slavinnen min når hun står fastbindt og ikke kan komme unna slagene. Liker å høre hvordan hun ynker seg når læret treffer huden, se hvordan hun i mange tilfeller kjemper for å komme seg løs, for å unngå neste slag som hun vet kommer. Jeg liker rødfargen som setter seg på baken hennes, og jeg elsker tanken på at hun de nærmeste dagene vil huske at jeg ga henne straff, og ikke minst at hun vet at det vil skje igjen om hun ikke adlyder meg. Det er dette som gir det store kikket.

Så at den som svinger pisken liker å påføre andre smerte, ja det er det ingen som helst tvil om. Men vi liker det kun når den som skal piskes er med på notene og ønsker dette.

E de like lett å tenne på "vanlig sex" når man åsså praktisere de her?

Skrevet
E de like lett å tenne på "vanlig sex" når man åsså praktisere de her?
BDSM er ikke noe som hele tiden praktiseres hjemme hos, tror de færreste bedriver dette 24/7. Hos oss er det mest av den "vanlige sex'en", så ja vi tenner like lett på slik sex. MEN, for meg hadde det ikke funket med kun "vanlig sex", jeg ville ha gått på veggen om jeg ikke fikk muligheten til å dominere og "misbruke" min slavinne innimellom.
Skrevet

Kor lenge har du hatt de sånn da? Tente du på de før du hadde holdt på med "vanlig sex" en stund? Kan BDSM være snakk om å avansere sexen?

Skrevet
Kor lenge har du hatt de sånn da? Tente du på de før du hadde holdt på med "vanlig sex" en stund? Kan BDSM være snakk om å avansere sexen?

Tror det varierer en del fra person til person, men jeg mener bestemt at dette er noe som ligger latent i et menneske.

For min del, hadde jeg vanlig sex før jeg begynte å praktisere BDSM, men lysten til å dominere var på plass før jeg hadde sex for å si det slik. Men det har vel noe med å gjøre at det ikke er så enkelt å finne seg en slavinne, altså en som vil blir dominert, som det er å finne seg en å ha sex med.

Det finnes sikkert mange som avanserer og prøver ut forskjellige ting på sex fronten, de fleste begynner vel med bondage i en eller annen form og finner ut at de liker det og vil prøve ut enda mer. Men de som virkelig har BDSM som en del av sin livsstil, tror jeg ikke begynner slik. Der tror jeg som sagt at det må være noe som ligger latent i kropp og sinn, noe man fantaserer om også blir fantasien så sterk at man virkelig vil sette det ut i live.

Skrevet

IIIIK! Jeg mente da ikke å sjanse på noe annet enn å være nysgjerrig....Ettersom det skremmer tispa altså...Har jo liksom ikke inntrykk av hu som den lettskremte sorten? Fortell `a? PM?

Hehe, nei du, gjør nok ikke det.. Poenget hennes var nok at det finnes ting som noen synes er ekstremt, og andre ikke. Det finnes folk som synes BDSM i seg selv er ekstremt, og det finnes andre som synes ting innenfor BDSM igjen er ekstremt. Jeg synes f.eks eksibisjonisme er ekstremt, og det er noe jeg aldri kunne gjort, f.eks sex offentlig o.l.

Og til Dom: Veldig godt beskrevet! Bra noen klarer å få ord på det ;)

Skrevet

Hehe, nei du, gjør nok ikke det.. Poenget hennes var nok at det finnes ting som noen synes er ekstremt, og andre ikke. Det finnes folk som synes BDSM i seg selv er ekstremt, og det finnes andre som synes ting innenfor BDSM igjen er ekstremt. Jeg synes f.eks eksibisjonisme er ekstremt, og det er noe jeg aldri kunne gjort, f.eks sex offentlig o.l.

:-) Skjønner. Men er ikke rart en blir nysgjerrig da, når tispa synes det er skremmende....!;-) (No offence, tispa...)

Er litt nysgjerrig på en del ting innen området...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...