Gå til innhold

BDSM

Superlammet

Liker du BDSM?  

5 stemmer

1. 1. Liker du BDSM?

• Ja.
      25
    • Nei.
      19
    • Kanskje, kunne tenke meg å prøve.
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er folks holdning til BDSM? For de som ikke liker BDSM, hva synes dere om de som liker det?

BDSM står for Bondage Disiplin Sado Masochism, for de som ikke vet det ;) (håper det var rett oversettelse av D'en, da jeg har hørt Dominans også)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

BD = Bondage & Discipline

Ds = Dominance & Submission

Sm = SadoMasochism

sM = slave & Master/Mistress

Skrevet

Så vidt jeg har forstått så er dette begrepet meget vidtspennende. Så å si at man liker det eller ikke liker det blir litt vanskelig syns jeg. For det er deler jeg kan like, som det å bli bundet, og dominert f.eks. Men så er det andre ting jeg ikke liker, og som mange forbinder med BDSM. Dette er f.eks. avstraffning ved pisking, klyper her og der, bruk av nåler osv. Ja, jeg har faktisk sett at mange går så langt som til å sy igjen "musa" på dama. Dette er selvsagt helt på den ytterste ekstreme skalaen, men dog innenfor BDSM. Så ja, deler av dette kan jeg like, mens andre deler kan jeg ikke forstå i det hele tatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Godt og viktig innlegg der, Amona.

Jeg kjenner ingen som liker absolutt alle aspekta innenfor det som kalles BDSM.

Det er vel også derfor fenomenet er forsøkt forklart og oppdelt i flere deler?

Skrevet

Jeg tenkte på det mer generelle! Om man liker noe av det så vil jeg påstå at man liekr BDSM. Om jeg sier at jeg liker potetgull betyr ikke det at jeg liker alt av smaker ;)

Men jeg skjønner poenget ditt og er helt enig =)

Skrevet

Jeg har blitt veldig nysgjerrig på dette temaet etter å ha lest om det her inne, men desverre ser det ikke ut til å interessere min mann nevneverdig når jeg hinter litt i denne retningen.

Jo mer jeg tenker på dette, jo mer har jeg lyst til at han skal ta kontrollen over meg, og dominere meg. Både seksuelt og på andre måter. Blir vanvittig kåt av tanken.

Men på den andre siden er jeg en pyse :ler: så om han skulle finne på å gi meg straff, som mange her karakteriserer som "godt-vondt", så innbiller jeg meg at det bare må gjøre jævelig vondt liksom :ler:

Skrevet
Det er vel også derfor fenomenet er forsøkt forklart og oppdelt i flere deler?

Jeg tenkte på det mer generelle! Om man liker noe av det så vil jeg påstå at man liekr BDSM. Om jeg sier at jeg liker potetgull betyr ikke det at jeg liker alt av smaker

Joda, jeg ser hva dere mener, det er en forkortelse som skal fange opp det meste. Men for de av oss som kanskje ikke helt har levd ut det disse bokstavene står for, men som kunne tenke oss deler av det, så blir hele forkortelsen som skal gjøre det "enklere", BDSM et for vidt begrep til at jeg kan svare ja på at jeg liker det liksom.

Skrevet

Som tispa sa er det ingen som liker ALT innen bdsm. De som har prøvd seg på å binde partneren eller bli bundet selv, har forsøkt bdsm,noe svært få er klar over eller vil vedgå...Det later dessverre til at mange tror det dreier seg om tvang og mishandling. Den diskusjonen har også vært oppe på HS.

Skrevet

Joda, jeg ser hva dere mener, det er en forkortelse som skal fange opp det meste. Men for de av oss som kanskje ikke helt har levd ut det disse bokstavene står for, men som kunne tenke oss deler av det, så blir hele forkortelsen som skal gjøre det "enklere", BDSM et for vidt begrep til at jeg kan svare ja på at jeg liker det liksom.

Endel av meningen med å skrive det på denne måten var nettopp for at det skulle være lett å forstå, så man har litt å velge mellom, ikke at man skulle tenke som så at man må like alt innen BDSM, for å si at du intr. deg for og liker emnet godt. Jeg liker BDSM, men det er mye innen det jeg holder meg unna!

Skrevet

Jada gjør jo det. Men som det så fint ble beskrevet her. Ikke alt av potetgull er godt, samme jeg mener om bdsm. Men i ugangspunktet ja.

Explorer, der var du ja. Skulle ikke registrere deg her da?

Skrevet

Synd det er så lite plass i signaturene,ellers skulle jeg lagt inn dette:

Master of my heart and soul,test me to see if I'll do as I am told.To please you is my only desire,one glance from You sets my world on fire.To feel Your touch on my tender flesh,whether it be pain or a tender caress,fills me with an aching need,that only You,my Master, can achieve.I want only to bring You pleasure and for You to think of me as "Your little treasure".

Skrevet
Jada gjør jo det. Men som det så fint ble beskrevet her. Ikke alt av potetgull er godt, samme jeg mener om bdsm. Men i ugangspunktet ja.

Explorer, der var du ja. Skulle ikke registrere deg her da?

Er da registrert nå, jeg...

Har jeg vært savnet,altså? :ler:

Skrevet

Beklager my mistake. Så at du var registret nå. Bare kjente igjen Explorer. Jeg var gjest på HS for en liten stund siden. Samme ble diskutert der. Da nevnte du at dette var nicket ditt her.

Skrevet
Beklager my mistake. Så at du var registret nå. Bare kjente igjen Explorer. Jeg var gjest på HS for en liten stund siden. Samme ble diskutert der. Da nevnte du at dette var nicket ditt her.

Joda, det har vært et par heftige debatter om saken der og...

Skrevet

Nå er ikke meningen at det skal bli full fyr og flamme her, men diskusjon rundt emnet er fint. Ville gjerne likt å høre litt fra folk som ikke liker dette også, hva de mener om de som liker det osv..

Skrevet
Nå er ikke meningen at det skal bli full fyr og flamme her, men diskusjon rundt emnet er fint. Ville gjerne likt å høre litt fra folk som ikke liker dette også, hva de mener om de som liker det osv..

Det kan være interessant ja....

Skrevet

OK, jeg kan prøve å svare, siden jeg stemte nei på avstemmingen.

Jeg som ikke bedriver med BDSM, har absolutt ingen fordommer mot folk som driver med det. Har en kamerat som liker det, og synes han er en super fyr på alle måter.......... Jeg er også fullstendig uvitende om emnet, så jeg høres sikkert helt teit ut når jeg svarer her :-)

Jeg liker folk for den de er som menneske, og ikke som hva de driver med sånn helt privat.....

Skrevet

Dette har aldri vært en del av mitt sexliv, men vi har i det stille forsøkt oss litt. Ikke dårlig å herske over mannen, da :sjarmor:

Men for meg er det veldig grenseoverskridende når smerte kommer inn i bildet. Sex skal vel ikke gjøre vondt?

Skremmende, fasinerende og spennende.

Men jeg har også fordommer.

Det var en gang jeg hadde store fordommer mot trekant/firkanter også. De er nedbrutt forlengst :sjarmor:

Det er vel ganske så typisk å ha fordommer mot det ukjente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...