Gå til innhold

2 sykebiler hos naboen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Midgard skrev:

Standard ved hjertestans/infarkt er at det sendes en sykebil umiddelbart, uten at bilen venter på lege. Bil nr 2 hadde sannsynligvis legen med seg.

Da jeg fikk hjertestans kom det 1 legehelikopter,1 ambulanse + 3 stk fra det lokale branvesenets hjertestartergruppe i hver sin privatbil (bakvakt) . Skal love at det var oppstandelse her i byggefeltet da.

Det er visst vanlig at 113 sender ut alt når det står om liv.

Anonymkode: 93aad...503

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest summesumbi
Skrevet

Huff.

Håper at det går bra for den syke og pårørende😕

Skrevet
30 minutter siden, Forundret.. skrev:

Siteringsrot!

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uaktuelt å gå bort, selvsagt. Men er mer nysgjerrig på om det fins gode grunner til å stille med 2 biler og 4 paramedics...

Anonymkode: 940a9...466

Det har vel du strengt tatt ikke noe med. Dessuten heter det ikke paramedics på norsk. Det heter ambulanse-personell

Anonymkode: 8dc1a...72c

Skrevet

Eg bur på bygda. Bygda er flott på akkurat den måten at eg kjenner naboane. Godt å kunne ha naboar som ein kan bry seg om. Eg blir både litt sint og litt trist når så mange her er på "bry deg om deg sjøl" -nivået. Kva med å faktisk bry seg om dei rundt seg? 

Det er ikkje negativt å bry seg om naboen som ein har blitt kjent med gjennom dei siste 20-30-40 åra. Slik er det nemlig framleis litt utanfor Oslo og andre forvokste byar. 

Makan til suring som enkelte her klarer å lire av seg😯

• Liker 5
Skrevet

Men hvordan går det da?

Anonymkode: 6cbc5...a7d

Skrevet

Åhhh så mange egoistiske byfolk det var her da. Folk er kanskje mer nysgjerrige på bygda men det er også fordi man bryr seg.

Anonymkode: 14a63...314

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Fjaselina skrev:

Eg bur på bygda. Bygda er flott på akkurat den måten at eg kjenner naboane. Godt å kunne ha naboar som ein kan bry seg om. Eg blir både litt sint og litt trist når så mange her er på "bry deg om deg sjøl" -nivået. Kva med å faktisk bry seg om dei rundt seg? 

Det er ikkje negativt å bry seg om naboen som ein har blitt kjent med gjennom dei siste 20-30-40 åra. Slik er det nemlig framleis litt utanfor Oslo og andre forvokste byar. 

Makan til suring som enkelte her klarer å lire av seg😯

Jeg er ikke uenig med deg, men er det ikke litt rart å klage over nedrakking og samtidig omtale Oslo som "forvokst" og insinuere (ved å si at det fortsatt er slik utenfor Oslo, implisitt at det ikke er slik i Oslo) at man i Oslo ikke lenger bryr seg om naboer man har kjent i flere tiår? Det er jo ganske nøyaktig like fordomsfullt og tøvete som den unødvendige og tullete kommentaren om "typisk bygda". Jeg er så lei av den barnslige kjeklingen mellom by og bygd, og jeg har vokskt opp i en liten bygd selv.

Det er uansett en avsporing, så jeg lar det bli med det. Det er umulig for oss å svare på hvorfor de har rykket ut med to biler, men jeg synes teorien til Midgard om at legen kom i ambulanse nr. 2 lyder plausibel. At de sendte den første ambulansen så kvikt som overhodet mulig og at den andre kom etter med det den første ikke inneholdt.

Anonymkode: d5b40...8a0

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel du strengt tatt ikke noe med. Dessuten heter det ikke paramedics på norsk. Det heter ambulanse-personell

Anonymkode: 8dc1a...72c

http://hil.no/nasjonal_paramedic_utdanning

Anonymkode: c8959...90a

• Liker 1
Skrevet

Tre ambulanser og to politibiler kom når vi kolliderte bilen. Det var riktignok tre stk I bilen men årsaken til det store oppmøtet fra ambulanse og politi var at de alle hadde ferske studenter med seg og vår lille ulykke ble regnet som perfekt å øve seg på. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...