Gå til innhold

2 sykebiler hos naboen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og ser ut vinduet og er lett paralysert. Det svinga inn to sykebiler hos naboene, et par på ca 70. Det er litt uforståelig at de stiller med 2 biler, det er alt som fins her i distriktet. 

Det er jo ikke så unormalt at folk i 70-åra blir syke, men hva kan gjøre det nødvendig med 2 biler, liksom? 

Anonymkode: 940a9...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får fortsette å se ut av vinduet så finner du nok ut av det. Eller så kan du jo gå bort.

Skrevet

Hjertestans/hjerteinnfarkt?

Anonymkode: affa8...d3a

Skrevet

Snakk om å være nysgjerrig da.. 

Anonymkode: 4e725...538

• Liker 4
Skrevet

Uaktuelt å gå bort, selvsagt. Men er mer nysgjerrig på om det fins gode grunner til å stille med 2 biler og 4 paramedics...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være nysgjerrig da.. 

Og det hadde ikke du vært om det er fullt av sykebiler utenfor vinduet??

• Liker 4
Skrevet

Kanskje det ikke er nødvendig å være der med begge bilene men at velger å gjøre det slik pga mulighet til det, de var kanskje begge i nærheten?

Skrevet

Du får holde oss oppdatert!

Anonymkode: 6bc8d...58f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det hadde ikke du vært om det er fullt av sykebiler utenfor vinduet??

Det er 2 stk. Ikke fult. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

Kanskje det ikke er nødvendig å være der med begge bilene men at velger å gjøre det slik pga mulighet til det, de var kanskje begge i nærheten?

Eller uerfarne folk på den næraste bilen, slik at det er godt med støtte?

Skrevet

Lite å finne på en Torsdag kveld, skjønner jeg.. 

Kan være hjertestans f.eks.

Det kan være så enkelt som at det er en lege med i den ene ambulansen, fordi det kanskje ikke er plass i den andre. Eller at den ene bilen kanskje ikke har HLR-utstyr. Kanskje den var på en anen uttrykning, mens den som ikke har utstyret var ledig, og måtte dra på dette. Så kom kanskje den andre etter, for å hjelpe, når den ble ledig.

Synes forøvrig dette var lite fornuftig å spekulere på.. Slike nysgjerrige naboer som deg, er bare plagsomme.

Anonymkode: fde1b...e92

• Liker 5
Skrevet

Det er 2 stk. Ikke fult. 

Sikkert ikke fult, men kanskje fullt?

Anonymkode: e1ecc...b2b

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lite å finne på en Torsdag kveld, skjønner jeg.. 

Kan være hjertestans f.eks.

Det kan være så enkelt som at det er en lege med i den ene ambulansen, fordi det kanskje ikke er plass i den andre. Eller at den ene bilen kanskje ikke har HLR-utstyr. Kanskje den var på en anen uttrykning, mens den som ikke har utstyret var ledig, og måtte dra på dette. Så kom kanskje den andre etter, for å hjelpe, når den ble ledig.

Synes forøvrig dette var lite fornuftig å spekulere på.. Slike nysgjerrige naboer som deg, er bare plagsomme.

Anonymkode: fde1b...e92

Ikke HLR utstyr på en ambulanse?!

Anonymkode: d11f5...20e

• Liker 7
Skrevet

Kanskje de har slåss og slått hverandre halvt i hjel. Det er mange muligheter, bare fantasien som setter grenser her.

Skrevet (endret)

Standard ved hjertestans/infarkt er at det sendes en sykebil umiddelbart, uten at bilen venter på lege. Bil nr 2 hadde sannsynligvis legen med seg.

Endret av Midgard
  • Liker 5
Skrevet

De er der sikkert for kaffe og litt sladder om naboene til ekteparet :klaske:

Anonymkode: 7fe10...fde

Skrevet

Kanskje du skulle bry deg mindre om de to sykebilene som er hos naboene dine, og heller mind your own business. Det er sikkert for en grunn at BEGGE bilene er der. Typisk bygda ass, nysgjerrig

Anonymkode: 6426b...955

• Liker 1
Skrevet

Å det kan være slag også, å så er det en bil som har med seg TPA. Det er ikke uvanlig å begynne behandling i felt når man har lang vei til sykehus.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2 stk. Ikke fult. 

Ts sier det er alt som finnes I distrikted. Da blir det jo fullt i forhold til hva du er vant med.

Det kan ha forskjellige grunner. At de som kjører er i lære, at begge 70-åringene har skadet seg, dødsfall (er det politi også nå) og sjokk.. Mye som kan ha skjedd.

Anonymkode: 02469...db3

Skrevet

Kanskje du skulle bry deg mindre om de to sykebilene som er hos naboene dine, og heller mind your own business. Det er sikkert for en grunn at BEGGE bilene er der. Typisk bygda ass, nysgjerrig

Anonymkode: 6426b...955

Kanskje det er typisk bygda. Hadde en sykebil kommet til en av mine naboer hadde jeg blitt bekymret - fordi jeg kjenner mine naboer. Kjenner dem så godt at da en av dem fikk slik sikkerhetsalarm som eldre av og til får, ringte sentralen først til oss slik at vi kunne sjekke om alt var ok. Vi ringte så enten hjemmesykepleie, eller ambulanse. Siste gang alarmen gikk var det jeg som var hjemme, jeg var den siste som så vår nabo før sykehjem-sykehus-og begravelse innen to uker. Savner ham fortsatt hver dag det er varmt og jeg ikke hører klassisk musikk fra verandaen hans.

Si hva du vil om bygda, men naboer som bryr seg er noe av det beste som finnes.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...