AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Veldig ny på å vaske klær, og jeg har flyttet på hybel. Hver gang jeg vasker klær, så skummer det ingenting? Det er ganske mye hos de andre, gjør jeg noe galt? Anonymkode: 62daa...62b
charactouy Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Hvor mye vaskemiddel bruker du? Hvilket kammer putter du det i? Hvor full er maskinen?
lunamuna Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Det står på pakka med vaskemiddel hvor mye du skal bruke til antall kilo klær. Tror ikke det skummer nevneverdig i min maskin, men jeg har ikke studert det noe særlig, for å være ærlig.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 35 minutter siden, charactouy skrev: Hvor mye vaskemiddel bruker du? Hvilket kammer putter du det i? Hvor full er maskinen? Det er bare meg, så det er lite klær. Jeg bruker ganske lite.. det er jo ikke visst i å ta i mye for 3-5 klær? Anonymkode: 62daa...62b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Vaskemiddelet trenger ikke skumme i det hele tatt, til meg skummer det bare når jeg vasker ull, og da bare litt. 3-5 klær om gangen er ganske lite, kanskje du skal vurdere om det er nødvendig å sortere så nøye, ev ha mer basisplagg så du kan vente lengre mellom hver vask? Det kommer så klart litt an på plaggene, pene bluser tar mye mindre plass enn arbeidsbukser, og de to bør ikke vaskes sammen. Likevel er de fleste listene over sorteringer litt overdrevne, og egner seg best for husholdninger med mange. Det er egentlig bare nødvendig å dele opp i 60, 40, ull, penvask og veldig skitne ting. Dersom du ser behovet kan du også ha hvitt 60 og 40, ihvertfall av og til. Det eneste som er nøye er at ull må vaskes separat, håndklær, kluter, undertøy og sengetøy må vaskes på 60 og nye klær i sterke farger må ikke vaskes sammen med lyse ting. Anonymkode: 94480...2c6 2
charactouy Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare meg, så det er lite klær. Jeg bruker ganske lite.. det er jo ikke visst i å ta i mye for 3-5 klær? Anonymkode: 62daa...62b Det er ikke vits å bruke veldig mye selv ved full maskin. Sannsynligvis bruker de andre mer pulver og kanskje en annen type. Men som personen over sier, ville jeg også vasket mer klær av gangen til vanlig. Jeg blander selv fargene og vasker vanligvis én 40 og én 60 med blandede farger. 3
Million Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Jeg bruker full dose vaskepulver uansett hvor mange plagg jeg har lagt i til vask. Dette fordi vannmengden er jo like stor uansett antall plagg, og det er i vannet pulveret skal oppløses og funke. Har du bare kvart dose vaskepulver f.eks, blir det jo veldig, veldig svakt såpevann som klærne vaskes i, tenker jeg.... Så ja, jeg doserer full doserings-skje uansett antall klær, pga mengden vann er den samme uansett.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Du leser på vaskemiddelpakken hvor mye vaskemiddel du skal bruke og doserer etter brukasnvisningen. Skummer det i mengder hos de andre så har de i alle fall for mye vaskemiddel i maskinen. Anonymkode: 4b364...89f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 23 timer siden, Million skrev: Jeg bruker full dose vaskepulver uansett hvor mange plagg jeg har lagt i til vask. Dette fordi vannmengden er jo like stor uansett antall plagg, og det er i vannet pulveret skal oppløses og funke. Har du bare kvart dose vaskepulver f.eks, blir det jo veldig, veldig svakt såpevann som klærne vaskes i, tenker jeg.... Så ja, jeg doserer full doserings-skje uansett antall klær, pga mengden vann er den samme uansett. Mange moderne vaskemaskiner har sensorer som merker hvor full maskinen er, og bruker mindre vann om det er lite i den. Jeg tror det skyldes noe eu-greier. Anonymkode: 94480...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå