Gå til innhold

Blir så sint... På folk som ikke tar hensyn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig datter på 5mnd, er mitt første barn og er superlykkelig! Men har nok blitt skikkelig løvemor. Jeg blir så sint på folk som ikke tar hensyn. Kan være alt... Dulting i vogna på bussen, at folk røyker, at folk ikke rydder opp etter seg i butikken (handlevogner og kurver), i trafikken når han bak alltid skal ligge på støtfangere, selv om d er kø.... Jeg blir så sint!! Og dag rablet d for meg... Jeg reiv opp døra til bilen bak og skjelte vedkommende til måne og tilbake... 

Holder d på å klikke for meg, eller er d hormonene som tar helt av?? 

👺💀👺

Anonymkode: 1d836...bd1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare hormonene som har vekket dyret i deg. De får din lille flokk til å bli sentrum i universet og det eneste som betyr noe, og deg til å bli en løvemor hvis hovedoppgave er å beskytte avkommet fra alle farer. Du knurrer og glefser som en ekte løvemor når noen truer den lille. 

Kanskje på tide å roe bittelitt ned så ikke du blir den som skaper farlige situasjoner for henne :) Får du nok søvn og sånn?

Skrevet

Oj, hvordan har du det i livet sånn ellers da? Er det noe annet som kanskje forsterker følelsene dine? Stress er en slik faktor for meg. 

Ingen tvil om at graviditet, fødsel, amming og spedbarnstid genererer mye hormoner, som kan påvirke humøret. Men du må jo finne noen strategier for å få rolige utløp for følelsene dine. Du opptrer jo minst like hensynsløst.. 

Det blir litt som å skylde på mensen for å kjefte og smelle og være en dust. Ikke innafor synes jeg. 

• Liker 8
Skrevet

Ts her.. Er faktisk dritt lei den barnevognmafian selv... Litt for spisse albuer for min smak... 

Godt poeng at man ikke lager farlige situasjoner, gjør ikke d altså! Har tatt noen ekstra runder i rundkjøringer for å slippe forbi idioter, og jeg ber folk veldig pedagogisk og i hyggelig tone at folk må ta hensyn... Men d bygger seg bare opp.. Er i d siste jeg skikkelig kjenner på raseriet! Han i dag holdt ihvertfall avstand etterpå.. D var ikke en veldig hyggelig tone han ble servert.. 

Vi sover egentlig veldig bra.. Hun sover hele natta nå.. 👏🏼👏🏼 

Får tro d er urinstinktet som slår inn... Eller så må jeg ha hjelp.. Kan jo ikke være sånn.. 

Skrevet (endret)

Jeg måtte lese HI høyt for mannen min og sa atter en gang at han må slutte å ligge i ræva på bilene foran, for er han heldig så er det deg han kjører bak en dag.. :nigo:

Endret av Forundret..
  • Liker 18
Skrevet

Ts, sms-språk er ikke tillatt på KG. Til orientering.

Anonymkode: d48ea...567

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, sms-språk er ikke tillatt på KG. Til orientering.

Anonymkode: d48ea...567

Hva er sms språk? 

Skrevet

Det er hormonene :D Jeg mistet besinnelsen gang på gang etter jeg fødte. Følte det til tider skulle klikke mentalt for meg. Alt og alle irriterte meg. Trøst deg med at det går over :)

Anonymkode: 44de6...733

• Liker 1
Skrevet

Var en av dine ammetåke kollegaer som dyttet meg ut på vei bane i går , så jeg ble påkjørt . Heldigvis bare forslått .( endte opp på sykehus og barnevogndama er anmeldt av politiet.)  Men når du bor i Oslo , så kan man faktisk ikke bruke barnevogn som stridsvogn . Det finnes andre mennesker enn den nyfødte " kongelige" . 

Full forståelse at man blir beskyttende og hormonene løper , men ... 

Anonymkode: 58a3f...3a7

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var en av dine ammetåke kollegaer som dyttet meg ut på vei bane i går , så jeg ble påkjørt . Heldigvis bare forslått .( endte opp på sykehus og barnevogndama er anmeldt av politiet.)  Men når du bor i Oslo , så kan man faktisk ikke bruke barnevogn som stridsvogn . Det finnes andre mennesker enn den nyfødte " kongelige" . 

Full forståelse at man blir beskyttende og hormonene løper , men ... 

Anonymkode: 58a3f...3a7

I all verden!!! Er det mulig!! Hensynsløse folk... Bra det ble anmeldt! Og godt det gikk bra med deg!! Det er jo helt vilt!! 

• Liker 2
Skrevet

Du hørtes litt overdramatisk ut.

• Liker 6
Skrevet

Løvemorteorien kan forklare hvorfor du hisser deg opp over dulting i vogna på bussen, røyking i nærheten av vogna, samt at du reagerer på uvettig kjøring. Men den forklarer ikke hvorfor du irriterer deg over folk som ikke rydder opp etter seg i butikken.

Anonymkode: b4c01...9de

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sms språk? 

D r slik hr. Sånn man gjorde på de gammle nokia telefonene, for slippe å bruke opp kontantkortet med en gang.

Anonymkode: e65e5...d1c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nydelig datter på 5mnd, er mitt første barn og er superlykkelig! Men har nok blitt skikkelig løvemor. Jeg blir så sint på folk som ikke tar hensyn. Kan være alt... Dulting i vogna på bussen, at folk røyker, at folk ikke rydder opp etter seg i butikken (handlevogner og kurver), i trafikken når han bak alltid skal ligge på støtfangere, selv om d er kø.... Jeg blir så sint!! Og dag rablet d for meg... Jeg reiv opp døra til bilen bak og skjelte vedkommende til måne og tilbake... 

👺💀👺

Kanskje på høy tid å komme deg til lege og få kontrollert at alt er bra både med hormoner/stoffskifte og mentalt med deg? Jeg hadde ringt barnevernsvakten hadde du røska opp bildøra mi. Politiet og. 

Anonymkode: 78350...23a

• Liker 9
Skrevet

Vel så langt gikk ikke jeg at jeg skjelte ut folk. Jeg skjønner godt at du er hønemor rundt babyen din, men andre folk ser ikke dette på samme måte. Dessuten er det vel et barn du har fått ikke en skjør glasskule som går sund når man puster på den. Jeg syns det er litt sånn når jeg ligger bak en bil som kjører 20 under fartsgrense der det er 50 pga. de har barn i bilen. Så hadde du klikket på meg pga av dette hadde jeg nok klikket tilbake. 

• Liker 6
Gjest Tigress
Skrevet

Altså, det meste der er heilt normalt når ein har vald å bu i eit samfunn. Du bør slutte å irritere deg over dette, det er ein del av det å leve med andre menneske. Vagna vil bli dulta i, det er ikkje farleg, og vil skje på ein buss. Idiotar vil køyre for tett, ein må berre prøve å komme seg vekk frå dei. Folk ryddar ikkje i butikken, og har ingenting med ungen din å gjere, og folk vil røyke. Ungen din kjem neppe til å daue av å bli utsett for sigarettrøyk ein sjeldan gang. Rydd i sinnet ditt. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på høy tid å komme deg til lege og få kontrollert at alt er bra både med hormoner/stoffskifte og mentalt med deg? Jeg hadde ringt barnevernsvakten hadde du røska opp bildøra mi. Politiet og.

Anonymkode: 78350...23a

Herregud, da har du et laaaaaangt større problem enn TS, ringe politi og bvv for at noen røsker opp bildøren din, når det er du som ligger oppe i støtfangeren til bilen foran deg. Jeg blir sprø av den type svar, ring barneverntjenesten fordi mor røyker mens hun triller vogn osv.

Anonymkode: d0745...b8b

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

👺💀👺

Sånt blir jo andre folk sinte av og. For ikke å snakke om McDonalds-søppel rundt omkring langs veiene...grrr

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, altflyter skrev:

Kanskje er det hormoner, kanskje har du rett, men i mine øyne er det stort sett barnevognmafiaen som ikke tar hensyn og forventer at verden skal bøye seg i støvet for dem.... Det gjelder sikkert ikke deg, men jeg er mektig lei av folk med barnevogn

Ja, det er ikke vanskelig å legge merke til at folk er mektig lei av folk med barnevogn. Tenk at damer som har barn våger seg ut i butikker, de burde sittet hjemme til ungen ble 3 år og kan gå sjøl! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...