Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har fått innvilget kommunalt startlån der den ene søkeren var så godt som arbeidsledig uten at det er noen spesiell annen grunn til det enn at det er vanskelig å få jobb? Trenger en plass å bo sammen med barnet vårt og har da (selvfølgelig) mest lyst til å kjøpe, men vet ikke om det går da :) Ønsker ingen sure miner i dette innlegget, jeg lurer bare på om noen har fått innvilget.

Anonymkode: 3c3cf...adf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mer for folk som er vanskeligstilte på grunn av sykdom, er det ikke? :) Jeg vet ikke jeg altså, bare svarte det første som slo meg! Skader jo ikke å ta kontakt og spørre da. Eller bare legge inn en søknad. Lykke til! :)

Anonymkode: 8a245...9e4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer for folk som er vanskeligstilte på grunn av sykdom, er det ikke? :) Jeg vet ikke jeg altså, bare svarte det første som slo meg! Skader jo ikke å ta kontakt og spørre da. Eller bare legge inn en søknad. Lykke til! :)

Anonymkode: 8a245...9e4

Jeg forstår at du prøver å være hjelpsom, men i slite tråder der det spørres om regelverk etc er det dumt å svare når man ikke vet. Økonomisk vanskligstilte er en av målgruppene for startlån. 

Anonymkode: d1e3f...a0c

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk startlån i 2003... dengang var det endel billigere enn banklån så vi søkte det og fikk innvilget. Søstera til kjerringa hadde ikke egenkapital og søkte for et par år siden og fikk i startlån det som var egenkapitalsummen hun ikke hadde.. Både hu og typen var i full jobb da... Bare å søke... Finnes ingen fasit da det varierer fra kommune til kommune

Skrevet
10 timer siden, Akay skrev:

Vi fikk startlån i 2003... dengang var det endel billigere enn banklån så vi søkte det og fikk innvilget. Søstera til kjerringa hadde ikke egenkapital og søkte for et par år siden og fikk i startlån det som var egenkapitalsummen hun ikke hadde.. Både hu og typen var i full jobb da... Bare å søke... Finnes ingen fasit da det varierer fra kommune til kommune

Det er helt andre og strengere kriterier nå enn for 13 år siden. Unge i etableringsfasen er ikke i målgruppen lenger, kun folk med varige problemer med å komme seg inn på boligmarkedet på ordinær måte. Som varig pleier man å regne minimum 7 år, så at den ene er midlertidig arbeidsledig tviler jeg på at er god nok grunn for å få det innvilget. Dagpenger regnes heller ikke som sikker inntekt, da man kun kan få dagpenger i maks to år, så da tilfredsstiller dere neppe kravet om sikker inntekt, heller, selv om den ene av dere er i jobb.

Anonymkode: f6d85...098

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt andre og strengere kriterier nå enn for 13 år siden. Unge i etableringsfasen er ikke i målgruppen lenger, kun folk med varige problemer med å komme seg inn på boligmarkedet på ordinær måte. Som varig pleier man å regne minimum 7 år, så at den ene er midlertidig arbeidsledig tviler jeg på at er god nok grunn for å få det innvilget. Dagpenger regnes heller ikke som sikker inntekt, da man kun kan få dagpenger i maks to år, så da tilfredsstiller dere neppe kravet om sikker inntekt, heller, selv om den ene av dere er i jobb.

Mugg i nåværende bolig og barn veier tungt.

Anonymkode: 873e6...0c2

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mugg i nåværende bolig og barn veier tungt.

Anonymkode: 873e6...0c2

Nja. Det kommer an på leiemarkedet der de bor, og om barna er så gamle at de går på skole (man ønsker at barna helst ikke skal måtte bytte skolekrets).

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg fikk pga lav inntekt og hadde ikke EK. Bare å søke og se om dere får det. I verste fall får dere et nei :)

Anonymkode: 50f2b...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...