AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Når startet/ starter dere? Hva har du allerede unnagjort? Hva gjør du først og sist? Jeg startet med Julegaveinnkjøp til Julen 2016 allerede på Romjulssalget i 2015! Lager du mange gaver selv? Hva lager du? Strikker du f.eks? Anonymkode: 08e44...f0f 3
Strikkeberta Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 (endret) Som deg startet jeg med 2016 julegavene når romjulssalget i 2015 begynnte Julegavene for 2017 starter jeg med når romjulssalget 2016 begynner Var ferdig med alt av julegaver i Mai Strikker en del ja, og lager også andre ting.. Bruker bl.a gi bort likør, hjemmelaget syltetøy, tørka kantareller for å nevne noe Endret 18. august 2016 av Strikkeberta 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Jeg har ingen venner og er alene hele julen, gir og får ingen gaver. Så jeg starter ikke, og har heller ikke noe unnagjort. Lager ingenting... Anonymkode: 8879e...b79 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Kalendergavene er startet på, skal være ferdig med alt av kalendergreier innen midten av November. Anonymkode: 29108...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Har ikke startet med julegavehandlingen enda(huff, jeg burde virkelig komme i gang).. Jeg er en som elsker julen, og pynter derfor tidlig I fjor stod juletreet ferdig pyntet 14.November Nei, jeg ble ikke lei av det, og det stod helt frem til 3.Juledag - da pakket jeg vemodig bort julepynten, og treet.. Anonymkode: b9b6e...304 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Starter med alt den 23.desember vanligvis. Ifjor kjøpte jeg ferdig alle gavene den 20.des, men pyntet treet den 23. des. Feirer for første gang jul i vårt nye hus med foreldre på begge sider, så starter sannsynligvis litt tidligere (type 1 uke før julaften). Gidder ikke å stresse lang tid i forveien selvom jeg elsker julen. Anonymkode: 7b60b...891
Forundret.. Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Hvaaaa?? Jul?? Jeg var såvidt innom tanken på at jeg kanskje skulle planlegge å kjøpe inn dig til Halloween her den ene dagen 4
Hattivatti Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Jeg kjøpte mine første julegaver i dag faktisk. Seint ute i år, starter som regel litt før sommeren. I år er vi midt i flyttekaos i november/desember, så det spørs hvor mye jul det blir hjemme i år. Vi skal heldigvis feire julaften hos familien, så det er ikke krise Jeg elsker jul. Det å planlegge og kjøpe inn julegaver er kjempe gøy. Når man starter så tidlig så kan man også komme over ting på tilbud som man vanligvis ikke hadde hatt råd til å kjøpe. Det hender jeg hekler noen julegaver, men i år ser det ut til å bli lite av det. Brente mandler bruker vi også å lage som en liten ekstra gave til de i familien som liker det. 1
Jolene Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Ser ingen grunn til å starte så tidlig, dessuten er det kjipt å få gaver fra heti og preti som ikke kan byttes. Vi får som regel en del tull fra slekt, kjøpt på romjulssalg som ikke er vår stil. Kjedelig når vi ikke i det minste kan bytte det og dermed få glede av gaven. Bortkastet for deres del, og bortkastet for vår del. Pleier å starte med julegavene i november/desember en gang. Elsker jul, men er verken hysterisk eller panisk. 11
Purple Basil Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Kjøpte de første gavene i går. Det er salg på Storosenteret denne helgen så da benyttet jeg anledningen til å handle noen gaver fra Kusmi Tea og Oliviers&Co. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 Jeg ELSKER jul Men jeg er dessverre sånn at jeg må passe meg for å begynne for tidlig med å glede meg til jul, for det ender med at jeg er lei når julen endelig er her. Jeg kan finne på å google julerelaterte ting i juli. Derfor har jeg en regel for meg selv fra og med i år at jeg ikke skal begynne før etter bursdagen til sønnen vår som er i midten av november. Etter det skal jeg virkelig slå meg løs Sånn sett burde jeg aldri gått inn i denne tråden.. Obs Anonymkode: 9dacb...2da
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 Pleier å vente med julegavehandlingen til nov-des. Men har begynt å lage Har holdt på med mariusgensere til alle tantebarna + egne barn helt siden april. Vi skal gi fellesbilde av alle barnebarna til foreldrene mine til jul og alle skal ha på seg marius og jeans Anonymkode: ecf23...5b3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #13 Skrevet 20. august 2016 Den 18. august 2016 at 22.44, AnonymBruker skrev: Har ikke startet med julegavehandlingen enda(huff, jeg burde virkelig komme i gang).. Jeg er en som elsker julen, og pynter derfor tidlig I fjor stod juletreet ferdig pyntet 14.November Nei, jeg ble ikke lei av det, og det stod helt frem til 3.Juledag - da pakket jeg vemodig bort julepynten, og treet.. Anonymkode: b9b6e...304 Helt til 3. dag... Hvorfor ikke til julen faktisk er over? Anonymkode: f947f...fe9 13
Brunhilde Skrevet 20. august 2016 #14 Skrevet 20. august 2016 Den 18.8.2016 at 22.08, Jolene skrev: Ser ingen grunn til å starte så tidlig, dessuten er det kjipt å få gaver fra heti og preti som ikke kan byttes. Vi får som regel en del tull fra slekt, kjøpt på romjulssalg som ikke er vår stil. Kjedelig når vi ikke i det minste kan bytte det og dermed få glede av gaven. Bortkastet for deres del, og bortkastet for vår del. Pleier å starte med julegavene i november/desember en gang. Elsker jul, men er verken hysterisk eller panisk. Mener du kanskje kreti og pleti? 9
Hattivatti Skrevet 20. august 2016 #15 Skrevet 20. august 2016 Den 18.8.2016 at 22.08, Jolene skrev: Ser ingen grunn til å starte så tidlig, dessuten er det kjipt å få gaver fra heti og preti som ikke kan byttes. Vi får som regel en del tull fra slekt, kjøpt på romjulssalg som ikke er vår stil. Kjedelig når vi ikke i det minste kan bytte det og dermed få glede av gaven. Bortkastet for deres del, og bortkastet for vår del. Pleier å starte med julegavene i november/desember en gang. Elsker jul, men er verken hysterisk eller panisk. Ting jeg kjøper tidlig som ikke kan byttes, er ting jeg vet mottager ønsker seg. Jeg kjøper ikke ting som ikke kan byttes om jeg er usikker på om mottager vil like tingen. Trodde de fleste som handlet tidlig tengte slik, men jeg tar kanskje feil. 1
Purple Basil Skrevet 20. august 2016 #16 Skrevet 20. august 2016 1 time siden, The Silence skrev: Ting jeg kjøper tidlig som ikke kan byttes, er ting jeg vet mottager ønsker seg. Jeg kjøper ikke ting som ikke kan byttes om jeg er usikker på om mottager vil like tingen. Trodde de fleste som handlet tidlig tengte slik, men jeg tar kanskje feil. Samme her Kjøper ikke nips og annet dill, men f.eks te fra Kusmi som jeg vet at mottaker liker og ønsker seg. Ser ikke problemet med å starte tidlig dersom man vet hva folk vil ha og setter pris på. 1
Fru Uperfekt Skrevet 20. august 2016 #17 Skrevet 20. august 2016 Er ikke en stor fan av julen, så vi reiser alltid vekk men har juletre oppe fra ca 15 desember og det skal være vekke til første gebursdagen i huset mao 1 januar.
Jolene Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 7 timer siden, Brunhilde skrev: Mener du kanskje kreti og pleti? Takk Da er det dialekten min som spiller meg et puss. Og takk for link, er alltid fint å kunne få rettet opp i idiotiske feil. (Sånn forøvrig, det er ikke ment ironisk, satt faktisk oppriktig pris på det) 6 timer siden, The Silence skrev: Ting jeg kjøper tidlig som ikke kan byttes, er ting jeg vet mottager ønsker seg. Jeg kjøper ikke ting som ikke kan byttes om jeg er usikker på om mottager vil like tingen. Trodde de fleste som handlet tidlig tengte slik, men jeg tar kanskje feil. Da blir det noe annet. Jeg har opplevd å få noe som er stikk motsatt av hva jeg liker, og som ikke kom meg til nytte. Tanken var sikkert god, men å kjøpe noe rask på tilbud er ikke så hyggelig. Nettopp fordi du ser at giveren ikke har hatt noe omtanke i gaven. 1
estrella Skrevet 20. august 2016 #19 Skrevet 20. august 2016 Har kjøpt et par ting, bøker hovedsakelig (til søsken, så for minste bror fant jeg bok 1,2,3 av en serie med tegneserier, med litt stor skrift, som visstnok var veldig spennende for også litt større unger). Strikker og hekler litt også. Har strikket et par votter, pannebånd og heklet et sengeteppe til søstera mi. Starter relativt tidlig, mest fordi jeg har så mange søsken som skal ha gaver 1
SunnivaOslo Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 Har kjøpt 2-3 ting. Kjøper til mamma,stefar,noen venniner,perifer familie of en haug med barn (til venninne mine)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå