Gå til innhold

Over 25: førerkort.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er over 25 og da er det jo enkelte ting man slipper unna i forbindelse med å ta lappen. Jeg har forstått det slik at jeg slipper deler av trafikalt grunnkurs, og bare trenger mørkekjøring og førstehjelp (+ kjøretimer, etc). Er det korrekt?

Har også hørt at man må betale for leie av bil under oppkjøring og muligens flere ganger, men kan man slippe unna det ved å bruke egen bil?

Anonymkode: feee1...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er over 25 og da er det jo enkelte ting man slipper unna i forbindelse med å ta lappen. Jeg har forstått det slik at jeg slipper deler av trafikalt grunnkurs, og bare trenger mørkekjøring og førstehjelp (+ kjøretimer, etc). Er det korrekt?

Har også hørt at man må betale for leie av bil under oppkjøring og muligens flere ganger, men kan man slippe unna det ved å bruke egen bil?

Nei, det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du morsom? Sensor skal ha mulighet til å bruke pedalene på sin side. 

Det eneste du slipper unna er trafikalt grunnkurs. Resten må du ta. 

Anonymkode: c9b21...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du slipper bare unna trafikalt grunnkurs, som er kriteriet for at du skal få lov til å øvelseskjøre i det hele tatt.
Du må ha alle de andre obligatoriske, mørkekjøring, førstehjelp, glattkjøring, langkjøring og fra i år av også tunnellkjøring.
Du kan slippe unna leie av bil hvis du selv eier eller disponerer en bil som har ekstra pedaler på passasjersiden, men de aller fleste disponerer ikke en slik bil. Det hjelper ikke å ha en vanlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...