Gå til innhold

Kondisjon på 0 - jogging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig kondisjon og hater egentlig jogging, men det har seg nå engang sånn at det er den kondisjonstreningen som er aktuell for meg nå. 

Jeg starter på det absolutte nullpunkt og har fått en app som skal lære meg å løpe 5 km på 8 uker, noe jeg ikke klarer å tro skal være mulig. Har gjennomført uke 1 og det fikk fint. 15 sekunder løping, det klarer til og med jeg. Nå er jeg i gang med uke 2 og 30 sekunder løping skal jeg også klare helt fint. Men så har jeg sett på uke 3 og da skal jeg liksom løpe i 5 minutter?? Hvordan i all verden skal det gå for seg? Noen som har gjennomført et slikt program og kan si noe om progresjonen?

Anonymkode: f03e2...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dårlig kondisjon og hater egentlig jogging, men det har seg nå engang sånn at det er den kondisjonstreningen som er aktuell for meg nå. 

Jeg starter på det absolutte nullpunkt og har fått en app som skal lære meg å løpe 5 km på 8 uker, noe jeg ikke klarer å tro skal være mulig. Har gjennomført uke 1 og det fikk fint. 15 sekunder løping, det klarer til og med jeg. Nå er jeg i gang med uke 2 og 30 sekunder løping skal jeg også klare helt fint. Men så har jeg sett på uke 3 og da skal jeg liksom løpe i 5 minutter?? Hvordan i all verden skal det gå for seg? Noen som har gjennomført et slikt program og kan si noe om progresjonen?

Hvilket program bruker du? 

Jeg har brukt C25K, og ja, jeg klarte å følge progresjonen. Når man skal løpe lenger, handler det mye om å løpe så sakte at man føler at man ser teit ut ;) Jeg kan gå fortere enn jeg jogget da jeg begynte, men det ville ikke gitt samme treningseffekt. 

Anonymkode: a491d...5c2

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke klarer å følge progresjonen så er det bare å gå tilbake og ta noen dager om igjen. Ta tida til hjelp.

Skrevet

Trikset er å løpe sakte. 

Jeg gikk fra å slite med 2 kilometer til halvmaraton på under to timer på 6-7 uker. Progresjon går utrolig fort. Hjelper også masse å gå ned i vekt.

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg skru ned farten. Godt jeg løper i skogen hvor ingen kan se meg. :Knegg:

Skrevet

Progresjon kommer veldig fort ja. Jeg bar nettopp begynt å løpe, en kupert løype på 6.75km med grusdekke. På bare 4 økter har jeg kappet tiden jevnt og trutt fra 42:43 til 38:55 :) 

Skrevet

Du må bare ta en treningsøkt om gangen og ikke bekymre deg for hva du skal klare i framtiden. Om du er strukturert så vil du garantert merke rask formstigning. Da jeg begynte å løpe i fjor så klarte jeg knapt en kilometer uten stopp, og løper nå mila på 45 minutter. Lykke til :)

Anonymkode: 6b887...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...