Gå til innhold

Senebetennelse- trenger gode råd!!

metteflette

Anbefalte innlegg

Hei :wink:

Jeg sliter skikkelig med senebetennelse i hele høyre armen, og idag verker det skikkelig. Det passer jo ekstremt dårlig i og med at jeg sitter her og leser til eksamen. Må skrive og regne....

Noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du holder mest sannsynlig musa feil når du skriver på datan eller du skriver feil... man skal helst ha en sånn pute å hvile hendene på når man skriver og/eller "kulemus" så du unngår den bevegelsen med håndleddet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en støttebandasje i tillegg, en slik med borrelås som dekker albuen, i tillegg til ovenstående råd. Det hjalp meg...!

Lykke til!

Marpessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ro! Det er det aller viktigste!

Så lenge du belaster armen med vonde bevegelser, vil den ikke bli god igjen...

Evt få tablettkur/kortisonsprøyte hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibumetin kan dempe betennelsen litt. Og dessuten hjelper det for smerten.

Jeg spiste det da jeg hadde senebetennelse i skuldern min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gå til lege og få noe betennelsesdempende som de andre her sier, men senebetennelse er skumle saker.

Den eneste måten å bli kvitt det på er dessverre å la være å belaste hånden. Dette er viktig for betennelsen kan bli kronisk. Da min kjære fikk senebetennelse (i begge armene) i fjor under oppussing, og ignorerte den i halvannen uke, var konsekvensen tre månders rekonvalesens der jeg måtte smøre på brødskivene. Nå har senebetennelsen sannsynlig vis gått over til Karpaltunnelsyndrom, der fingrene dovner hen eller gjør vont om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...