Gå til innhold

Kjøpt bolig med "ny" kjøkkeninnredning, men 10 år gammel ovn

midlertidig2016

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte leiligheten ble jeg forklart at både bad og kjøkken var pusset opp i 2013.

Det står spesifisert i prospektet som "ny kjøkkeninnredning i 2013". Jeg forsto det som  at alt på kjøkken var nytt, men nå har jeg fått problemer med ovnen(integrert), og fant ut via kundeservice at ovnen er 10 år gammel. Det er bare vaskemaskinen som er fra 2013.

Er ny ovn noe jeg har rett til å få erstattet av gamle eier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. KjøkkenINNREDNINGEN er ny... Står det noen plass at hvitevarene er nye? Uansett så får du nok ikke dette dekket.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megler sa at hele kjøkkenet var nytt, og forklarte det som at alt av integrerte varer var fra 2013 også. Men det hjelper kanskje ikke at de solgte det som nytt, når det ikke står spesifisert at det integrerte var nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Det utgjør uansett så lite at du ikke kommer noen vei ved å prøve og hevde at det er en mangel.

Det skader vel neppe å prøve Kanskje selger bare vil få saken ute av verden og betaler litt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nylig kjøpt deg leilighet, også har du ikke råd til å kjøpe ny ovn??

Anonymkode: f4d30...6c0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitevarer er ikke kjøkkeninredning. Så her må du lese salgsprospektet nøye.

Anonymkode: d5a27...a61

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som flere skriver - hvitevarer er ikke en del av ordet "kjøkkeninnredning".

Kjøp en ny du. Du får en bra integrert ovn fra 3000kr og oppover, og det er enkelt å bytte ut selv (den er bare plassert inn i et firkantet hull i innredningen).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nylig kjøpt deg leilighet, også har du ikke råd til å kjøpe ny ovn??

Hvorfor konkluderer du med at jeg ikke har råd til å kjøpe ny ovn, bare fordi jeg føler meg lurt av megler? :P 

Ja, jeg kan fint kjøpe en ny ovn, men føler alikevel det er feil å selge kjøkkenet som nytt i 2013, når ovnen er 10 år gammel. Dessuten har ikke alle som kjøper bolig masse penger til overs etter de har måtte punge ut med møbler og diverse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet ditt er enten å kjøpe ny ELLER så kan du kontakte selger men bare dersom han ikke hadde eierskifteforsikring. Dersom han har det kan du fint glemme det... Du kommer ikke til å få dekket det på andre måter enn hvis selger er villig til å betale. Noe han egentlig ikke trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, midlertidig2016 skrev:

Hvorfor konkluderer du med at jeg ikke har råd til å kjøpe ny ovn, bare fordi jeg føler meg lurt av megler? :P 

Ja, jeg kan fint kjøpe en ny ovn, men føler alikevel det er feil å selge kjøkkenet som nytt i 2013, når ovnen er 10 år gammel. Dessuten har ikke alle som kjøper bolig masse penger til overs etter de har måtte punge ut med møbler og diverse. 

Ok, da er du ikke villig til å kjøpe deg en ny ovn, da, og vil la noen andre betale for det😜 Det er snakk om en ovn, som sikkert koster en promille av det leiligheten din koster. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, midlertidig2016 skrev:

Altså, det var ny kjøkkeninnredning fra 2013, ikke nytt kjøkken.

Anonymkode: 501c3...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Folkens, INTEGRERTE hvitevarer har alltid vært en del av et kjøkken. Jeg er enig i at trådstarter ikke kommer veldig langt med en klage og har lært til en eventuell neste gang at en stiller spørsmål om akkurat dette. Jeg synes imidlertid det er svært tvilsomt å gi inntrykk av at hele kjøkkenet er nytt av 2013 når en INTEGRERT ovn ikke er ny. Det blir misvisende i min verden.

Men verdien er såpass liten her at det nytter ikke kjøre sak.

Og TS: ville du latt være å kjøpe leiligheten dersom du visste at ovnen var 10 år gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke penger tilbake av forrige eier fordi ovnen er "gammel" eller er blitt 10 år. Den fungerer, gjør den ikke? Det er ikke noe galt med den annet enn alder. Hva skal du klage på egentlig? Det er jo ikke noe som er gått istykker e.l. Den er bare eldre enn du trodde.

Det er ingen vesentlig mangel som gir rett til refusjon at en hvitevare er 10 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65
27 minutter siden, Million skrev:

Du får ikke penger tilbake av forrige eier fordi ovnen er "gammel" eller er blitt 10 år. Den fungerer, gjør den ikke? Det er ikke noe galt med den annet enn alder. Hva skal du klage på egentlig? Det er jo ikke noe som er gått istykker e.l. Den er bare eldre enn du trodde.

Det er ingen vesentlig mangel som gir rett til refusjon at en hvitevare er 10 år.

Ovnen er det problemer med og i hht kundeservice er garanti gått ut da ovnen er ti år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ovnen er det problemer med og i hht kundeservice er garanti gått ut da ovnen er ti år gammel.

Jeg overså visst den biten i hovedinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...