AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Litt usikker på hvor denne burde ha blitt postet, men prøver her! Jeg er gift, og vi har vært det noen år nå. (Vi to har et felles verdisyn for øvrig, familiene våre kjenner dette, og aksepterer det) men så har han en slektning som nå, helt ut av det blå har begynt å kontakte oss for å snakke om sitt verdisyn, og nærmest prøver å omvende oss. Jeg begynner å bli irritert og ønsker at vedkommende skal slutte med det, vi er tross alt godt voksne alle sammen. Han mener jeg ikke trenger å irritere meg, deg er "sikkert godt ment" osv... Vil det feks være ufint av meg å be vedkommende om å slutte/slette fra Facebook osv, eller må jeg bare bite det i meg og akseptere invasjonen? Det er tross alt hans, og ikke min slektning.... Anonymkode: 9f6e9...308
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Jeg hadde bedt vedkommende om å slutte. Si at du/dere respekterer hans verdisyn, og gjerne vil ha samme respekt tilbake. Anonymkode: b9507...04f 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Nei det er ikke ufint å be vedkommende slutte. Si at du respektere at han/hun har det verdisynet, men da må han/hun respektere deres også, og at du ikke er interessert i å snakke om det.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Si rett ut til ham at siden dere er voksne mennesker begge to, så forventer du respekt fra ham om at dere er uenige omkring disse verdene. Du har funnet din vei i livet, og er bestemt i dine verdier. Du ønsker likevel at dere skal kunne omgås sosialt sett i fremtiden, men det avhenger noe av respekt fra hans side i forhold til hvor mye du kommer til å interessere deg for han sosialt sett fremover. Om han ikke gir seg, så sletter du ham fra Facebook. Jeg har selv slettet en onkel fra Facebook, samt et søskenbarn. Men det er av ulike grunner. Verden går ikke under likevel. Anonymkode: e9d5b...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Prøvde å si at dette var ikke noe vi ønsket/var interreserte i. Svaret var da at vi kunne jo godt prøve dette en periode for å se hvordan dette føltes for oss... hovedproblemet er vel at vedkommende mener at for å virkelig teste ut noe så bør de skje over minimum 20 år... "For å må med alle aspekter og faser".... argh!!! Anonymkode: 9f6e9...308
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Høres ikke ut som religion, mer som vegetarianisme (heter det det?) eller noe? I så fall synes jeg du kan si fra ganske tydelig! Er det religion, kan man trå litt varsommere, siden det for mange er veldig personlig (indoktrinert fra barndommen), og da bør man se an så man ikke sårer. Anonymkode: d5de1...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå