AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Trenger råd! Trener 4-5 ganger i uka, stort sett to økter med intervaller på mølle (ca 40 min økt), en økt hvor jeg løper ca 7-8 km enten ute eller på mølla, samt en til to gruppetimer (TRX/kettlebell/pilates etc). I tillegg går jeg mye, og er ute og triller med babyen min hver dag. Har holdt på med dette noen måneder og vekten er og blir den samme! Jeg er dame, 31 år, 178 cm høy og veier 70 kg. Pga tidligere spiseforstyrrelser vil jeg ikke inn i noe strengt kostholdsregime eller diett, men her er en typisk dag for meg: Frokost/lunsj (kommer an på når jeg trener, spiser stort sett etter trening): to knekkebrød med to egg, røkt laks og salat, evt to-tre lomper med fiskekarbonader og salat, eller knekkebrød med makrell. Ofte en yoplait dobbel 0 i tillegg. Mellom: knekkebrød med avocado og skinke, ett til to. Middag: fisk (typisk to laksefileter) med grønnsaker, kyllingfilet etc. Generelt mye grønt og ok porsjoner. Lite saus og lignende. Kvelds: her er min store synd: et glass rødvin ca fem dager i uka. Frukt på kveldstid. Er ikke så glad i kveldsmat. Helg: gjerne litt potetgull en dag, men ikke så glad i sjokolade osv. Jeg spiser meg god og mett og avviker selvfølgelig fra det jeg har skrevet ned innimellom med en utskeielse (pølser til middag feks), men i det store og det hele føler jeg at kosten er ok. Drikker vann, funlight, svart kaffe og som sagt rødvin. Så - dere som kan dette - hva skal jeg gjøre? Målet er i utgangspunktet 65 kg. Anonymkode: 95b7a...97b
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Siden du har spiseforstyrrelser så er det skummelt å gi råd, men jeg kan kanskje komme med noen råd. Hvor lenge siden er det du hadde spiseforstyrrelse(var det anoreksia og var du veldig undervektig?) Når begynte du å spise "normalt"? Hvor lenge har du trent som du gjør nå?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 38 minutter siden, Runforit skrev: Siden du har spiseforstyrrelser så er det skummelt å gi råd, men jeg kan kanskje komme med noen råd. Hvor lenge siden er det du hadde spiseforstyrrelse(var det anoreksia og var du veldig undervektig?) Når begynte du å spise "normalt"? Hvor lenge har du trent som du gjør nå? Hadde spiseforstyrrelser over en 10-årsperiode fra tenårene og litt ut i tjueårene. Anoreksi som etter hvert ble bulimi. Veide vel ca 55 kg. Har en baby som er 5 mnd, begynte å løpe igjen da han var 2 uker gammel. Gruppetimer og intervaller begynte jeg med for halvannen mnd siden. Har trent 4-5 ggr i uken siden baby var 4 uker. Anonymkode: 95b7a...97b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Ettersom du trener så pass mye vil jeg råde deg å slutte å måle vekt men heller måle fremgang med målebånd rundt livet. Uansett er 70kg helt ok for en med din høyde, og jeg vil derfor gjette at mange av "ekstrakiloene" er muskler. Anonymkode: fff19...639
Pringle Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Hvis du vil ned i vekt, må du innta færre kalorier enn du gjør nå, og/eller være i mer fysisk aktivitet. Du har allerede en bra vekt for din høyde. Vurder om en lavere vekt er verdt mer innsats/"forsakelser" - du er den eneste som kan avgjøre dette.
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde spiseforstyrrelser over en 10-årsperiode fra tenårene og litt ut i tjueårene. Anoreksi som etter hvert ble bulimi. Veide vel ca 55 kg. Har en baby som er 5 mnd, begynte å løpe igjen da han var 2 uker gammel. Gruppetimer og intervaller begynte jeg med for halvannen mnd siden. Har trent 4-5 ggr i uken siden baby var 4 uker. Anonymkode: 95b7a...97b Ok. Det er vanlig at muskelmassen blir lav ved spiseforstyrrelse der man blir veldig undervektig. Forbrenningen din er da litt redusert og du vil ha lettere for å legge på deg fett frem til muskelmassen er bygd opp igjen og normalisert i forhold til en frisk kropp. Men forbrenningen er ikke "ødelagt" som mange innbiller seg; den er som sagt redusert inntil du har opprettet normal balanse mellom fett og muskler igjen. Fokuset ditt burde ikke være på vektnålen, men på målebåndet. Du vil lettere se at cm krymper fordi fettprosenten etterhvert vil reduseres i takt med at muskelmassen øker igjen Det er noe herk å vente på at balansen skal opprettes igjen, men når du kommer dit så vil du bli veldig fornøyd. Ikke bare med utseendet, men å vite at du har en sterk, frisk og velfungerende kropp og et godt forbilde for babyen din Fortsett som du gjør så skal jeg love deg at du får resultater! Men kast vekten og ta heller progresjonsbilder og ta mål Endret 18. august 2016 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Tusen takk for svar, spesielt til deg, Runforit. Tålmodighet er en dyd. Jeg skal gjøre mitt beste, jeg vet jo uansett at hode og sinn fungerer mye bedre med masse trening, og jeg lever sunt og godt. Skal prøve å ikke tenke så mye på tallet 65. Ts Anonymkode: 95b7a...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå