AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Lager mye grønnsakssuppe og kjøttsuppe. Trenger tips til variasjon av supper, så derfor lurer jeg på hva du bruker i dine supper. Jeg bruker en variasjon av purreløk, vårløk, hvitløk, gul løk, selleri, brokkoli, blomkål, hodekål, poteter, gulrøtter. Av kjøtt bruker jeg som regel kjøttfarse, kjøttdeig eller kjøttpølser. Men fins det noen andre gode grønnsaker som passer i suppe? Tips til andre kjøttprodukter som blir godt i suppe? Anonymkode: e5ab0...fb8
tussi84 Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Det varierer hva jeg bruker av grønnsaker, men jeg bruker kål, purreløk, gulerøtter, potet, selleri rot, kålrot, persille rot, blomkål, pastinakk. Av kjøtt bruker jeg karbonadedeig eller kjøttdeig, pølsebiter eller feks høyrygg, eller svineknoke. Du kan tilsette kylling også om du vil. Bare fantasien avgjør. Jeg tilsetter son regel alltid buljong i suppa.. enten kjøtt eller grønnsaks buljong som jeg koker en stund for å få litt smak.
Rumle Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Kålrabi liker jeg, i tillegg til det du har nevnt fra før, jeg liker også å bruke store mengder med purre, mye mer enn vanlig, synes det blir så god smak da. Ellers bruker jeg av og til byggryn i, det er ganske godt, men ikke ta for mye i (etter min smak). Jeg liker godt vossakorv, og bruker som oftest det av kjøtt. Men, det aller aller beste er hvis jeg har rester etter pinnekjøtt, det gir en helt fantastisk god smak til suppen, kan virkelig anbefales
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Jeg synes du har mye variasjon og ganske god bruk av mange forskjellige grønnsaker jeg, HI. Vi lager sjeldent suppe med kjøtt i når vi har suppe som middag. Så mine tips handler bare om grønnsaker... Håper det er OK likevel: ) Som topping i supper som kan være gode med kjøtt i, bruker vi sukkerbrente mandler som er veldig hakket opp. Eller valnøtter med masse honning. Eksempler på grønnsaker som ikke skal kokes i selve suppen, men som godt tilbehør er: Alfalfaspirer, og voksbønner (heller over kokende vann over) blant annet. Synes du viser til så mange gode ingredienser, så bare nevner en favoritt her: Blomkål og brokkolisuppe. Med topping av alfalfaspirer og honningglaserte valnøtter. Anonymkode: 58826...a5a
Rumle Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Poster en oppskrift på en enkel suppe som jeg har hatt lyst til å prøve selv en stund (men har ikke somlet meg til det enda ) http://www.mastercook.com/app/Recipe/WebRecipeDetails?recipeId=478609
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Jeg synes gule erter, stangselleri, jorskokk, persillerot og søtpotet kan være godt i supper. Dampepølse, lammekjøtt, kjøtt fra kyllinglår, rester av pinnekjøtt, hamburgerrygg, renskav. Høyrygg er nok favoritten, med sursøt løksaus. Anonymkode: 49363...9e9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Koker gulrøtter, poteter, kål og gressløk. Legger ofte oppi påleggsskalker, karbonader, pøles eller kyllingfileer. Bruker trykkoker. Anonymkode: fc0cc...4c4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 http://www.daringgourmet.com/2014/04/03/homemade-cream-celery-soup/ Denne som base med kylling i og/eller stekt bacon på toppen. Blomkålsuppe med stekt bacon eller røkt svinekjøtt. Soppsuppe med renskav eller stekt bacon. Anonymkode: 49363...9e9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Gulrotsuppe med ingefær og chili 😍 Eller blomkålsuppe med nepe og brokkoli. Eller søtpotetsuppe. Eller avokadosuppe med agurk. Eller soppsuppe. Eller spansk suppe med chorizo, chili og ingefær. Anonymkode: c1381...969 1
Leo Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Jeg bruker ofte squash og okra. Sistnevnte tykner også suppen noe.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 Ferske bønner (brekkbønner, grønne bønner..), asparges, fennikel, rehydrerte bønner, rotfrukter (beter, søtpotet, el) og gresskar av ulike slag er mitt tips. Sånn til ren variasjon av selve retten er krydder og bønner mer effektivt enn å endre potet til bønner eller omvendt. Jeg har de samme av sesongens ferske ingredienser i minestrone som jeg har i pho eller curry. I forhold til kjøtt så slenger jeg oppi det jeg finner. Det er ikke der smaken ligger. Alt går: pølser, kjøttboller, biffstrimler, lam, kylling, stekt svinekjøtt el. Men et tips er å tilsette sjømat. Putt fisk eller skalldyr oppi på slutten av koketiden og du har en smaksrikdom som du ikke får ved rene kjøtt- eller fiskesupper. Anonymkode: eda9b...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå