AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Når mannen er alene hjemme får han det for seg at han skal rydde. Problemet er at da finne rjeg ikke igjen noen ting. Han forstår ikke at ting har faste plasser, og legger ting der det passer han. Kan jeg kreve at han slutter å rydde? Anonymkode: 8e261...ff2 1
Fru Uperfekt Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 ? Det er hans hjem og. Prøv å forklare han hvor ting skal være
Tomoya Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Nei, Dere deler et hus, og de fasteplassene er tydeligvis bestemt av deg. Snakk med ham om hvor ting skal plasseres kanskje? 4
Sh999 Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mannen er alene hjemme får han det for seg at han skal rydde. Problemet er at da finne rjeg ikke igjen noen ting. Han forstår ikke at ting har faste plasser, og legger ting der det passer han. Kan jeg kreve at han slutter å rydde? Anonymkode: 8e261...ff2 Hehe, kjenner meg igjen, det blir enda mer stress enn at det er litt rotete. Du får finne en hobby el noe annet han kan finne på hvis han kjeder seg alene hjemme
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 Er han en gjest hos deg, eller bor han der like mye som deg? Dersom han bor der like mye som deg kan du selvsagt kreve at han skal slutte å rydde, men du kan ikke forvente at han skal høre på deg. Han bor der like mye som deg og har like mye bestemmelsesrett over hvor ting skal ligge som det du har. Jeg skjønner virkelig ikke problemet med å kommunisere skikkelig jeg altså. Er ikke rart folk går fra hverandre når de ikke klarer å prate sammen. Du kan f.eks sette deg ned i sofaen med han og si "jeg setter veldig stor pris på at du rydder, men sliter med å finne igjen ting etterpå. Kanskje vi kan bli enig om hvor ting skal ligge sånn at vi begge finner igjen ting?". Det er ikke verre enn det. Anonymkode: fc3ec...13c 3
Forundret.. Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mannen er alene hjemme får han det for seg at han skal rydde. Problemet er at da finne rjeg ikke igjen noen ting. Han forstår ikke at ting har faste plasser, og legger ting der det passer han. Kan jeg kreve at han slutter å rydde? Anonymkode: 8e261...ff2 Han rydder!! Han legger faktisk ting bort og ikke bare rett på gulvet, på stolen eller på bordet. Luksusproblem! Prøv å klistre lapper inni skap, skuffer o.l som forteller hvor ting hører hjemme. Sånn som vi hadde på skolekjøkkenet 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 Lapper i skapet hjelper ingenting. Glass og tallerkner fra oppvaskemskinen landet i vitrineskapet i spisestuen. Hans klær der håndklær skal være og mine klær der hans klær skal være. Og håndklærne lå på i kommoden i entreen. Jeg må jo lete over hele huset etter alt, og helst forlate huset helt strøkent eller holde meg hjemme. Han er jo så distre at glasset han har drukket melk av havner i kjøleskapet og melkekartongen står på benken. Det nytter ikke snakke til han. Anonymkode: 8e261...ff2 3
Gjest The damned Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 Dette er jo et ikke-problem. At han rydder er jo bare bra. Kanskje litt irriterende om man ikke finner igjen ting,men jeg har ikke noe imot at en mann tar sin del av husarbeidet. Jeg hater husarbeid,så det er bare bra
Peter007 Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mannen er alene hjemme får han det for seg at han skal rydde. Problemet er at da finne rjeg ikke igjen noen ting. Han forstår ikke at ting har faste plasser, og legger ting der det passer han. Kan jeg kreve at han slutter å rydde? Anonymkode: 8e261...ff2 Haha. Den var ny 2
Fjaselina Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 Mannen min er superflink til å vaske, men eg vil helst rydde sjøl... For når han ryddar, vert alt som ligg synlig på benk eller bord stappa ned i ei skuff, for då er det jo ryddig. Eg har vore litt sur nokre gongar, etter å ha leita LENGE etter noko han har rydda vekk. No har han lært at det ikkje funkar, og eg er raskare til å rydde, slik at han "slepp".
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, Fjaselina skrev: Mannen min er superflink til å vaske, men eg vil helst rydde sjøl... For når han ryddar, vert alt som ligg synlig på benk eller bord stappa ned i ei skuff, for då er det jo ryddig. Eg har vore litt sur nokre gongar, etter å ha leita LENGE etter noko han har rydda vekk. No har han lært at det ikkje funkar, og eg er raskare til å rydde, slik at han "slepp". En mann til av samme slaget, ja. Anonymkode: 8e261...ff2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 Haha, har samme problemet her! Setter stor pris på at han rydder, men ting havner der de overhodet ikke hører hjemme, og når jeg spør etter spesifikke gjenstander, som han har ryddet bort, husker han ikke hvor han ha lagt deAnonymkode: dd007...9b4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 Hvis dere tenker dere litt om, regner jeg med at dere forstår hvorfor mennene deres holder på på denne måten?? Det er selvsagt den aller beste måten å sikre seg at man slipper å måtte rydde hjemme- og det attpåtil helt uten at kona blir sur..! Samme strategi som enkelte menn bruker ift husarbeid. Gjør så dårlig jobb du bare greier (= ikke flytt på ting når du støvsuger, ikke tørk støv (eller evt bare noen få steder), ikke vask inni alle hjørner osv), og skyld på at du "ikke så det" eller "glemte at det skulle gjøres sånn". Så blir kona tilslutt så lei at hun heller bare gjør det selv. Og mannen oppnådde det han var ute etter. Sånn oppførsel er iallfall helt uaktuelt i mitt hus. Så lenge det er snakk om voksne, oppegående menn som faktisk greier å skjøtte en jobb, tror jeg ikke det dugg på at man ikke vet hvor klær eller håndklær befinner seg i huset (eller at man bestandig "glemmer" at ting må flyttes på når man støvsuger, for den saks skyld ) Anonymkode: 83ded...b98 5
Aamu Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Du kan kreve at han ikke flytter på tingene, men dere bør ha en samtale der dere blir enige om hvor tingene skal stå, hvor er fast plass for ditten og datten osv... Men jeg ser problemet
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Lapper i skapet hjelper ingenting. Glass og tallerkner fra oppvaskemskinen landet i vitrineskapet i spisestuen. Hans klær der håndklær skal være og mine klær der hans klær skal være. Og håndklærne lå på i kommoden i entreen. Jeg må jo lete over hele huset etter alt, og helst forlate huset helt strøkent eller holde meg hjemme. Han er jo så distre at glasset han har drukket melk av havner i kjøleskapet og melkekartongen står på benken. Det nytter ikke snakke til han. Anonymkode: 8e261...ff2 Min mann er helt lik og jeg kan skrive under på at det faktisk er et problem. Jeg bruker enormt med tid på å lete etter ting! Det verste er at han finner de heller ikke, han aner ikke hvor det ble av.. Ironien er at hvis tingene er der de skal være så har han ingen problemer med å finne de. At han ikke klarer å legge de på plass etter at de har hatt fast plass i 6 år er meg en gåte. Man kan ikke skylde på at han ikke vet hvor de skal, men for han er den enkleste utveien å bare legge fra seg og stappe ting inn tilfeldige steder der han finner en plass.. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Glass i glasskapet, tallerkner i tallerkenskapet, håndklær i håndkleskapet og bøker i bokhylla. Men neida, det er visst for krevende.. Anonymkode: 05fdc...ef9 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #16 Skrevet 18. august 2016 Kvinner klager på at menn ikke rydder, klager på at men rydder. Ja hva skal til for at dere blir fornøyde. Dere klager jo uansett. Anonymkode: e99e6...0fb
Leo Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kvinner klager på at menn ikke rydder, klager på at men rydder. Ja hva skal til for at dere blir fornøyde. Dere klager jo uansett. Anonymkode: e99e6...0fb Jeg kaller det ikke rydding når kattematen ligger sammen med kjøkkenredskapene, oppvaskmiddelet i skapet hvor kjelene står osv. Det er kamuflering av rot. Og, som de fleste andre menn, har heller ikke min noen anelse om hvor han har lagt ting fem minutter etter at han gjorde det. Han forsto imidlertid poenget da jeg begynte å legge hans ting på vilkårlige steder for deretter å bare trekke på skuldrene og si "Husker ikke" når han spurte hvor de var, så nå er han enig i at det er enklere for alle hvis ting blir lagt på sine faste plasser. 4
Akay Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 Kvinnfolk altså... Rydder han ikke så er det galt. Rydder han så er det også galt
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 27 minutter siden, Akay skrev: Kvinnfolk altså... Rydder han ikke så er det galt. Rydder han så er det også galt Poenget er at han ikke rydder, han bare flytter ting og skaper rot og frustrasjon. Å rydde innebærer å legge ting steder de enkelt kan finnes igjen. Anonymkode: 3ec6a...056 5
Akay Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at han ikke rydder, han bare flytter ting og skaper rot og frustrasjon. Å rydde innebærer å legge ting steder de enkelt kan finnes igjen. Anonymkode: 3ec6a...056 Kanskje de er lette for ham å finne igjen men ikke for deg ? vi har i grunnen samme problemet vi... Rydder hun så finner ikke jeg ting og rydder jeg så finner ikke hun ting heldigvis er vi flinke å kommunisere men fortell gjerne din kjære at han ikke skal rydde men da må du ikke komme å klage på at han ikke gjør det senere Endret 18. august 2016 av Akay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå