AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Hei, Jeg går gjennom en litt tung sak akkurat nå. Jeg har levd såpass lenge at jeg vet at livet er fult av utfordringer, berg og dalbane av oppturer og nedturer osv. Men, jeg har ingen å snakke med. Jeg har kun ett par venner og de er opptatt på sin kant. Familie har jeg ingen nær relasjon til, så dette er ikke aktuelt... Så, hva gjør jeg? Skulle gjerne hatt noen å snakke med for jeg er skikkelig trist, lei meg og nedfor. Nå sitter jeg egentlig bare for meg selv og gråter og overtenker absolutt alt... Anonymkode: e5913...697
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Hvorfor er du lei deg da ts? Anonymkode: aad91...354
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du lei deg da ts? Anonymkode: aad91...354 Tusen takk for svar. Ønsker egentlig ikke å brette ut i et åpent forum om hva som er årsaken. Håper på forståelse for det. Det som egentlig var mer min hensikt med tråden var at jeg føler et behov for å snakke med noen... Når jeg da ikke har dette rundt meg... Hva gjør jeg da...? Nå føler jeg at jeg graver meg mer og mer ned i mine egne tanker, og det vet jeg at ikke er bra. Så, overtenker jeg for meg selv... Er nok ikke så sundt å sitte slik for meg selv... Setter pris på at du skrev Anonymkode: e5913...697
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Snakker vi om behov for psykolog, psykisk helse? Eller snakker vi livssituasjon/livskrise? Uansett. Å være ensom er ikke bra, ts. Du må få deg noen venner Anonymkode: 425bf...d2a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Ønsker egentlig ikke å brette ut i et åpent forum om hva som er årsaken. Håper på forståelse for det. Det som egentlig var mer min hensikt med tråden var at jeg føler et behov for å snakke med noen... Når jeg da ikke har dette rundt meg... Hva gjør jeg da...? Nå føler jeg at jeg graver meg mer og mer ned i mine egne tanker, og det vet jeg at ikke er bra. Så, overtenker jeg for meg selv... Er nok ikke så sundt å sitte slik for meg selv... Setter pris på at du skrev Anonymkode: e5913...697 Forstår det altså. Man kan nesten bli litt tussete av å ha for få mennesker rundt seg til tider, har vært der selv. Har du tenkt på å starte med en ny aktivitet ute blant folk, bare sånn litt i det små i begynnelsen? Kanskje strikkecafe eller noe slikt? Anonymkode: aad91...354
Gjest Spiderman Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Legg deg ned, pust og ta en pause fra det som er tungt for deg i første omgang. Finnes masse avslappnings-filmer på youtube som kan være fine når man har sånne perioder. Bare å ta kontakt på PM hvis du har noe på hjertet du vil få ut.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker vi om behov for psykolog, psykisk helse? Eller snakker vi livssituasjon/livskrise? Uansett. Å være ensom er ikke bra, ts. Du må få deg noen venner Anonymkode: 425bf...d2a Takk for svar. Nei, er på ingen måte så alvorlig... Det er en situasjon som har oppstått. Når man da ikke har noen rundt seg som stiller opp så blir det veldig ensomt og føles mye tyngre. Da kverner man liksom bare på ting for seg selv. Det hjelper som regel å få andre menneskers perspektiv på ting... Ja, vet jeg trenger flere/nye venner... Jeg forsøker og har forsøkt lenge. Jeg er nok en slik person som mennesker ser på og tenker; hun er oppegående/intelligent/god jobb og har sikkert en kjempestor omgangskrets/masse mennesker som stiller opp. Folk har nok vanskelig for å tro at jeg faktisk er så ensom som jeg er... Takker for støtten! Anonymkode: e5913...697
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 Skriv dagbok. Kontakt en hjelpetelefon. Snakk med psykiatrisk sykepleier i kommunen. Snakk med fastlegen. Anonymkode: 2ba16...efa
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår det altså. Man kan nesten bli litt tussete av å ha for få mennesker rundt seg til tider, har vært der selv. Har du tenkt på å starte med en ny aktivitet ute blant folk, bare sånn litt i det små i begynnelsen? Kanskje strikkecafe eller noe slikt? Anonymkode: aad91...354 Takker for forståelse Om du har vært i en lignende situasjon, så kan nok du relaterer deg til hvordan jeg har det. Ja, har vært innom tanken. Må bare finne noe som interesserer meg. Har vurdert å gjenoppta en idrett som jeg drev med aktivt når jeg var ung, men er ganske kostbart økonomisk... Strikkecafe jeg har aldri vært på... Er det vanlig å gå dit alene? Det ville jo eventuelt blitt det i mitt tilfelle... - ts Anonymkode: e5913...697
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 15 minutter siden, Plaskebrus skrev: Legg deg ned, pust og ta en pause fra det som er tungt for deg i første omgang. Finnes masse avslappnings-filmer på youtube som kan være fine når man har sånne perioder. Bare å ta kontakt på PM hvis du har noe på hjertet du vil få ut. Tusen takk for råd! Setter stor pris på det. Setter også veldig stor pris på at du stiller opp - ts Anonymkode: e5913...697
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv dagbok. Kontakt en hjelpetelefon. Snakk med psykiatrisk sykepleier i kommunen. Snakk med fastlegen. Anonymkode: 2ba16...efa Takk for alle råd. Setter stor pris på det! - ts Anonymkode: e5913...697
BritneyBitch Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 Kan du melde deg opp på skole eller kurs? Eller kanskje få deg en brevvenn? Melde deg inn i turgruppe i området du bor i? Skaffe deg et kjæledyr? Det løser kanskje ikke alt, men det kan kanskje hjelpe litt på ensomheten
Rumle Skrevet 17. august 2016 #13 Skrevet 17. august 2016 Har ikke flere tips enn de du allerede har fått, men vil bare gi deg en Vet godt hvordan du har det, og det er ikke noe særlig kjekt. Prøv å skrive ned så mye som mulig, få ut alle vonde tanker, men summer også opp det som faktisk går bra, det er så lett å glemme oppi alt annet.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #14 Skrevet 17. august 2016 15 minutter siden, BritneyBitch skrev: Kan du melde deg opp på skole eller kurs? Eller kanskje få deg en brevvenn? Melde deg inn i turgruppe i området du bor i? Skaffe deg et kjæledyr? Det løser kanskje ikke alt, men det kan kanskje hjelpe litt på ensomheten Faktisk, så skal jeg ta litt skole utenom jobb nå fra månedsskiftet august/september. Kanskje jeg blir kjent med noen her... I forhold til kjæledyr, så er dette en utfordring for meg. Jeg reiser en del i jobbsammenheng, og har ingen som kan avlaste i de periodene jeg er borte. Andre aktiviteter vurderer jeg også fortløpende Må bare finne noe som jeg også er interessert i selv. Tusen takk! Anonymkode: e5913...697
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #15 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, Rumle skrev: Har ikke flere tips enn de du allerede har fått, men vil bare gi deg en Vet godt hvordan du har det, og det er ikke noe særlig kjekt. Prøv å skrive ned så mye som mulig, få ut alle vonde tanker, men summer også opp det som faktisk går bra, det er så lett å glemme oppi alt annet. Tusen takk for råd! Jeg blir alltid trist når jeg ser andre som har vært/er i samme eller lignende situasjon. Jeg hvor tungt det er, og unner ikke andre å ha det slik. Skal absolutt prøve å skrive ting ned. Kan kanskje bidra til å lette litt på alle tankene i hodet. Takk for støtten! Anonymkode: e5913...697 1
Sulosi Skrevet 17. august 2016 #16 Skrevet 17. august 2016 Hvor bor du ts? Kanskje noen her bor nære nok og også trenger noen å snakke med av og til. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg går gjennom en litt tung sak akkurat nå. Jeg har levd såpass lenge at jeg vet at livet er fult av utfordringer, berg og dalbane av oppturer og nedturer osv. Men, jeg har ingen å snakke med. Jeg har kun ett par venner og de er opptatt på sin kant. Familie har jeg ingen nær relasjon til, så dette er ikke aktuelt... Så, hva gjør jeg? Skulle gjerne hatt noen å snakke med for jeg er skikkelig trist, lei meg og nedfor. Nå sitter jeg egentlig bare for meg selv og gråter og overtenker absolutt alt... Anonymkode: e5913...697 Synes det er leit at du ikke har noen å snakke med. Hadde du vært min venn så skulle du fått snakke med meg Jeg tror det er litt sånn vanskelig å finne folk som ser deg skikkelig, og så tror jeg at folk ikke helt greier å si alt rett heller. Tilogmed en psykolog kan gjøre feil og si noe dumt. Ettersom du skriver her, så forstår man jo at du har det vondt. Så jeg synes du skal snakke med noen. Det finnes alltids noen som vil høre. Selv om dine venner virker opptatt, så har de ikke sluttet å være vennene dine. Jeg synes du skal ringe til en venn i kveld og høre om de har lyst å snakke litt. Fortell at du er litt lei og trist og trenger noen å snakke med. Men jeg tror det er sånn at når vi støter på problemer i livet, så har vi fått en mulighet til å finne en løsning på problemet. Tenk sånn at om du ikke visste om problemet, så er løsningen lengre unna. Det kan jo være at du vil kjempe litt med det her i en liten stund til, men vet du hva? Så vil det ordne seg og ting vil virke mye lettere. Det tror jeg! Anonymkode: 9dafa...802
Gjest HøyMørkog40 Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg går gjennom en litt tung sak akkurat nå. Jeg har levd såpass lenge at jeg vet at livet er fult av utfordringer, berg og dalbane av oppturer og nedturer osv. Men, jeg har ingen å snakke med. Jeg har kun ett par venner og de er opptatt på sin kant. Familie har jeg ingen nær relasjon til, så dette er ikke aktuelt... Så, hva gjør jeg? Hei du..!! Jeg kjenner til problemet ditt..Veldig godt!! Skriver at du kun har noen venner som er opptat,og familie som du ikke har så nær relasjon til....Jeg har nesten ikke det engang her jeg sitter,birtsett fra litt kontakt med familie da.....Alle kan ha det tung,og nærhet trenger jo alle...Skrives og blir gjerne kjent med deg...Om du vil...???? Klemm..!!!
sss_76 Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 Hei! Ville bare også sende deg en stor klem! Kjenner igjen det du beskriver, og vet det er tøft. Kanskje spesielt når "ingen skulle tro...", og så er det altså ingen som "ser" deg. Tror man rett og slett må ta tak selv - så enkelt og så vanskelig. Som noen andre skrev, prøve å ta kontakt med de vennene du har, si at du trenger å prate litt, kanskje blir du positivt overrasket? Om det er skikkelig ille, så kan det definitivt være lurt å prøve en hjelpetelefon. Så får man det iallefall ut, og får noen gode råd med på veien kanskje? Har selv hatt flere år med en tøff livssituasjon, og fikk et godt råd om å skrive ned hva som hadde vært bra hver eneste dag. Etterhvert blir det jo en del.... selv om det ikke virker sånn i starten! Gir iallefall litt mht. å få ting litt i perspektiv, etterhvert! Du må gjerne ta kontakt om du ønsker å drodle mer, send meg en PM! Alt er jo individuelt, men har iallefall litt erfaring med trøblete situasjoner... Og har absolutt rom for nye bekjentskaper De beste ønsker fra meg 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 21 timer siden, Sulosi skrev: Hvor bor du ts? Kanskje noen her bor nære nok og også trenger noen å snakke med av og til. Takk for svar! Bor i sør på Vestlandet Ja, har sett at det er et slikt forum her inne hvor man komme i kontakt med andre brukere. Vurderer å skrive noe der. - ts Anonymkode: e5913...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå