Gå til innhold

Mellomlanding Stavanger- 35 minutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

noen som vet om det går å rekke neste fly på Sola flyplass når en bare har 35 minutt mellom avgangene? Det er SAS som flyr, og det er en flyreise booket i sin helhet gjennom dem.  Altså en gjennomgangsbillett, hvis jeg har forstått dette rett. Jeg ser neste fly fra Sola går 4-5 timer senere. Jeg regner med SAS vil gi meg plass på det flyet dersom jeg ikke rekker avgangen pga forsinket fly fra Bergen? Det er i så fall ingen krise dersom jeg kan regne med det.

Har aldri vært på Sola før, det er sikkert en liten flyplass, så det kan gå? Selv om det er et fly til utlandet (Storbritannia) jeg skal rekke. Må satse på å kun reise med håndbagasje.

Anonymkode: ba714...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det skal gå helt fint! Sola er knøttliten og du trenger ikke sjekke ut og inn. 

Dessuten, hvis du skulle miste flyet plasserer SAS deg gratis og enkelt på neste fly :) 

Anonymkode: 2b9e6...3be

• Liker 1
Skrevet

Skal gå greit det... Sola er ikke så liten lenger men det skal gå i massevis med 35 minutt

Skrevet

Sola er en bitteliten flyplass. Tar 5 min å gå fra ende til annen. Når SAS har booket billetten burde det gå bra :)

Skrevet

Sola er bitteliten, så det kan gå. Sikkerhetskontrollen kan være utrolig streng da, mye strengere enn på Gardermoen, så pass på å ha alt på stell og klart. Vær forberedt på å løpe da, boardingen stenger vel litt tid før avgang? 

Anonymkode: b65f4...765

Skrevet

Så bra at dette kan gå! Bra at flyplassen er liten.  Får satse på at flyene ikke er forsinket såpass tidlig om morgenen. Har bestilt en sendebagasje i tillegg til håndbagasjen, men skal høre om jeg får ta alt med ombord i stedet. Er bare en liten vanlig ryggsekk og en fiolin...

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sola er bitteliten, så det kan gå. Sikkerhetskontrollen kan være utrolig streng da, mye strengere enn på Gardermoen, så pass på å ha alt på stell og klart. Vær forberedt på å løpe da, boardingen stenger vel litt tid før avgang? 

Anonymkode: b65f4...765

Du trenger da ikke gå gjennom sikkerhetskontrollen ved transit på Sola.

I utgangspunktet vil du få plass på neste fly hvis du mister konections. Men jeg sier i utgangspunktet, for hvis neste fly allerede er fullbooket så er det jo ikke sikkert du kan få plass.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at dette kan gå! Bra at flyplassen er liten.  Får satse på at flyene ikke er forsinket såpass tidlig om morgenen. Har bestilt en sendebagasje i tillegg til håndbagasjen, men skal høre om jeg får ta alt med ombord i stedet. Er bare en liten vanlig ryggsekk og en fiolin...

Min erfaring er at bagasjen som sendes alltid når det. Selv når jeg har 10 minutter på meg og de står klar ved gaten for å kjøre meg til neste fly. Et par ganger har bagasjen kommet seg frem, mens jeg har sittet igjen på flyplassen. 

35 minutter på Sola går helt fint :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt av noen her, det er mer enn nok tid til å rekke neste fly så lenge du er i rute. Dersom du vil sende bagasje trenger du ikke hente denne på Sola, SAS sender den helt frem til Storbritannia for deg. Dersom du skal mellomlande på vei hjem igjen må du imidlertid ta ut bagasjen og gå gjennom tollen ved første landing i Norge, men altså ikke på vei til Storbritannia. Du går heller ikke gjennom sikkerhetskontrollen på Sola når du bare skal bytte fly. Følg transfer til fly utland. Null problem.

Anonymkode: 50744...e56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...