AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg går på p-pillen og har hoppet over en eller to omganger med mensen, men nå har jeg likevel fått en blødning. Ikke like mye rødt blod som vanlig mensen, men mer rosa, og de siste dagene mer farget slim (beklager detaljer). synes jeg kjenner masse gravidsymptomer og har mildt sagt hetta for å være gravid. Antakelig er det kun psykisk. Vet ikke om jeg tør ta en test, for er livredd for at det skal lyse mot meg at jeg er gravid. Har lest litt på nett at en kan oppleve gjennombruddsblødninger, spesielt når en hopper over mensen. Men vil dette gi samme syptomer som mensen? Anonymkode: 39077...20d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Jeg hopper over mye, og får derfor gjennombruddsblødninger av og til. Det er sjelden slimete hos meg. Kanskje litt slimete på papiret når jeg går på do. Det er ofte mørkt og koagulert hos meg. Alle er riktignok forskjellige, men ta en test likevel. Anonymkode: 6d2c7...1cc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Hvis du hopper over mensen bør du uansett ta graviditetstest. Mensen fungerer jo som varsel om at du ikke er gravid. Om du hopper over mensen og ikke har disse, bør du selvsagt teste på annet vis. Generelt er det ikke uvanlig å få mellomblødninger, spotting el.l. Hvis den ikke likner på vanlig mensen, er det som regel det. Men ta en test uansett. Anonymkode: 07af4...9c9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hopper over mye, og får derfor gjennombruddsblødninger av og til. Det er sjelden slimete hos meg. Kanskje litt slimete på papiret når jeg går på do. Det er ofte mørkt og koagulert hos meg. Alle er riktignok forskjellige, men ta en test likevel. Anonymkode: 6d2c7...1cc Ok. Det var ikke slimete i begynnelsen, men nå som jeg nesten har sluttet å blø er det slimete. Har også vært mye mindre blod enn vanlig mensen. Vurderer å stoppe på pillene en uke for å se om jeg får vanlig mensen. Anonymkode: 39077...20d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 Jeg er i nøyaktig i samme båt som deg; hoppet over denne mensen og har nå litt farget slim! Kan ikke forklare hva årsaken er, men hos meg er det med 100% sikkerhet ikke graviditet:) Men sikkert greit å ta en test dersom du kan ha glemt pille(r) tidligere i mnd.? Anonymkode: d818e...fff
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i nøyaktig i samme båt som deg; hoppet over denne mensen og har nå litt farget slim! Kan ikke forklare hva årsaken er, men hos meg er det med 100% sikkerhet ikke graviditet:) Men sikkert greit å ta en test dersom du kan ha glemt pille(r) tidligere i mnd.? Anonymkode: d818e...fff Jeg må nok bare gjøre det, ja. Hvilken type går du på? Jeg bruker marvelon. Har ikke glemt noen piller, men ene dagen på ferie fikk jeg ikke tatt den før dagen etter, da baddøren gikk i vranglås, og vaktmesteren var gått hjem for kvelden og kom ikke tilbake før dagen etter. Så den ble tatt for sent. Men, samtidig så leser jeg at dersom du glemmer en tabelett av marvelon i uke 3 på tabletter, så er du fortsatt like sikker. Jeg hadde jo gått kontinuerlig på tablettene i 6-7 uker. Jeg tenker at det kan jo være flere årsaker til at jeg føler det som jeg gjør, spesielt i forhold til svimmelheten, som kan komme av at jeg spiser sunnere og nok en del mindre enn jeg gjorde i ferien, og at kroppen bruker tid på å komme tilbake i vanlig gjenge. En slags sukkeravrusning. Ubehaget nederst i magen kan komme av at jeg gjorde treningen min på en annen måte sist, og at flere reps etter hverandre, gjør at jeg er mer støl. Og blødningen er jo sikkert bare en gjennombruddsblødning. Jeg vil overhodet ikke ha flere barn, og jeg kjenner jeg får panikk om det skulle vise seg at jeg er gravid. Anonymkode: 39077...20d
lingua franca Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Sannsynligvis kommer blødningen fordi du har hoppet over den pillefrie uken flere ganger. Det kalles en gjennombruddsblødning og er helt vanlig. Bare fortsett med pillene som vanlig, og ta en pillefri uke slik du egentlig skal neste gang det er tid for det. Du er svært lite trolig gravid dersom du har tatt pillene hver dag.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Har du hatt ubeskyttet sex ville jeg også tatt en klamydiatest for sikkerhets skyld, mellomblødninger kan være et symptom. Anonymkode: 5cb26...115
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hatt ubeskyttet sex ville jeg også tatt en klamydiatest for sikkerhets skyld, mellomblødninger kan være et symptom. Anonymkode: 5cb26...115 Har kun hatt sex med min partner gjennom 16 år, så det er nok veldig usannsynlig. Anonymkode: 39077...20d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 16 minutter siden, lingua franca skrev: Sannsynligvis kommer blødningen fordi du har hoppet over den pillefrie uken flere ganger. Det kalles en gjennombruddsblødning og er helt vanlig. Bare fortsett med pillene som vanlig, og ta en pillefri uke slik du egentlig skal neste gang det er tid for det. Du er svært lite trolig gravid dersom du har tatt pillene hver dag. Ja, er klar over det, men så er det alle de symptomene jeg kjenner. Er nødt til å kjøpe meg en test rett og slett. Hadde ingen symptomer før jeg startet å blø heller. Men er det vanlig at en gjennombruddsblødning har så mye slim?? Anonymkode: 39077...20d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kun hatt sex med min partner gjennom 16 år, så det er nok veldig usannsynlig. Anonymkode: 39077...20d Aha, nei da er det nok ikke det (ville uansett sjekke om du likevel skal til lege, just in case). Hvorfor bytter du ikke til f.eks. hormonspiral om du ikke vil bli gravid? Jeg gikk over til det etter at jeg var ferdig med barn, helt genialt (om man tåler det selvfølgelig), jeg var fæl til å surre med pillene. Har stort sett lite eller ingen mens, det lille som kommer kommer regelmessig, slik at jeg likevel er forberedt, men det holder med truseinnlegg uansett. Gruer meg litt til å bytte den ut, de byttes hvert femte år, men ellers er jeg veldig fornøyd. Anonymkode: 5cb26...115 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Ikke for å skremme noen,men blødninger utenfor mensen er også et symptom på livmorhalskreft. Jenter/damer som går på hormonell prevensjon vil i mange tilfeller oppdage livmorhalskreften etter å ha gått med det en stund, fordi de avfeier blødninger som symptomer knyttet til bruken av hormonell prevensjon. Du bør derfor ta en celleprøve hvis det er en stund siden sist. Det burde man jo uansett gjøre. Anonymkode: 2538d...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Heldigvis negativ test! Bare kroppen som tuller siden jeg har hoppet over mensen antakelig. Anonymkode: 39077...20d
lingua franca Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 Den 18.8.2016 at 14.26, AnonymBruker skrev: Ja, er klar over det, men så er det alle de symptomene jeg kjenner. Er nødt til å kjøpe meg en test rett og slett. Hadde ingen symptomer før jeg startet å blø heller. Men er det vanlig at en gjennombruddsblødning har så mye slim?? Anonymkode: 39077...20d Det er jo generelt mye slim i blødninger fra underlivet, fordi det er livmorslimhinne som støtes ut (og ikke bare blod, slik som hvis man feks kutter seg i fingeren).
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 Den 17. august 2016 at 21.52, AnonymBruker skrev: Ok. Det var ikke slimete i begynnelsen, men nå som jeg nesten har sluttet å blø er det slimete. Har også vært mye mindre blod enn vanlig mensen. Vurderer å stoppe på pillene en uke for å se om jeg får vanlig mensen. Anonymkode: 39077...20d Funker å stoppe på pillene en uke for meg Anonymkode: 5d3a4...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå