AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg og ei venninne satt å pratet om noe. Frykt og fobier. Hun mener jeg høres helt hysterisk og livredd ut. For jeg har så mange. Så jeg er bare nysgjerrig. Hva slags fobier og sterke frykter har dere? Jeg har sosial angst. Så det er vell en form for frykt og fobi. - Redd for insekter. Som flyr og kravler, alt. Spesielt bier, vepser og humler. De er verst. - Heis. Redd for at heisen skal stoppe. - Låser. Redd for at låser skal gå i vranglås. Har bodd her i 5 år og har aldri låst baderomsdøren. Klarer ikke å gå på do andre plasser. Da må noen stå å passe på utenfor. - Redd for rom uten rømningsmuligheter, en form fro klaustrofobi. Dette er mest kombinert med låser og det å låse meg inne. Har ikke lukket soveromsdøren. I frykt for at håndtaket skal falle av, eller låsen skal skli ut og låse seg selv. Dette går i heisen også, redd for å ikke komme meg ut. - Høydeskrekk. Høye broer, livredd redd for å falle ned. Eller at broen skal kollapse. Høye bygninger. Det å stå på en veranda i 12. etasje er uaktuelt, får panikk. Samme med å lene meg mot en glassvegg høyt oppe. - Havet Jeg er livredd for havet. Bade, båt.. alt skremmer livskiten utav meg. Samme med å bade i alt annet enn basseng. - Flammer/brann Redd for at det skal brenne, redd for å bli brent. Bruker ikke frityrkoker alene. Jeg bruker stekeovnen minimalt. - Frykt for kvelning. Redd for å få noe i halsen, redd for å se på at noen får noe i halsen. Eksempel, jeg får panikk av å se et lite barn med drops i munnen. Eller et barn som ligger og tygger tyggis. I frykt for at barnet skal kveles. Jeg får panikk av det. Klarer ikke å se på. Dette er ikke bare litt ekkelt. Men store frykter og fobier. I noen situasjoner så blir jeg svimmel, får ikke puste, får en stikkende følelse i hendene, klam og iskald på kroppen, stivner av frykt etc. Store reaksjoner. I noen får ser jeg svart og får panikk, mister full kontroll over meg selv. Noen klarer jeg ikke å utsette meg selv for. Som å bade i havet, stå på en veranda i 12 etasjer, ligge på ryggen og tygge tygis. Anonymkode: e0dfe...67f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Her er listen over fobier jeg har http://www.fobier.net/fobi.php Anonymkode: 648ce...319
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Har frykt for bier,veps og humler.
Gjest Sjørøveren Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Er redd for edderkopper og for å miste noen jeg er glad i. Får også litt panikk i trange lukkede rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå