Gå til innhold

Hjelp! Jeg skal reise til USA i morgen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger svar fort her. Jeg var rimelig sikker på at så lenge jeg har et maskinlesbart pass så trenger jeg ikke søke om visum til USA (første gang jeg reiser dit).

Men så leser jeg dette her:

Visum kreves i noen tilfeller

Selv om du har maskinlesbart pass/e-pass, kan det i noen tilfeller kreves visum for innreise til USA. For nærmere opplysninger om visum eller ESTA-registrering, ta kontakt med den amerikanske ambassaden eller se den amerikanske ambassadens nettside  under linken til høyre.

Må jeg søke visum likevel? Må jeg kontakte den amerikanske ambassade???

Anonymkode: 33468...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Storekommode skrev:

Du trenger ikke visum, men ESTA. Har du ikke fått tak i det heller?

Jeg har ikke ESTA. Må jeg ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ESTA. Må jeg ha det?

Ja.

Anonymkode: f264d...c93

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, hulderjenta skrev:

Ja, ESTA må du ordne. 

Ok. Jeg reiser i morgen. For sent å ordne i kveld?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det tok meg tre dager å få ESTA.

Anonymkode: 3ff33...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man pleier å få den innen 72 timer. Så kanskje du rekker det, kanskje ikke. Prøv :) 

Anonymkode: d7fdc...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært 2 ganger i usa. jeg fikk esta innvilget umiddelbart når jeg søkte via nettsiden deres.

edit: søk NÅ!

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESTA får du innen 72 timer. De fleste jeg kjenner har fått den på mail etter 2-3 dager. Kommer litt an på hvor mange søknader det kommer inn og sånt. Om du reiser i morgen er det nok ikke sikkert at du får den i tide (Det er fortsatt sommerferie mange steder). Men det skader jo ikke å prøve før du evt. booker om billetten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ha ESTA. Spesielt TS ikke har fått med seg det.  Sett deg ned  asap og fiks det. Burde gå kjapt.

TS kommer ikke inn uten og vil bli plassert på fly tilbake er jeg redd...Ikke gaml og tro det går uten.

Anonymkode: 31e7e...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, herremann skrev:

jeg har vært 2 ganger i usa. jeg fikk esta innvilget umiddelbart når jeg søkte via nettsiden deres.

edit: søk NÅ!

Sammt her. Umiddelbart. Håper det samme gjelder TS!.  Om ei, da må du ombooke billetten TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke engang sjekket inn på flyplassen uten ESTA. Flyselskapene er pliktige til å ta med passasjerer uten papirene i orden tilbake og derfor sjekker de sånt FØR avreise, ettersom det er nesten umulig å få plass til dem på returen.

Når man reiser til USA må man også registrere passinformasjon 72 timer før avreise og legge inn addresse for første overnatting. Jeg trodde at ESTA stort sett skulle registreres i samme slengen (hos flyselskapet), men er ikke sikker på om det gjelder alle steder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort deg å søk om esta NÅ på hjemmesiden deres. Har du noen dm over deg for vold eller annet. Så kan det ta et halvt år. Ikke sikkert du får det heller da. 

Men er alt i orden. kan det bare ta noen minutter/timer. 

Uten det kommer du ingen veg. 

Ring også gjensidige og få deg den beste reiseforsikringa de har som dekker deg ubegrenset med skade. Hvis ikke får du ingen hjelp på sykehusene der hvis du ikke er forsikret om uhellet er ute. Vanskelig å forstå for oss som bor i et velferdsland. Men det er fakta. 

har du ESTA, pass og en heftig reiseforsikring. Så er du trygg. Men når du er der bort. Hold deg unna bråk. Rettsystemet der er heller ikke som i Norge. Se dokumentaren "making a murderer" eller les saken om Norske  John Kristoffer Larsgard

Fiks ESTA nå her: http://www.esta.us/norsk.html

Anonymkode: 83188...67d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Whoops skrev:

"Uten en gyldig reiseautorisasjon (ESTA) vil du bli nektet innsjekking på flyplassen"

Kilde: http://www.esta.us/norge.html

Ja ikke sant. Men kan også skje at man faktisk kommer seg på flyet.....men må sendes tilbake idet ankommer.  Håper TS får dette NÅ-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Uten en gyldig reiseautorisasjon (ESTA) vil du bli nektet innsjekking på flyplassen

Anonymkode: 8bbfd...917

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fort deg å søk om esta NÅ på hjemmesiden deres. Har du noen dm over deg for vold eller annet. Så kan det ta et halvt år. Ikke sikkert du får det heller da. 

Men er alt i orden. kan det bare ta noen minutter/timer. 

Uten det kommer du ingen veg. 

Ring også gjensidige og få deg den beste reiseforsikringa de har som dekker deg ubegrenset med skade. Hvis ikke får du ingen hjelp på sykehusene der hvis du ikke er forsikret om uhellet er ute. Vanskelig å forstå for oss som bor i et velferdsland. Men det er fakta. 

har du ESTA, pass og en heftig reiseforsikring. Så er du trygg. Men når du er der bort. Hold deg unna bråk. Rettsystemet der er heller ikke som i Norge. Se dokumentaren "making a murderer" eller les saken om Norske  John Kristoffer Larsgard

Fiks ESTA nå her: http://www.esta.us/norsk.html

Anonymkode: 83188...67d

Jeg har helt rent rulleblad og det tok tre dager som sagt. Det var i begynnelsen av august da så det var kanskje ferieavvikling og mye pågang da :) Håper det ordner seg TS.

Anonymkode: 3ff33...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg Fikk hjelp på flyplassen, og fikk det der og da.

Anonymkode: dbcaa...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...