AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Når du er singel og møter en person, er det slik at man bare vet at det er den rette? (Tror ikke det går an å misforstå spørsmålet mitt...) Anonymkode: 69f0a...ccb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Tja.. Det er vel som regel det som fører til at folk vil møtes mer og bli bedre kjent og bli kjærester. Anonymkode: ae3a4...57e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du er singel og møter en person, er det slik at man bare vet at det er den rette? (Tror ikke det går an å misforstå spørsmålet mitt...) Anonymkode: 69f0a...ccb Jeg tror det hører til fåtallet av ganger at man finner den rette ved første blikk hvis det er det du tenker. Anonymkode: 8a0f7...029 5
Sulosi Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 "Den rette" følelsen er unik og når man får den skjønner man fort at tidligere datet ikke kunne målt seg til knærne. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Det har skjedd en gang, og var temmelig magisk Trodde ikke på sånt før det skjedde meg. Anonymkode: 9b798...94c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Denne romantiserte "den rette" har oppstått fra filmer og bøker, men dette er noe som oppstår svært sjeldent i virkeligheten. Dette er en av tingene som har distansert kvinner fra virkeligheten og som gjør slik at flere menn sliter med å være "gode nok" til å få seg dame da de rett og slett ikke når opp til de skyhøye kravene til noen damer som skal bli tatt med storm fra 1. sekund. Anonymkode: d482c...4f0 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Hadde en liten skepsis med den jeg bor sammen med nå, til vi hadde møttes noen ganger. Tror i grunn og bunn, det var ved ca den første kliningen at det tok av. Anonymkode: ae3b9...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Jeg tror egentlig ikke at det kun finnes en person som er "den rette", jeg tror det er flere man kunne fått en slik tilknytning til. Når det er sagt merket jeg tidlig at det var noe spesielt med mannen min da vi traff hverandre. Det var noe annerledes og "mer" enn jeg hadde opplevd før. Vi passet kort sagt veldig godt sammen! Nå er han den rette for meg, og vi har vært sammen i over ti år. Anonymkode: bf2c7...4da 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Mange føler nok at partneren er den rette nå som de er og har vært sammen en stund, og romantiserer forholdet med at "det var kjærlighet fra første stund". Kjipt å si at det ikke var det, fordi fasaden er så viktig for så mange. Så går single folk rundt og lurer på hvorfor og hvordan noen alltid klarer å finne "den rette" ved første blikk. Så blir noen folk som TS usikre og må spørre på et forum der rasjonalitet og objektivitet om en personlig følelse for lengst har blitt neglisjert av en fantastisk romantisk fortelling. Anonymkode: 52ea2...c37 6
Aamu Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 Den som leter etter "den rette" vil aldri finne kjærligheten. Noen føler man god kjemi med, og sterk kjemi med, og man kan da innbille seg at "han er den rette". Men det eksisterer ikke! Det finnes mennesker du er mer eller mindre kompatibel med, men alle har feil og de eneste som vil møte noen de ikke etter hvert irriterer seg over, er de som er innstilt på at slik er mennesker. Det er ikke sånn at det finnes én person der ute som er skapt for deg; at det er "den rette", det er bare en ungpikes fantasi om den hvite ridderen som skal komme og gjøre livet så fantastisk. Du kan finne deg en du blir forelsket i, og det holder lenge. Det trenger ikke være fyrverkeri og utrolig sterke følelser heller. 2
Coronas Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du er singel og møter en person, er det slik at man bare vet at det er den rette? (Tror ikke det går an å misforstå spørsmålet mitt...) Anonymkode: 69f0a...ccb Ja det tror jeg. Opplevde det, men det var ikke gjensidig. Jeg er ganske intuitiv og visste at dette forholdet ville holdt mål livet ut. Men han var dum nok til ikke å forstå det ( ble kanskje litt redd, han hadde vært single veldig lenge) Jeg tror nok ikke det bare er en i hele ditt liv du vil føle det sånn med. Så nå må jeg bare vente til jeg treffer en til som gjør at mitt hjerte hopper ut av brystkassa og beina blir gele Gir ikke opp kjærligheten med det første 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 42 minutter siden, Aamu skrev: Det finnes mennesker du er mer eller mindre kompatibel med, men alle har feil og de eneste som vil møte noen de ikke etter hvert irriterer seg over, er de som er innstilt på at slik er mennesker. Hvorfor tror du at mennesker tenker at "den rette" ikke skal ha feil? Det går an å elske motpartens feiler og mangler. Anonymkode: ae3a4...57e 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Jeg var usikker helt til han knulla vettet av meg første gang vi hadde sex, og påfølgende knullet meg i timesvis hver dag de første månedene uten at jeg noen gang følte meg lei eller ikke følte lyst. Da skjønte jeg at han var den rette for meg😉 Anonymkode: 839b4...443 2
Aamu Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du at mennesker tenker at "den rette" ikke skal ha feil? Det går an å elske motpartens feiler og mangler. Anonymkode: ae3a4...57e Elsker du feil? Nei, du elsker mannen til tross for feilene hans. Jeg sier ikke nødvendigvis at det er slik at folk tror at "den rette" ikke skal ha feil, men flesteparten tenker sånn, se bare på hvor mange par som slår opp. Hele tiden! Jeg vet om mange, jeg. Hvis du møter en mann du føler kjemi med, som du etter hvert elsker, betyr ikke det at han er "den rette" eller noe i nærheten av det, det betyr bare at han er en av mange som du passer med. Å finne kjærligheten handler ikke om sjelevenner, det handler om å elske. Og ja - man elsker mennesker til tross for feilene og manglene, det er jo en selvfølge som sier seg selv
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #16 Skrevet 18. august 2016 3 minutter siden, Aamu skrev: Elsker du feil? Nei, du elsker mannen til tross for feilene hans. Jeg sier ikke nødvendigvis at det er slik at folk tror at "den rette" ikke skal ha feil, men flesteparten tenker sånn, se bare på hvor mange par som slår opp. Hele tiden! Jeg vet om mange, jeg. Hvis du møter en mann du føler kjemi med, som du etter hvert elsker, betyr ikke det at han er "den rette" eller noe i nærheten av det, det betyr bare at han er en av mange som du passer med. Å finne kjærligheten handler ikke om sjelevenner, det handler om å elske. Og ja - man elsker mennesker til tross for feilene og manglene, det er jo en selvfølge som sier seg selv Hva er det du legger i ordet "den rette"`? Ser du for deg at mennesker som har møtt "den rette" for seg selv, tror at man ble født for hverandre og skapt for hverandre og skal være "sjelevenner"? Tenker du at "den rette" er noe magisk? For ellers forstår jeg ikke hva du mener. Anonymkode: ae3a4...57e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 6 minutter siden, Aamu skrev: Elsker du feil? Nei, du elsker mannen til tross for feilene hans. Jeg sier ikke nødvendigvis at det er slik at folk tror at "den rette" ikke skal ha feil, men flesteparten tenker sånn, se bare på hvor mange par som slår opp. Hele tiden! Jeg vet om mange, jeg. Hvis du møter en mann du føler kjemi med, som du etter hvert elsker, betyr ikke det at han er "den rette" eller noe i nærheten av det, det betyr bare at han er en av mange som du passer med. Å finne kjærligheten handler ikke om sjelevenner, det handler om å elske. Og ja - man elsker mennesker til tross for feilene og manglene, det er jo en selvfølge som sier seg selv Når du møter en du er kompatibel med, føler masse kjemi med, blir ordentlig kjent med og kan forestille deg et livsvarig forhold.. Så er ikke denne personen rett for deg på et vis? "Du er min rette?". Er det slik at en slik person vokser på trær, man kan like gjerne slå opp og finne en annen man er like kompatibel med? Nei, det kan man faktisk ikke. Det betyr ikke at man ikke kan finne en ny person som er like mye "riktig" og rett, men at du vil møte på MANGE slike, er feil. Anonymkode: ae3a4...57e 2
Aamu Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du legger i ordet "den rette"`? Ser du for deg at mennesker som har møtt "den rette" for seg selv, tror at man ble født for hverandre og skapt for hverandre og skal være "sjelevenner"? Tenker du at "den rette" er noe magisk? For ellers forstår jeg ikke hva du mener. Anonymkode: ae3a4...57e DEN rette, bestemt form, betyr at det er én i verden som er skapt for deg, og dere har funnet hverandre. Ellers hadde det hett "en av de rette". Og ja, det kan noen ganger virke som om folk innbiller seg at det er noe magisk ved det. Hvis man mener at man har funnet en man er kompatibel med, men er åpen for at det finnes andre der ute man også er kompatibel med, kan man ikke snakke om DEN rette i det hele tatt 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du er singel og møter en person, er det slik at man bare vet at det er den rette? (Tror ikke det går an å misforstå spørsmålet mitt...) Anonymkode: 69f0a...ccb Ja. - og nei; 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne romantiserte "den rette" har oppstått fra filmer og bøker, men dette er noe som oppstår svært sjeldent i virkeligheten. Dette er en av tingene som har distansert kvinner fra virkeligheten og som gjør slik at flere menn sliter med å være "gode nok" til å få seg dame da de rett og slett ikke når opp til de skyhøye kravene til noen damer som skal bli tatt med storm fra 1. sekund. Anonymkode: d482c...4f0 Jeg tror det største problemet med at kvinner (og menn) -har denne romantiske tankegangen, heller er at den de mener er "den rette", faktisk er; helt feil. Kvinner (og menn) som lever åresvis i destruktive parforhold med fysisk og psykisk vold, men aldri bryter ut, fordi de tror denne personen er "den rette". Det du snakker om, oppfatter jeg heller som en unnskydning for at den man selv anser som "den rette", ikke har samme romantiske følelser tilbake.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du er singel og møter en person, er det slik at man bare vet at det er den rette? (Tror ikke det går an å misforstå spørsmålet mitt...) Anonymkode: 69f0a...ccb Nei. det vet man først etter en lang stund (flere år) når man har blitt virkelig godt kjent. Det man føler i starten er tiltrekning og interesse. Man kan ikke vite om dette er en person man kan dele livet med samme hvor "riktig" det føles. Men det er jo et godt utgangspunkt om det føles riktig. Mitt lange forhold begynte gradvis. Interessen og følelsene vokste fram over tid. (forhold som varte i 18 år) Anonymkode: fbc16...8ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå