Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst til å fornye mitt ufargede hår siden jeg akuratt har fått kjæreste men frisørtime er så dyrt!  Derfor vurderer jeg å prøve hjemmefarging men hva om det blir mislykket og jeg må til frisøren uansett?  Blir det dyrere å ordne opp i da?  Hva bør jeg gjøre, prøve hjemme nå og i værstefall igjen etter noen dager hvis fargen blir dårlig eller vente noen mnd til jeg har råd til å gjøre det trygt og proft hos frisør? Jeg vil ha litt mer liv i håret bare😊

Anonymkode: 48764...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke farge har du nå, og hvilke vil du ha?

Anonymkode: 1763c...397

Skrevet

Jeg har mørk brun /grå mus og ville gjerne hatt en gylden varm brunfarge kanskje med noe striper i. 

Skrevet

En lysere brunfarge enn den jeg har. Kanskje litt kobber farge er fint. .!

Skrevet

Ville absolutt valgt frisør. Vanskelig å gjøre hjemme og kan ende opp med at du ikke vil gå ut av døra 

Anonymkode: d63fa...5cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg farger selv. Gidder ikke bruke 1200 hver 6-10 uke hos frisør. Finn en farge du liker som er bare litt forskjell fra din egen. Litt mørkere/litt rødligere. Da får du en dypere mer intens farge, og det er en god start. Å stripe er ikke begynner-nivå, så da må du til frisør.

Hvis du hjemmefarger: første gangen tar du hele håret like lenge (ofte 30 min). Deretter skal du jo fikse røttene hovedsaklig, så da tar du farge på bare røttene 20 min, så hele håret 10 min. Da slipper du at over tid blir håret svartere og svartere nedover lengdene ;)

Hilsen ei som har hjemmefarget i...20 år!!

Anonymkode: 04370...f27

• Liker 1
Skrevet

Det spørs. Du bør gjøre god research før du eventuelt gjør det selv. Det er viktig å vite litt om håret og det du skal ha i det. Les deg litt opp, finn produkter som er godt omtalt på nett og ha god tålmodighet. Ikke bli redd dersom du feiler litt, for det kan alltid fikses; hjemme også. Igjen, hvis du har gjort litt research. :) Det aller letteste vil være å dra til frisør. Men jeg personlig foretrekker å farge/stripe håret hjemme. 

Du kan f.eks. stripe håret med hette. Det er enkelt og kan gjøres alene! Jeg bruker å stripe med hette selv, og liker tette striper fordi det ser mer naturlig ut. Jeg bruker Schwarzkoph Blonde M1 som bleker 4-6 nyanser. For å være på den sikre siden kunne du prøvd en som bleker 2-4 nyanser, siden du er brunette og bare vil bli litt lysere. 

Du kan f.eks. stripe håret over noen runder så det blir veldig tett og jevnt, så kan du gå over med en glansvask, siden det vaskes ut igjen etter noen uker. Det er mye bedre enn permanent farge, for hvis du ikke liker resultatet går det uansett tilbake og du kan prøve noe nytt etterpå. Jeg har tidligere brukt å stripe håret lysere for å så gå over med glansvask (da jeg hadde brunt hår). For å bli litt lysere i håret må man bleke. Det er "sunnere" for håret å stripe det lysere.

Anonymkode: 1a9ab...ecb

• Liker 1
Skrevet (endret)
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mørk brun /grå mus og ville gjerne hatt en gylden varm brunfarge kanskje med noe striper i. 

Hvis du vil gjøre noe avansert så hadde jeg absolutt valgt frisør og latt det svi bittelitt i lommeboka en stund. Har utrolig dårlig erfaring med avansert hjemmefarging, så med mindre du har en venninne som er flink til sånt så hadde jeg valgt frisør. Fargeprodukter som kjøpes i butikken har som regel røde toner i seg, som kan være vanskelig å jobbe med. Men dette er bare mtp striping og hvis du ønsker forskjellige lag. Om du kan se deg fornøyd med noe enklere resultat og kanskje bare friske opp nåværende fargetone, kan hjemmeprodukter funke bra.

Var hos frisøren i dag faktisk, er fint med litt oppfriskning! :) 

Endret av Lithe.
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs. Du bør gjøre god research før du eventuelt gjør det selv. Det er viktig å vite litt om håret og det du skal ha i det. Les deg litt opp, finn produkter som er godt omtalt på nett og ha god tålmodighet. Ikke bli redd dersom du feiler litt, for det kan alltid fikses; hjemme også. Igjen, hvis du har gjort litt research. :) Det aller letteste vil være å dra til frisør. Men jeg personlig foretrekker å farge/stripe håret hjemme. 

Du kan f.eks. stripe håret med hette. Det er enkelt og kan gjøres alene! Jeg bruker å stripe med hette selv, og liker tette striper fordi det ser mer naturlig ut. Jeg bruker Schwarzkoph Blonde M1 som bleker 4-6 nyanser. For å være på den sikre siden kunne du prøvd en som bleker 2-4 nyanser, siden du er brunette og bare vil bli litt lysere. 

Du kan f.eks. stripe håret over noen runder så det blir veldig tett og jevnt, så kan du gå over med en glansvask, siden det vaskes ut igjen etter noen uker. Det er mye bedre enn permanent farge, for hvis du ikke liker resultatet går det uansett tilbake og du kan prøve noe nytt etterpå. Jeg har tidligere brukt å stripe håret lysere for å så gå over med glansvask (da jeg hadde brunt hår). For å bli litt lysere i håret må man bleke. Det er "sunnere" for håret å stripe det lysere.

Anonymkode: 1a9ab...ecb

Jeg er ikke TS men jeg har nylig (det var 40% rabatt hos vita, så måtte bare...) prøvd den striping med hette som du nevner, og var imponert over hvor enkelt det var, og hvor bra resultat det ble, og ikke minst billig! Jeg kommer ikke til å gå til frisør for striping igjen med det første. Men siden du også nevner glansevask, kan du anbefale noen? Kunne ikke se noe annet enn permanent farger hos Vita, så hvor kjøper man glansevask? 

Anonymkode: 45f63...6b4

• Liker 1
Skrevet
Den 17.8.2016 at 19.19, AnonymBruker skrev:

Såpass avansert bør du gå til frisør. Særlig siden du har så mørkt hår. Det er vanskelig å farge slikt hår, 

fyllen varm brunfarge er lysere enn den du har, og du må lysne håret for at det skal vise, i beste fall får du bare et rødlig skjær i håret. Rødfargen som kommer fra gylne farger er vanskelig å bli kvitt. 
Striping kan du gjøre hjemme, men siden du har så mørkt hår, så kan du ende med oransje striper.
De har sånne stripehetter der du plukker ut passende hårrender med en heklenål, så blander du ingrediensene og har i, og lar virke ca. en halvtimes tid. Bleking og striping, skader håret. 

Anonymkode: 0e20a...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...