AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Det vurderes om jeg skal over fra AAP til en 40 % uføretrygd. Jeg leser reglene men lurer på hvordan dere som har dette opplever det i praksis? Må man melde inn hva man forventer å tjene? Det går på inntekt ogikke antall arbeidstimer? Noen som har dette og kan fortelle litt mer? (Ikke synsing men erfaring altså) Anonymkode: 5bc57...6ef
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Ja, det går på inntekt. Din inntektsgrense er individuelt fastsatt, så dette må du selv klare å regne ut. Uføretrygden reduseres hvis du tjener mer enn du har som grense. Les mer om dette på nav.no. Alt står klart forklart der. Anonymkode: 147b3...31e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det går på inntekt. Din inntektsgrense er individuelt fastsatt, så dette må du selv klare å regne ut. Uføretrygden reduseres hvis du tjener mer enn du har som grense. Les mer om dette på nav.no. Alt står klart forklart der. Anonymkode: 147b3...31e Vel... i følge min veileder hos NAV er utregningen relativt komplisert så han ville ikke begi seg ut på det. Så å sitte å regne dette ut selv har jeg ikke tenkt å gjøre. Og dte var heller ikke spørsmålet om hvor mye jeg fikk, men hvordan det fungerer i praksis og om de som har det kan dele erfaringer. Anonymkode: 5bc57...6ef
Angelheart2 Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Når du får vedtaket om uføretrygd vil det stå der hvor mye du kan tjene (i den 40%'en) før UT blir redusert. Dersom du tjener mer vil UT bli redusert etter en prosentsats, som også står i brevet. Det vil altså ikke være så mye du må regne ut selv. Dersom du vet at du vil tjene mer enn det som er fribeløp melder du inn dette til NAV via Min side, så fikser de i utbetalingene av UT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå