Gå til innhold

Sangerinne fra Ålesund til bryllupet vårt.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal endelig gifte oss! Hurra..! :)

Vi er fra hver sin kant av landet, og kom frem til at vi skulle holde bryllupet i Ålesund. Vi begge slekter fra den byen, og på den måten vil det være omtrent samme pris på turen for alle gjestene. Vel, uansett, det har ikke noe med saken å gjøre, men Ålesund har det.
Vi hørte en sangerinne på Beat for Beat (i fjor, mener jeg det var), som vi ble helt besatt av, og svigermor kunne fortelle at hun var fra Ålesund. Men dumme, dumme oss glemte å merke oss navnet på denne jenten, og svigermor klarer ikke huske navnet hennes heller. 
Vi har prøvd å lete i Beat for Beat-arkivet, men de tar jo vekk programmene etter 30 dager. Nå er det 4 mnder igjen, og vi vil gjerne gjøre et nytt forsøk på å spore henne opp. Det eneste vi vet er at hun er fra Ålesund, hun sang bl.a. Aretha Franklin på Beat for Beat, hun var ganske lav, tror jeg, og hun hadde den mest vanvittige stemmen vi noen gang har hørt! Hun sang skikkelig lyst, men også mørkt og vakkert, og jeg begynner å grine hvis jeg ikke får tak i henne til bryllupet mitt...Fins det noen fra Ålesund som kanskje vet hvem jeg snakker om?

Endret av mammalie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du si noe om alder (ca), utseende? 

Anonymkode: 13786...ff8

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si noe om alder (ca), utseende? 

Anonymkode: 13786...ff8

Hun hadde mørkt hår, nokså lav, ikke tynn, men slank. Var på lag med en mann som fikk en krone på hodet av en eller annen grunn.
Alder var vanskelig å si, hun så nokså ung ut, men hun var høyt utdannet - så kanskje vil si en plass mellom 28 og 32? Kan godt være yngre, men jeg tror ikke så veldig mye eldre enn -82/-83.

Skrevet

Birgitte Grytten Velsvik? 

Skrevet
10 minutter siden, tekjerringa skrev:

Rikke Lie?

Nei, henne var det ikke, men takk for svar :)

Skrevet
5 minutter siden, Fjaselina skrev:

Birgitte Grytten Velsvik? 

Hm, kanskje, ja..! Var ganske likt...Men det finnes så lite av henne på nettet, at jeg ikke er sikker. Finner ikke Beat for Beat-klippet av henne, og da ble jeg så usikker. Kjenner du til henne? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, mammalie skrev:

Hm, kanskje, ja..! Var ganske likt...Men det finnes så lite av henne på nettet, at jeg ikke er sikker. Finner ikke Beat for Beat-klippet av henne, og da ble jeg så usikker. Kjenner du til henne? 

Nei, men eg spurte på face, og to stk kom opp med dette namnet. Ho har i alle fall vore med i Beat for beat. Er nabo til Ålesund, så venner på face har litt peiling😆

Skrevet
4 minutter siden, mammalie skrev:
1 minutt siden, Cilla skrev:

Maria Holand Tøsse?

Ho er kjempeflink, det veit eg:)

Skrevet

Ser på face at Maria Holand Tøsse skal spele inn cover av ein del kjærlighetssongar no i haust. Då har ho sikkert eit fint repertoar til bryllup:)

Skrevet

Tipper Birgitte Grytten Velsvik jeg og., hun har vært med der. Hun er kjempeflink. Ligger ute en video av at hun synger, men ikke fra Beat for Beat.

Skrevet
22 minutter siden, Fjaselina skrev:

Ser på face at Maria Holand Tøsse skal spele inn cover av ein del kjærlighetssongar no i haust. Då har ho sikkert eit fint repertoar til bryllup:)

Hm, nei, det var nok ikke henne heller. Og hun var nok ikke helt vår smak, det var litt ustødig.

Skrevet
3 minutter siden, venus_ skrev:

Tipper Birgitte Grytten Velsvik jeg og., hun har vært med der. Hun er kjempeflink. Ligger ute en video av at hun synger, men ikke fra Beat for Beat.

Ok! Fant en nettside til en Birgitte Velsvik - det er vel samme person, tror du ikke?

Håperhåperhåper det er henne!!! 

Skrevet
34 minutter siden, mammalie skrev:

Kluss med sitering

Eg har no fått inn melding om at Grytten sang Aretha Franklin på beat for beat. 

Og dersom du har høyrt Maria synge på veg opp til alteret, er eg enig i at ho var ustø. Men det hadde kanskje fleire vore den dagen;) Ho syng vakkert når ho ikkje er på veg fram til brudgommen sin😍

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, mammalie skrev:

Ok! Fant en nettside til en Birgitte Velsvik - det er vel samme person, tror du ikke?

Jauda, det er ho:)

Skrevet
1 minutt siden, mammalie skrev:

birgittevelsvik.com er henne ja :) 

Skrevet (endret)

Er forøvrig enig i at Maria Holand Tøsse også er kjempeflink. Hun bor også i Ålesund så er nok lettere å få henne til å synge i bryllupet ditt :) 

Endret av venus_
Skrevet

Jeg ringte til Birgitte Velsvik, og det var henne!!!!!!!!!!!!!!! Alt stemte - Aretha Franklin, lav og mørk, partneren fikk en krone for å ha vært med flest ganger - jeg kan ikke tro at jeg fant henne!!
TUSEN TAKK for hjelpen, alle sammen..! Vi hadde aldri funnet henne selv, vi kjenner hverken musikere eller noen ålesundere som kunne visst hvem hun var! Og det fantes så lite om henne på nettet, at jeg hadde aldri visst at det var henne jeg fant. Tusen hjertelig takk.
Nå viste det seg at hun bor i Oslo, og at hun er på juleturné når vi gifter oss, men lykken er at den helgen vi gifter oss, så stopper turneen hennes på Sunnmøre - og hun skal ringe meg tilbake, når hun vet om hun får det til.
Jippiiiiiii!!! Nå ble vi så glade! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...