Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter dagseng,vugge,mosekurv eller lignende til å ha I stuen til den lille kommer I desember.

Hva anbefaler du?

Skulle gjerne hatt noe som ikke tok for mye plass men som allikevel kan brukes en stund.

:ohmy::hjerter:

http://www.peekaboobabygaver.no/cots-cribs-moses-baskets-rocking-stands-c-2383_2405.html?language=nn

http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/vugger/hoppekids-vugge-benk

Anonymkode: d4261...c82

Skrevet

Bortkastede penger. Like så greit å lære baby at soving foregår på soverommet. Der er det jo også bedre temperatur, og man trenger ikke ta like mye hensyn til støyete aktiviteter når baby er på annet rom.

For øvrig ville ikke baby sove noe annet sted enn oppå meg eller far de første seks ukene. Prøvde vi å legge han ned på sofaen, f.eks., eller i sprinkelsenga, satte "sirenen" i gang.

Anonymkode: 3a4aa...029

Skrevet

Enig i bortkastet. Her sov hun enten i vognbagen eller i bæresjalet. Likte ikke å bli lagt ned i seng/kurv. 

Anonymkode: 9acaf...502

Skrevet

Vognbagen e kjempegod til dagsoving!

Anonymkode: 163c0...78b

• Liker 2
Skrevet

Vår 4 uker gamle baby sover enten oppå oss, eller i babynest i sofaen (på dagtid altså). Billig og fleksibel løsning. 

Skrevet

Vi har bare brukt vognbagen, fungerer kjempe bra.

Anonymkode: 9a3ef...a0e

Skrevet

Vi har/hadde vugge på stua, veldig fornøyd. Baby sov godt i den før hun begynte å sove ute på dagtid. 

Skrevet

Vi fikk vugge i gave, men den har vel bare blitt brukt 1 gang på 6 mnd hittil. Baby sover enten i vogn, i sprinkelsenga eller i babynest i sofaen(på dagtid, mens jeg sitter ved siden av).

Anonymkode: 5510d...5cb

Skrevet

Vi tenker å bruke lekegrind på øverste nivå stående i stua. Soverommet er langt unna i en annen etasje, så det føles ikke trygt.. Gutten vår skal også kunne sove selv med litt lyder, det lærer han seg i stua. Tenker vi har han sammen med oss til vi legger oss den første tiden. Vogna blir sikkert brukt til dagsoving etter tur når det blir mildere ute igjen. 

Skrevet

Vi har vugge i stua og babynest i sofaen. Ville ikke brukt penger på moseskurv eller lignende, da brukstiden er såpass kort. Vugga bruker vi enda etter 7,5 måneder, men han har begynt å forsøke å klatre ut av den så vi kommer til å bytte denne ut med reisesenga fra Babybjörn nå. Vi har også lekegrind, men der sover babyen ikke. 

Skrevet

Vi hadde babynest og lekegrind som vi tenkte babyen kunne sove i på dagtid. Men babyen ville kun sove på oss, døgnet rundt. Så det var ganske bortkasta penger.. 

Anonymkode: 01a9c...bd1

Skrevet

Nr 1 hos oss sov veldig godt i sin so-ro vugge. Tror faktisk han sov i den til han var rundt 8-9 mnd. Vår nr 2 har ikke vært like glad i denne, men sov best i babynest de første 2 mnd og nå elsker hun å sove i vognen sin. Man kan selvfølgelig også fint la baby sove i sprinkelsengen sin, men jeg synes det var litt langt unna meg på dagen (annen etasje) og ikke minst ønsket jeg at de skulle skille på dag- og nattsoving...

Skrevet

Jeg kjøpte Stokke Home Craddle til baby nr 2, den har jeg brukt så mye! Tar liten plass, lett å flytte, vugger "riktig" vei og baby sover så godt i den. Med en 2-åring i hus var det fint å ha en dagseng for minsten. Den er ganske dyr, men tror det er mulig å få kjøpt brukt også :-) 

Anonymkode: 29f9b...6f6

Skrevet

Vi kjøpte en troll-vugge brukt for en billig penge og hadde mye bruk for den i begynnelsen. Baby lå mye og sov på oss, men når vi fikk lagt han ned så var det superpraktisk å kunne ha han flyttbar i stua. Reddet ganske mange måltider slik. Han ville derimot ikke sove i den etter et par måneder, da sov han heller på gulvet i babygymet. Mange selger fine vugger brukt, så det kan jo være greit å se på, siden man aldri vet om baby godtar de eller ikke. 

Annonse
Skrevet

Enig i at det kan potensielt være bortkastede penger. Jeg ammet i timesvis i strekk de første månedene. Etter ammingene sov hun videre på meg, eller i nestet sitt som lå i sofaen. Vi har en arvet, nydelig vugge som nesten ikke er brukt. 

Jeg var som deg og drømte meg bort i fine ting å kjøpe babyen. Men nå i etterkant ser jeg at alt hun trengte var pupp og kroppskontakt de første månedene. 

Bortkastede ting jeg kjøpte: Grindseng (vi samsover), sleepyhead og ammepute. Akkurat nå har hun vogn-nekt, så den flotte, rådyre vogna står og støver også :P 

Anonymkode: 84438...51c

Skrevet
Den 8/17/2016 at 16.14, AnonymBruker skrev:

Ser etter dagseng,vugge,mosekurv eller lignende til å ha I stuen til den lille kommer I desember.

Hva anbefaler du?

Skulle gjerne hatt noe som ikke tok for mye plass men som allikevel kan brukes en stund.

:ohmy::hjerter:

http://www.peekaboobabygaver.no/cots-cribs-moses-baskets-rocking-stands-c-2383_2405.html?language=nn

http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/vugger/hoppekids-vugge-benk

Anonymkode: d4261...c82

Det stemmer som de andre sier at den første tiden vil babyen egentlig bare sove oppå mor og far. 

For øvrig fungerer et baby-nest veldig bra. Fikk anbefalt av helsesøster. Babyen er vant til å ligge trangt og godt inni magen, og vil ikke sove i en stor seng alene. Dette nestet er forresten kjempe fint: http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/babynest-lekereder/babydan-cuddle-nest-lysegra

Vi valgte å kjøpe sprinkelseng på IKEA som han kan ha inntil 3/4 års alderen, og så legger vi babynestet oppi den sengen. Da slipper vi å kjøpe ny seng hvert halvår/år = penger spart. 

Babyen vår (seks uker) sover foreløpig mest i nestet sitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...