AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg ønsker at dere som har opplevd frekke kommentarer skriver om det her! Noen som sa noe stygt da du ventet nr 1? Nr 2? Nr 3? Kanskje nr 4, 5, 6? Noe som såret deg, som du vil dele her? Anonymkode: a1c97...c21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Har en alltviter i familien som mente jeg var for tjukk / hadde for stor mage Hun kom og sa dette og trykte på magen min. Det føltes veldig invaderende og frekt sånn i ettertid, men rakk ikke å reagere der og da, men jeg kunne fortelle at jordmor mente jeg hadde helt fin magestørrelse og at det ikke var noe feil ved den. Jeg hadde stor mage som gravid og hun dama mente vel at det ikke var pent å se på eller noe sånt. Anonymkode: 963b9...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Fikk stadig kommentarer over at magen min var alt for liten, spørsmål om jeg slanket meg, og anklager om å ikke ville barnets beste siden jeg tydeligvis ikke spiste nok og ble anklaget for å ønske meg et lite barn for å spare meg selv og kroppen min. Ja folk var ordentlig brutale, spesielt sviger-bestemor. Sannheten var at jeg er 1.90 høy og veldig slank, i tillegg har jeg bakovervendt livmor. Både det og være høy, og ha bakovervendt livmor kan føre til liten mage, og jeg hadde begge deler. Men ble veldig såret over disse stadige kommentarene.... Barnet var forøvrig 3,7 kg og 52 cm lang da han ble født to dager over termin!! In your face, besta Anonymkode: eab09...7b9 12
Nuith Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 min svigermor har sagt noen ganger at hun synes vi er elendige foreldre og at hun håper vi ikke får flere barn, blant annet. vi har ett. om det var sånne ting du tenkte på... 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 En selger på jobb spurte meg om det var planlagt.. Svarte høffelig at ja det var det. Men inderst inne hadde jeg lyst og slenge ut en kommen tar at kondomet sprakk eller p-pillene funka dårlig. Kanskje ikke direkte stygt, men noe vedkommende virkelig ikke hadde noe med. Enkelte ting er privat, hvertfall på jobb. Anonymkode: 74610...8cb 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk stadig kommentarer over at magen min var alt for liten, spørsmål om jeg slanket meg, og anklager om å ikke ville barnets beste siden jeg tydeligvis ikke spiste nok og ble anklaget for å ønske meg et lite barn for å spare meg selv og kroppen min. Ja folk var ordentlig brutale, spesielt sviger-bestemor. Sannheten var at jeg er 1.90 høy og veldig slank, i tillegg har jeg bakovervendt livmor. Både det og være høy, og ha bakovervendt livmor kan føre til liten mage, og jeg hadde begge deler. Men ble veldig såret over disse stadige kommentarene.... Barnet var forøvrig 3,7 kg og 52 cm lang da han ble født to dager over termin!! In your face, besta Anonymkode: eab09...7b9 Hva/hvem er en sviger-bestemor? Er hun bestemoren til svigerforeldrene dine? Anonymkode: 9c647...436
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva/hvem er en sviger-bestemor? Er hun bestemoren til svigerforeldrene dine? Anonymkode: 9c647...436 Sviger-bestemor er vel bestemor til mannen, på samme måte som svigermor er moren til mannen. Anonymkode: e1428...40f 16
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sviger-bestemor er vel bestemor til mannen, på samme måte som svigermor er moren til mannen. Anonymkode: e1428...40f Tusen takk for oppklaringen. Anonymkode: 9c647...436
Fru Uperfekt Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker at dere som har opplevd frekke kommentarer skriver om det her! Noen som sa noe stygt da du ventet nr 1? Nr 2? Nr 3? Kanskje nr 4, 5, 6? Noe som såret deg, som du vil dele her? Anonymkode: a1c97...c21 Har selvfølgelig fått endel upassende kommentarer oppimellom på fam størrelsen og navn. Men det er seriøst slikt som går inn ene øret og ut det andre.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 Frekkr og frekkt, vi er nok ganske forskjellige i hva vi opplever som frekt. Jeg syntrs der er litt frekt når folk til stadighet utbroderer om hvor diger jeg er, hvor mye jeg vokser fra dag til dag og om det er to der inne. Syntes IKKE det er ok. Jeg er normalveltig, men ja har stor mage, er liten og smal - ikke så lange måter magen kan vokse en utover da. Mange velger også å fortelle om hvor små mager de selv hadde og de andre de kjenner som har så små lager. Jo, takk for at du påpeker at jeg ser zgedigen feit ut. Kommentarer om kroppsstørrelse er egentlig ganske frekkt om det er å kommentere at man er liten eller stor. Anonymkode: fbe68...91d 9
Fru Uperfekt Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 1 time siden, Nuith skrev: min svigermor har sagt noen ganger at hun synes vi er elendige foreldre og at hun håper vi ikke får flere barn, blant annet. vi har ett. om det var sånne ting du tenkte på... Wow for en herlig svigermor (for dere som ikke skjønner det så er det ironi ) Du får gjøre som jeg ville gjort be henne melde dere til bv om dere er så fryktelige. Dere er sikkert topp foreldre, men oppdragelses metodene er nok ulik de hun ville ha valgt i sin tid.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en alltviter i familien som mente jeg var for tjukk / hadde for stor mage Hun kom og sa dette og trykte på magen min. Det føltes veldig invaderende og frekt sånn i ettertid, men rakk ikke å reagere der og da, men jeg kunne fortelle at jordmor mente jeg hadde helt fin magestørrelse og at det ikke var noe feil ved den. Jeg hadde stor mage som gravid og hun dama mente vel at det ikke var pent å se på eller noe sånt. Anonymkode: 963b9...4f6 Seriøst? Så utrolig frekt! Hva slags forhold har dere pr idag? Anonymkode: a1c97...c21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #13 Skrevet 17. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk stadig kommentarer over at magen min var alt for liten, spørsmål om jeg slanket meg, og anklager om å ikke ville barnets beste siden jeg tydeligvis ikke spiste nok og ble anklaget for å ønske meg et lite barn for å spare meg selv og kroppen min. Ja folk var ordentlig brutale, spesielt sviger-bestemor. Sannheten var at jeg er 1.90 høy og veldig slank, i tillegg har jeg bakovervendt livmor. Både det og være høy, og ha bakovervendt livmor kan føre til liten mage, og jeg hadde begge deler. Men ble veldig såret over disse stadige kommentarene.... Barnet var forøvrig 3,7 kg og 52 cm lang da han ble født to dager over termin!! In your face, besta Anonymkode: eab09...7b9 Det var stygt sagt, da! Jeg har også bakovervendt livmor, men ganske stor mage da (er 160cm, tror høyden har veldig mye å si ja, min var forresten 3,6 kg og 52 cm! Artig ) 2 timer siden, Nuith skrev: min svigermor har sagt noen ganger at hun synes vi er elendige foreldre og at hun håper vi ikke får flere barn, blant annet. vi har ett. om det var sånne ting du tenkte på... For en kjerring... jada, var sånne ting jeg tenkte på, men spesielt ting som har blitt sagt i svangerskapet, og også helt spesielt i det øyeblikket noen får vite om graviditeten. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En selger på jobb spurte meg om det var planlagt.. Svarte høffelig at ja det var det. Men inderst inne hadde jeg lyst og slenge ut en kommen tar at kondomet sprakk eller p-pillene funka dårlig. Kanskje ikke direkte stygt, men noe vedkommende virkelig ikke hadde noe med. Enkelte ting er privat, hvertfall på jobb. Anonymkode: 74610...8cb Noen tenker ikke før de snakker, tror jeg... huff. Anonymkode: a1c97...c21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #14 Skrevet 17. august 2016 38 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Har selvfølgelig fått endel upassende kommentarer oppimellom på fam størrelsen og navn. Men det er seriøst slikt som går inn ene øret og ut det andre. Ja, folk takler slikt forskjellig 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekkr og frekkt, vi er nok ganske forskjellige i hva vi opplever som frekt. Jeg syntrs der er litt frekt når folk til stadighet utbroderer om hvor diger jeg er, hvor mye jeg vokser fra dag til dag og om det er to der inne. Syntes IKKE det er ok. Jeg er normalveltig, men ja har stor mage, er liten og smal - ikke så lange måter magen kan vokse en utover da. Mange velger også å fortelle om hvor små mager de selv hadde og de andre de kjenner som har så små lager. Jo, takk for at du påpeker at jeg ser zgedigen feit ut. Kommentarer om kroppsstørrelse er egentlig ganske frekkt om det er å kommentere at man er liten eller stor. Anonymkode: fbe68...91d Enig. Anonymkode: a1c97...c21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #15 Skrevet 17. august 2016 Men noen som har historier om hva folk har sagt når dere har gjort graviditeten offentlig? Anonymkode: a1c97...c21
Arkana Skrevet 17. august 2016 #16 Skrevet 17. august 2016 Jeg synes det var litt sårende da vi sa vi ventet nr 3 (vi hadde da to gutter fra før) og fikk kommentaren "Naboen vår får også tre stykker, men de hadde både jente og gutt fra før så de ønsket seg virkelig tre barn.". 11
Gjest ricecrispies Skrevet 17. august 2016 #17 Skrevet 17. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker at dere som har opplevd frekke kommentarer skriver om det her! Noen som sa noe stygt da du ventet nr 1? Nr 2? Nr 3? Kanskje nr 4, 5, 6? Noe som såret deg, som du vil dele her? Anonymkode: a1c97...c21 Hadde egentlig venta det da nr 4 skulle komme,men nei. Bare hyggelige kommentarer
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 9 timer siden, ricecrispies skrev: Hadde egentlig venta det da nr 4 skulle komme,men nei. Bare hyggelige kommentarer åja. Men dette er tråden for de som har opplevd uhyggelige kommentarer i forbindelse med svangerskap Anonymkode: a1c97...c21
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: En selger på jobb spurte meg om det var planlagt.. Svarte høffelig at ja det var det. Men inderst inne hadde jeg lyst og slenge ut en kommen tar at kondomet sprakk eller p-pillene funka dårlig. Kanskje ikke direkte stygt, men noe vedkommende virkelig ikke hadde noe med. Enkelte ting er privat, hvertfall på jobb. Anonymkode: 74610...8cb Hvorfor svarte du på spørsmålet da? Anonymkode: b681b...989
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 Mamma kommenterte at hun syns hun fikk for mange barnebarn og at det var så slitsomt. Hun har selv 6 barn så hva forventer hun egentlig? (Hun hadde da 2 barnebarn fra før også ventet jeg og min søster hvert vårt første barn det året). Altså min mors 4eldste barn fikk hvert sitt barn og det var visst for slitsomt for henne skal sies også at min mamma aldri har tatt del i livet til barnebarna så syns kommentaren var unødvendig og sårende Anonymkode: de26e...dc1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå