Gå til innhold

Leieboere og dems besøk glaner inn hos oss. Skjærming på vinduer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til noe som skjærmer for innsyn,men som helst ikke tar lyset helt vekk, persienner og gardiner er ikke et alternativ her. Men kanskje en slags film på vinduet? Noen som har sett noe som passer i et hjem?  Hver gang leieboerene skal ut eller inn så kikker de inn, sikkert av refleks og uten at de tenker over det. Har nevnt det noen ganger, men det glemmer de. Besøket som kommer er ganske stirrende, de kan fint stå å glane inn hos oss mens de venter på at noen skal åpne døra. En gang lå katten vår på gulvet og det så besøket, de løftet opp barnet de hadde med og stod å dunket på vinduet for  vise katten til det. I tillegg til at vinduet ble flekkete så var det relativt ekkelt at noen står slik å stirrer inn. Det er verst på kvelden, når det plutselig står noen ute og stirrer. Det er en meter fra vinduet vårt og til døra dems så det er ikke nødvendig å stå å stirre direkte inn hos oss.

Anonymkode: a7009...e02

Skrevet

Haha, høres morsomt ut å sote vinduene hjemme. Det er nok mulig, spør en vindusperson?

Skrevet

Vindusfilm er lett å få til.

Anonymkode: 51e1d...716

Skrevet

Hvorfor er ikke persienner et alternativ? Eneste som reddet meg :P Hvor stort er vinduene? Jeg har vindusfilm på vinduet på badet, kunne det vært noe?

Anonymkode: b56ab...444

Skrevet

Du kan få vindusfilm som i stor grad gjør vinduene til enveisspeil så lenge det ikke er for lyst inne og mørkt ute.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ikke persienner et alternativ? Eneste som reddet meg :P Hvor stort er vinduene? Jeg har vindusfilm på vinduet på badet, kunne det vært noe?

Anonymkode: b56ab...444

Hvor fikk du den vindusfilmen? Kommer det litt lys igjennom? Mannen min synes persienner er stygt så får ikke satt opp, og det er litt trangt mot veggen så med gardiner blir det så fryktelig stygt, har ikke det ellers i huset. Men en lys film hadde vært supert!!!

Skrevet (endret)

Vindusfilm må vel være det enkleste. Du trenger vel kanskje ikke dekke hele vinduet heller, men bare nedre halvdel hvor de ser inn. Du får film i mange fine varianter og også helt nøytrale. 

Jeg kjenner flere med denne varianten og de slipper inn ganske godt med dagslys.

Endret av The Silence
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, The Silence skrev:

Vindusfilm må vel være det enkleste. Du trenger vel kanskje ikke dekke hele vinduet heller, men bare nedre halvdel hvor de ser inn Du får film i mange fine varianter og også helt nøytrale. 

Jeg kjenner flere med denne varianten og de slipper inn ganske godt med dagslys.

De der så ganske dårlige, de hindrer innsyn begge veier..

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du den vindusfilmen? Kommer det litt lys igjennom? Mannen min synes persienner er stygt så får ikke satt opp, og det er litt trangt mot veggen så med gardiner blir det så fryktelig stygt, har ikke det ellers i huset. Men en lys film hadde vært supert!!!

Jeg bor i 5. etasje så har ikke hatt behov for det, men denne ser jo fin ut http://www.ebay.com/bhp/one-way-mirror-window-tint

Skrevet

"Dems" er ikke et ord. 

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, slutt skrev:

"Dems" er ikke et ord. 

So f... what? Jeg kan være ganske pirkete på språk selv til tider, men det er noe som heter "tid og sted". Denne feilen påvirker verken lesbarheten eller betydningen av innlegget. 

Anonymkode: 39b4c...e63

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke stille deg opp helt inntil vindu og stirre tilbake?

Anonymkode: 6aa98...d97

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke stille deg opp helt inntil vindu og stirre tilbake?

Anonymkode: 6aa98...d97

Evt skrive på vinduet med tusj: Venligst ikke stirr! :fnise:

Anonymkode: 1c418...a72

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

So f... what? Jeg kan være ganske pirkete på språk selv til tider, men det er noe som heter "tid og sted". Denne feilen påvirker verken lesbarheten eller betydningen av innlegget. 

Anonymkode: 39b4c...e63

Det er (nesten) alltid rett tid og sted for å gi beskjed når det brukes oppdiktede ord. "Dems" og "hvem farge" o.l. er dødsirriterende å se.

• Liker 5
Skrevet

Surmelk funker også- har prøvd det selv... Holder godt- og du kan vaske det lett av :)

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt heller gått for gardiner, lamellgardiner, persienner eller lignende. Jeg liker å kunne se ut og det kan man ikke med slik film. Da blir jo bare lyset sluppet til. 
Hva med slike? https://www.princessbutikken.no/gardiner/liftgardin/milano-lift-cream
Disse kan man jo kjøpe eller få laget i ulike farger og mønstre. Trekk ned når dere ikke vil ha innsyn. Med gardin/persineller kan man jo også tydelig vise at man er lei av stirring inn. Dra ned når noen stirrer inn :) 
Eller plissegardiner? :) 

Skrevet

Jeg hadde film på vinduet der jeg bodde før, og det var ingen problem med lys. Kunne så vidt skimte noe inne når man så inn utenifra. Gå for film er mitt råd :) eventuelt stirr tilbake.

Anonymkode: b0603...496

Skrevet

Plisè gardiner har vi. Er bevegelig over hele vinduet og fås i mange ulike transparent nivå. Får ordentlige slike tilpasset og montert fra markiseselgere  ol 

Anonymkode: 50924...716

Skrevet

Har lameller i stua på den siden vi har naboer - er mye penere enn persienner, og man får inn mye lys. 

På vaskerom og badene har vi vindusfilm. Fås på enkelte malerbutikker, kjøpes som metervare, og finnes i en rekke ulike møstre. 

Anonymkode: 8c8be...1f5

Skrevet

Enveis speilfilm må jo være genialt her. Dere får lys og ser alt ut, de ser ingenting inn.

Anonymkode: 5c503...391

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...