Polly Ester Skrevet 12. november 2004 #1 Skrevet 12. november 2004 Jeg hadde den laveste hastigheten fra Telenor, men ønsket å få litt raskere internett... Jeg har sjekket hos Telenor om de virkelig har oppgradert meg, og de hadde det. Men, hvorfor merker jeg ingenting på surfinga på nettet? Trodde det skulle gå raskere å vise sider og slikt, jeg... Men, hva er vitsen med å betale 100 kr ekstra i mnd hvis det ikke er noen forskjell?
Superlammet Skrevet 12. november 2004 #2 Skrevet 12. november 2004 Jeg hadde den laveste hastigheten fra Telenor, men ønsket å få litt raskere internett... Jeg har sjekket hos Telenor om de virkelig har oppgradert meg, og de hadde det. Men, hvorfor merker jeg ingenting på surfinga på nettet? Trodde det skulle gå raskere å vise sider og slikt, jeg... Men, hva er vitsen med å betale 100 kr ekstra i mnd hvis det ikke er noen forskjell? Tjaaa hvor kjapp linje har du? du merker nok liten forskjell på en 1 mb linje og en 2 mb linje hvis dusitter på den alene.. Kan ha noe med pc'en å gjøre, skjermkortet, RAMen.. sånne ting..
Polly Ester Skrevet 12. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2004 Okay.. takk. Jeg har litt lite RAM til å kjøre XP optimalt, så det kan jo ha noe med det å gjøre.. Heldigvis er det jul snart, så jeg har sagt at jeg ønsker meg mer RAM til jul. Ny vifte og prossessor står også på ønskelisten... Men, da vil jeg kanskje merke forskjell hvis jeg får oppgradert selve PC'n litt da kanskje...
Gjest Kaffegjesten Skrevet 12. november 2004 #4 Skrevet 12. november 2004 Hvis du lurer på om du har fått riktig linje kan du sjekke her - helt gratis. http://www.itavisen.no/services/speedometer/index.php Det finnes andre slike tester også, men de kan du sikkert lete opp selv. Når linjen er sjekket kan du vurdere hva du gjør med resten av pc'en din - alt fra å kaste den via oppgraderinger til å kjøpe ny. Mange muligheter.........
Polly Ester Skrevet 12. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2004 Takk for link. Jeg fikk et resultat på 902 kbps, og jeg skulle vel hatt 1024, siden jeg har ADSL pluss - men det kan jo være min maskin som trøbler litt kanskje...
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2004 #6 Skrevet 12. november 2004 Okay.. takk. Jeg har litt lite RAM til å kjøre XP optimalt, så det kan jo ha noe med det å gjøre.. Heldigvis er det jul snart, så jeg har sagt at jeg ønsker meg mer RAM til jul. Ny vifte og prossessor står også på ønskelisten... Men, da vil jeg kanskje merke forskjell hvis jeg får oppgradert selve PC'n litt da kanskje... Mer RAM er ofte viktigere enn raskere prosessor. Merk at dersom du kjøper en ny prosessor senere så kan det tenkes at du ikke kan bruke de RAM- brikkene du bruker idag. Det avhenger av hvilken prosessor du kjøper. Det finnes "speedometer" fra telenor der du kan måle hastigheten din. Jeg husker ikke hvor det kan lastes ned fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå