Gå til innhold

Kan en kvinne akseptere et forhold med en promper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert banalt og tåpelig ut. Men jeg har et problem med gass i magen. Jeg promper altfor mye, og ofte lukter det surt.

Har aldri vært i et forhold før da jeg bl.a. er usikker om det er jenter der ute som kan akseptere promping. Feks det første jeg tenkte på når jeg våknet var at..ja nå prompet jeg igjen, løfter på dynen...og kjenner lukten av "egg på brødskiva" slår imot meg. Ler litt..men blir så litt betenkt når jeg tenker på en potensiell partner jeg skal dele seng med.

Kan dere akseptere å være sammen med en mann som promper mye? Det er forøvrig ikke vits å komme med medisinske råd hvordan jeg kan redusere prompingen og lukten som kommer ut. Jeg har alltid prompet mye og kommer til å fortsette med det. Men vil dere akseptere det?

Anonymkode: 6a3e6...221

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest ClickB4it
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres sikkert banalt og tåpelig ut. Men jeg har et problem med gass i magen. Jeg promper altfor mye, og ofte lukter det surt.

Har aldri vært i et forhold før da jeg bl.a. er usikker om det er jenter der ute som kan akseptere promping. Feks det første jeg tenkte på når jeg våknet var at..ja nå prompet jeg igjen, løfter på dynen...og kjenner lukten av "egg på brødskiva" slår imot meg. Ler litt..men blir så litt betenkt når jeg tenker på en potensiell partner jeg skal dele seng med.

Kan dere akseptere å være sammen med en mann som promper mye? Det er forøvrig ikke vits å komme med medisinske råd hvordan jeg kan redusere prompingen og lukten som kommer ut. Jeg har alltid prompet mye og kommer til å fortsette med det. Men vil dere akseptere det?

Ikke med den instillingen der.

Skrevet

Så lenge han går på do og promper. Ikke promper mye "med vilje", hvor enn han er. 

Anonymkode: d83ae...007

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de aller fleste akspeterer at partneren sin promper, men det er noe fryktelig usjarmerende med mennesker som ikke har noen hemninger når det gjelder dette og har den holdningen du viser til. Tvilsomt at det blir godtatt i datingfasen og i starten av det nye forholdet. 

Anonymkode: f0f4d...943

• Liker 7
Skrevet

For din egen del håper jeg du innser at du bør ta bryet med å oppsøke lege og legge om kostholdet, og i hvert fall lette på ræva og gå på do når du skal lette på trykket så omgivelsene slipper å lide. Har hatt både bikkjer og avkom med gassproblemer som har blitt utredet, og selv om det krevde innsats å fikse det så ligger det alltid en årsak i bunnen som må endres. Som regel er kronisk forstoppelse på grunn av ufordøyde næringsemner (typisk stivelse, kasein, laktose) grunnen tillat det hoper seg opp lommer med gass. 

Jeg vet ikke om du er klar over hvor mye tarmfunksjonen påvirker andre ting i kroppen, ikke minst mental helse. Men dette er virkelig noe du bør prioritere å ordne opp i. Har du hatt dette problemet hele livet er det på tide å gjøre noe med det, for dette er ikke normalt eller bra for deg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har egentlig ingen problemer med normale kroppsfunksjoner, som promping. Det jeg derimot finner svært usjarmerende, er de som aldri tar hensyn. De som promper flere ganger ved middagsbordet, som snakker om prompen sin i tide og utide og ikke evner å være diskret i det hele tatt. Jeg har også problemer med luft i magen til tider, men jeg promper ikke foran alt og alle av den grunn. 

Anonymkode: 4d67b...108

• Liker 2
Skrevet

Alle promper. Også de som påstår at man må være både syk og forstoppet og har et usunt kosthold siden man promper... :rolleyes: 

Så lenge man tar hensyn med prompen sin syns jeg det er helt greit, og det er ikke noe jeg ville ha reagert på. Men så er jeg også vokst opp i en familie hvor det går sport i prompen....

Skrevet
1 time siden, Petra75 skrev:

Alle promper. Også de som påstår at man må være både syk og forstoppet og har et usunt kosthold siden man promper... :rolleyes: 

Så lenge man tar hensyn med prompen sin syns jeg det er helt greit, og det er ikke noe jeg ville ha reagert på. Men så er jeg også vokst opp i en familie hvor det går sport i prompen....

Mulig jeg tar feil, men prompinga ts beskriver er på et annet plan enn en liten fis i ny og ned. Alle promper etter en stor porsjon pasta, salat og lørdagsgodt osv, men store utblåsninger skal liksom ikke være normalen for da er det noe galt. Det kan være skikkelig ille når magen ikke funker, tro meg. Forskjell på promp og PRROMP dagen lang. :/

• Liker 1
Skrevet (endret)
48 minutter siden, palamina skrev:

Mulig jeg tar feil, men prompinga ts beskriver er på et annet plan enn en liten fis i ny og ned. Alle promper etter en stor porsjon pasta, salat og lørdagsgodt osv, men store utblåsninger skal liksom ikke være normalen for da er det noe galt. Det kan være skikkelig ille når magen ikke funker, tro meg. Forskjell på promp og PRROMP dagen lang. :/

Men så må man ikke glemme at et sunt kosthold med mye fiber, frukt og (spesielt) grønt også skaper promp. Jeg, for eksempel, promper mindre når jeg spiser drittmat. Men jeg velger heller å spise sunt, så får jeg heller prompe litt mer enn normalen.

Endret av Petra75
Skrevet

aksepterer du at jeg gjør det?

Skrevet
14 minutter siden, makkapakka skrev:

aksepterer du at jeg gjør det?

Ja. Jeg har ikke noe imot om en evt partner promper mye. 

Ts

Skrevet
1 time siden, Petra75 skrev:

Men så må man ikke glemme at et sunt kosthold med mye fiber, frukt og (spesielt) grønt også skaper promp. Jeg, for eksempel, promper mindre når jeg spiser drittmat. Men jeg velger heller å spise sunt, så får jeg heller prompe litt mer enn normalen.

Men så er det jo ikke sånn at det som er et sunt kosthold for deg og meg meg er et sunt kosthold for en annen. Jeg har faktisk vært på sykehuset og utredet sønnen min for tarmgass og der fikk vi høre at fiberrik kost for eksempel lager problemer for mange og må unngåes for dem. Det er derfor jeg foreslår at ts heller tar grep og finner ut av hvor problemet ligger i stedet for å velge å leve med de daglige eksplosjonene.:laugh:

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg promper faktisk mer enn mannen min! 
Men du - har du problemer med luft, gå til legen! 
Det kan faktisk være sykdom som er bak.

Sjekk ut for crohns, ulcerøs colitt, kreft, matintoleranse osv.

Jeg syns ikke man skal gå rundt med luft i magen og bare tenke at dette er flaut, det kan faktisk være en årsak, til og med en alvorlig!

Ikke for å skremme deg altså: Men dama er bra jålete om hun ikke tåler at du fiser. Du får prøve å holde deg når dere er på kjøkkenet i det minste da, mannen min kan finne på å fise der... det syns jeg ikke noe om, ødelegge matlysten med den dritlukta hehe :) 

Slipp fisen fri, for all del, men sørg for at du har god fordøyelse, spis fullkorn og få i deg fiber,

ikke drikk brus, hold deg unna lightprodukter, spesielt sukkerfrie drops og tyggis, mosjoner, drikk mye vann.

Mange som sliter med laktoseintoleranse sliter med luft, det er ikke nødvendigvis slik at bæsjen alltid blir bløt, men at de får problemer med luft.

Så sjekk det ut.

og slapp av - de fleste damer bryr seg ikke om fising, de fleste damer fiser selv, selv om ikke alle innrømmer det.

Anonymkode: 4cc40...236

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit å se med humor på det, at en fiser og bare ups, jeg slapp visst ei drue, og begge hihi... men om det skjer hele tia så blir det litt mye prompehumor. og det verste jeg vet er når gubben løfter på høyrefoten og kniper igjen øya og tar i alt han har for å slippe en brakar... 

Anonymkode: 4cc40...236

Skrevet

Hehe. Når man bor sammen så promper man litt her og der. Kunne faktisk ikke falt meg inn å be en jeg bor med gå på do for å prompe. Jeg stresser ikke med det i det hele tatt. 

• Liker 1
Skrevet
Den 17. august 2016 at 7.30, ClickB4it skrev:

Ikke med den instillingen der.

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...