AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 I forrige uke var jeg på min første gynekologiske undersøkelse, og det var så ufattelig vondt! Jeg har aldri opplevd verre smerter. I utgangspunktet var jeg bare der for å ta celleprøve (er nylig fylt 25), men tok klamydia prøve mm. etter anbefaling fra legen. Hun spurte etterpå om jeg hadde blitt utsatt for overgrep, fordi jeg spente meg så veldig under undersøkelsen. Det har jeg, men jeg prøvde mitt beste på å være avslappet under undersøkelsen. Jeg må si at undersøkelsen var verre enn å bli voldtatt, fordi det gjorde så ufattelig vondt. Når jeg kom hjem lå jeg bare å grein i flere timer, vet ikke om det var pga undersøkelsen i seg selv eller tankene den bragte frem, men jeg hadde det i hvert fall ikke godt. Jeg synes det var SÅ smertefullt! Er det vanlig å ha såpass vondt under første celleprøve, eller betyr det at det er noe galt med meg? Jeg spurte legen kontinuerlig om hun synes det var noe som så feil ut "der nede", men hun synes alt så bra ut. Men jeg er så redd for å få livmorhalskreft...Jeg fikk svar på prøvene i dag for både klamydia og ettellerannet annet, og begge var negative. Men som jeg tok opp med fastlegen har jeg hatt blødningsforstyrrelser i forhold til at mensen er mye "mildere" enn vanlig (blør mye mindre, har ikke like vondt som før, ser mer ut som utflod med litt blod "ispedd" i slimet), men legen mente bare at det var bra og at jeg ikke burde bekymre meg. Bekymrer meg allikevel så mye! Har mensen igjen nå og føler ikke egentlig at jeg blør, men bare at det er noe slim med litt blod i... Jeg kan ikke være gravid da jeg ikke har hatt seksualpartner siden 2008. Jeg er kjemperedd for at jeg må inn til ny gynekologisk undersøkelsse ettersom jeg blødde mye under den forrige og legen sa at det var sannsynlig at den ble kontaminert av alt blodet. Hjelp! Anonymkode: 6beb6...f33
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Dette er legemat og ikke KG-mat Anonymkode: 960ac...ab7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I forrige uke var jeg på min første gynekologiske undersøkelse, og det var så ufattelig vondt! Jeg har aldri opplevd verre smerter. I utgangspunktet var jeg bare der for å ta celleprøve (er nylig fylt 25), men tok klamydia prøve mm. etter anbefaling fra legen. Hun spurte etterpå om jeg hadde blitt utsatt for overgrep, fordi jeg spente meg så veldig under undersøkelsen. Det har jeg, men jeg prøvde mitt beste på å være avslappet under undersøkelsen. Jeg må si at undersøkelsen var verre enn å bli voldtatt, fordi det gjorde så ufattelig vondt. Når jeg kom hjem lå jeg bare å grein i flere timer, vet ikke om det var pga undersøkelsen i seg selv eller tankene den bragte frem, men jeg hadde det i hvert fall ikke godt. Jeg synes det var SÅ smertefullt! Er det vanlig å ha såpass vondt under første celleprøve, eller betyr det at det er noe galt med meg? Jeg spurte legen kontinuerlig om hun synes det var noe som så feil ut "der nede", men hun synes alt så bra ut. Men jeg er så redd for å få livmorhalskreft...Jeg fikk svar på prøvene i dag for både klamydia og ettellerannet annet, og begge var negative. Men som jeg tok opp med fastlegen har jeg hatt blødningsforstyrrelser i forhold til at mensen er mye "mildere" enn vanlig (blør mye mindre, har ikke like vondt som før, ser mer ut som utflod med litt blod "ispedd" i slimet), men legen mente bare at det var bra og at jeg ikke burde bekymre meg. Bekymrer meg allikevel så mye! Har mensen igjen nå og føler ikke egentlig at jeg blør, men bare at det er noe slim med litt blod i... Jeg kan ikke være gravid da jeg ikke har hatt seksualpartner siden 2008. Jeg er kjemperedd for at jeg må inn til ny gynekologisk undersøkelsse ettersom jeg blødde mye under den forrige og legen sa at det var sannsynlig at den ble kontaminert av alt blodet. Hjelp! Anonymkode: 6beb6...f33 Huff dette hørtes ikke godt ut. Vanlig GU skal ikke gjøre vondt. litt ubehagelig, men ikke vondt. Om du ikke tok pipelle prøve da? Da føres det opp et "sugerør opp i livmorhulen for å skrape slimhinne prøver og det kan utløse krampesmerter. Kan jeg gi deg et tips? Gå inn på Doktoronline. Å still spørsmålet dine til overlege gynekolog Mette H Moen. Hun kommer til å gi deg et godt svar. Hun har hjulpet meg mange ganger. Stoler bedre på hennes vurderinger på henne enn min egen fastlege når det kommer til gynekologi. Anonymkode: 5cd04...827
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Det samme skjedde meg meg, fikk diagnosen vaginisme. Hjalp med behandling og nå kan jeg ha gyn-undersøkelse uten smerter! Anonymkode: 789e7...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå