Gå til innhold

Bursdagsgave til barn i bhg - hva og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kidden skal i bursdag til ei i bhg. Hvor mye er det vanlig å bruke på gave til sånne barnebursdager. De kjenner hverandre kun ved at de går på samme avdeling. Sleng gjerne ut gavetips til ei på 5 år og?

Anonymkode: 065ce...abd

Videoannonse
Annonse
Gjest Becky48
Skrevet

Her bruker vi mellom 75 og 150 alt etter forholdet dem i mellom. Hvis de bare går på samme avdeling men ikke leker sammen hver dag så ville jeg ikke gått over en hundrings. Noe greier fra filmen Frost vil nok slå an hvis hun er typisk jente. :P 

Skrevet

Skal man faktisk gi gaver helt ned i barnehagealder nå til dags? :O

Anonymkode: baf25...6ca

• Liker 2
Skrevet

Enig med Becky48. Har pleid å gå for puslespill, små bøker, små legopakker etc. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man faktisk gi gaver helt ned i barnehagealder nå til dags? :O

Anonymkode: baf25...6ca

Er det noen som ikke gir gave når man blir bedt i en bursdag? 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg ville nok ikke brukt mye mer enn en hundrings :) Hadde kjøpt noe som jenter i den alderen liker. En populær leke (som de hundefigurene med store øyne), tegnesaker eller et klesplagg med et populært motiv, som Frost.

Endret av Tibbie
Skrevet

Max. 50kr. 

Anonymkode: 88e47...1d4

• Liker 5
Skrevet

50-100 kr. 100 er max

Anonymkode: 7b7f2...6a6

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

50-100 kr. 100 er max

Anonymkode: 7b7f2...6a6

Støtter denne. Heller 50 enn hundre.

Anonymkode: 7650d...dce

• Liker 3
Skrevet

Jeg har pleid å bruke max 100 kr.

Men når mitt barn har hatt bursdag så har hun fått gaver som minst har kostet 200kr hvis ikke mer. Det er jo helt sykt unødvendig! Blir jo såklart takknemlig,men er merkelig.

Anonymkode: d89a5...bae

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker 100-150 kr. Liker ikke å gi noe ræl som går i stykker med en gang. Hva får man for 50 kr nå til dags? 

Jeg pleier dog å handle på salg, slik at jeg får litt for pengene. 

Skrevet

ta det opp på ett foreldremøte, for da blir alle enige om hvor mye man skal bruke på bursdagsgaver :)
her er det vanlig med 50kr for barnehage og småskolen, også går det opp til 100kr etterhvert.

hvis man handler gave, så kan man selvfølgelig gå litt over hvis man føler for det, men da har man ihvertfall en pekepinn :)

Skrevet

Vi gir 50-200 avhengig av forhold. Våre venners barn ca 200.- bestevenner av ungene det samme.  Nå er mine ferdig med bhg men var det salg på ting så kjøpte vi gjerne inn mye. Fikk music angels (høyttalere) til 50 som normalt koster 2-250.- så vi kjøpte 10. Kom også over loombands pakker som før kosta 250.- til 20.- så handla mye av det dengang

• Liker 1
Skrevet

Her ligger det på sånn ca 50 kr, heldigvis. Man får fine ting ti 50 kr, om man bare tenker igjennom hva man bruker pengene på. Jenta mi elsker klistremerker, så klistremerker for en femtilapp ville vært en super gave for henne. 

Anonymkode: 53882...4c6

Skrevet

Vi kjøper også billige gaver, men gjerne på salg, f.eks fant et malesett på panduro som var nedsatt fra 400 til 50 kr. Eller et sjørøverkostyme som kostet 599 men var på salg til 50.

Skrevet

50-100 kr...

Anonymkode: a12b4...728

Skrevet

Rundt 100 kr er vanlig her. Vi pleier å benytte oss av tilbud når vi ser det og har et lite lager av passende bursdagsgaver (også praktisk når man får invitasjon på kort varsel, vi har mer enn én gang fått invitasjonene på torsdag og bursdagen er en lørdag, da har man ikke alltid tid til å kjøpe noe). For jenter er alt med Frost fremdeles veldig populært.

Skrevet

Jeg synes mellom 50 og 100 kr er passende. Vi har pleid å gi ting som koster rundt 100 kr.

Jeg synes egentlig man burde spørre hva bursdagsbarnet ønsker seg, jeg? Ser at "alle" anbefaler Frost til jenter, men det er faktisk ikke alle som er så interessert i det. Jeg spør alltid hva bursdagsbarnet ønsker seg når jeg svarer på invitasjonen, så har jeg en viss peiling.

• Liker 5
Skrevet

Har god erfaring med kosedyr fra Ikea, koster fra 29 til 79 kroner. Eller sånne store myke baller. Jenta mi på fem fikk masse Frost-stasj, styr gjerne unna, det var bare sminke og tull. Bøker på salg er bra. Små legopakker. En femåring setter også pris på sånt stasj som prompeslim, hoppestrikk/tau, tegnesaker, barnesaks, sprettballer, det er greit å kjøpe noe på Nille.

Anonymkode: 56011...d37

• Liker 2
Skrevet

Hvis du bor i nærheten av en HM-butikk, har de ofte kjoler og t-skjorter der til 49kr. Sleng på noen hårstrikk, og det blir en super gave!

Anonymkode: afb85...4c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...