Gå til innhold

Oppfrisking av sminke når man har blitt sminket av sminkør på morgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg bruker ikke så mye sminke til hverdags da jeg rett og slett ikkehar peiling på smi ke. Eyeliner, brun øyeskygge og maskara er det jeg opererer med. Når jeg skal gifte meg vil jeg definitivt bli sminket av noen som kan det, men da jeg griner lett regner jeg med at sminken må friskes opp noen ganger i løpet av dagen. Så, mitt spørsmål: dere andre som ble sminket, men ikke bruker mye selv, hvordan gjorde dere det? Kjøpte dere produkter og fikk opplæring i hvordan de skulle brukes, fikk dere hjelp av venninner, droppet å friske den opp eller hva? 

Hilsen meget lettrørt brud😊

Anonymkode: 4a8a6...396

Videoannonse
Annonse
Gjest økonomifrue
Skrevet

Jeg er som deg, men bruker aldri sminke! Da vi giftet oss, hadde jeg på forhånd fått farget øyenbrynene og -vippene mine en ukes tid i forveien. På selve dagen ble jeg sminket av ei som kjenner meg godt, så sminken ble tilpasset meg og min naturlige look. Dvs jeg ble sminket med en vannfast maskara på de øvre vippene, en anelse øyenskygge og litt pudder og rooughe? 

Dette var noe som kledde meg og dom jeg var tilfreds med. Jeg fikk ingen oppfriskning av sminken ila dagen, og det gikk helt fint. Men jeg vil anbefale deg å få en prøvetime på sminken dersom du skal gjøre det hos noen som ikke kjenner deg - jeg har nemlig vært borti flere bruder som desverre har blitt oversminket og sminket alt for hardt og dramatisk i forhold til stilen dømes - og hvem vil se ut som noen andre enn seg selv på bryllupsdagen? 

Skrevet

Jeg ser for meg en prøvetime ja, vil ikke risikere oversminking som du sier. Blitt sminket  av sminkør en gang i utlandet, og jeg følte jeg hadde et tykt lag maling i fjeset. Det skal jeg ikke ha som brud i hvertfall. 😃

Skrevet

Jeg trengte ikke å friske opp. Kjenner egentlig ingen som har frisket opp noe mer enn ett nytt lag på leppene

Anonymkode: 20eb8...dfa

Skrevet
Den 16.8.2016 at 22.17, AnonymBruker skrev:

Hei :-)

Jeg bruker ikke så mye sminke til hverdags da jeg rett og slett ikkehar peiling på smi ke. Eyeliner, brun øyeskygge og maskara er det jeg opererer med. Når jeg skal gifte meg vil jeg definitivt bli sminket av noen som kan det, men da jeg griner lett regner jeg med at sminken må friskes opp noen ganger i løpet av dagen. Så, mitt spørsmål: dere andre som ble sminket, men ikke bruker mye selv, hvordan gjorde dere det? Kjøpte dere produkter og fikk opplæring i hvordan de skulle brukes, fikk dere hjelp av venninner, droppet å friske den opp eller hva? 

Hilsen meget lettrørt brud😊

Kjøp deg Urban Decay sin all nighter setting spray (kicks.no) på forhånd. Denne passer alle hudtyper. Spray ansiktet jevnt etter sminken om morningen. Ha et lett pudder (Mac mineralized skinfinish natural passer de fleste og "kaker" seg ikke i ansiktet utover dagen) og en kost (real techniques setting brush er rimelig, god og tar liten plass) i vesken så du kan pudre lett over utover dagen. Blushen du bruker og en kost til det er også fint, så ser du "frisk" ut, selv når du begynner å bli sliten. 

Få hjelp av forlover til å holde øye med sminken din.

Om du er lettrørt bør du prøve vippeextensions. Da slipper du mascara, og kan i grunn ha svært lite til ingen øyensminke, om du ønsker det. Avhengig av hvor du bor, finn et skikkelig proft sted, og be proffene om hjelp til lengde som kler deg. Det er definitivt den sikreste måten å se fresh ut på hele dagen. Jeg gråt som en foss i mitt bryllup, men brukte null sminke utover dagen, bortsett fra lipgloss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...