Gå til innhold

Var det voldekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen var jeg ute på byen, og ble ganske beruset. Så jeg ble hentet av en venn og valgte å bli med han hjem. Har kjent han i mange år. Jeg tenkte det var lurt slik at jeg visste hvor jeg endte opp, og naiv som jeg var så jeg for meg at jeg skulle få lov til å sove i fred. Han har prøvd seg på meg lenge ved flere andre anledninger, men jeg har alltid avvist han. Jeg avviste han denne gangen også, og han godtok det. Tidlig på morgenen etter kjente jeg at han prøvde seg igjen, jeg var fortsatt full, men denne gangen også trøtt og sliten så jeg lot han bare gjøre seg ferdig. Hadde jeg sagt nei og gjort motstand hadde han sikkert stoppet, så.. dette er vel egentlig ikke voldtekt?

Føler meg bare utrolig dårlig. Jeg ville aldri hatt sex med han om jeg hadde vært edru. Og jeg synes det er ekkelt å tenke på at han utnyttet meg sånn når han var edru selv. :( 

Anonymkode: 2ff57...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En drittsekk som presset deg til sex og som utnyttet det når han så han kunne. Vil ikke kalle det voldtekt siden du selv sier at du bare lot han gjøre seg ferdig. Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna denne ¨vennen¨ og for deres egen skyld jenter: ikke drikk så mye at dere ikke kan beskytte dere engang. Ulvene er blant deres egne.  

Anonymkode: 07986...abf

• Liker 2
Skrevet

Denne er veldig i gråsonen siden du hadde avvist ham kvelden før. Da visste han jo at du ikke samtykket og burde latt deg være i fred. Men du var jo våken, men for sliten til å si nei. Sååå... Det er i den minste skikkelig bedritent gjort, og han er en drittsekk. Hadde ihvertfall sagt ifra til han at han er en patetisk taper. 

• Liker 2
Skrevet

Sov du/var du bevisstløs da han starta?

Skrevet

Du var våken, du sa ikke nei, og du ga ikke motstand? Nei, ikke voldtekt. 

Skrevet

I følge norsk lov var dette ikke en voldtekt, men i følge Europarådets Konvensjon var det det. I følge norsk lov må det brukes vold eller trusler for at det skal kunne regnes som voldtekt, men FN har kritiser Norge for dette, og mener sex uten samtykke er voldtekt. Her ga du jo helt klart ikke samtykke, dermed voldtekt i følge internasjonal rett, men ikke i følge norsk rett.

https://amnesty.no/aksjon/voldtekt-sex-uten-samtykke

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, fruBeist skrev:

Sov du/var du bevisstløs da han starta?

Nja, jeg våknet av at han tok på meg og presset mot meg med bevegelser. Men han tok ikke av bokseren og trusa mi før han så at jeg våknet 

ts

Anonymkode: 2ff57...f41

Skrevet

Helt klart voldtekt. For et svin.

• Liker 1
Skrevet

Ikke voldtekt.

Anonymkode: c0560...53d

Skrevet

Hvis du ikke var i stand til å si nei, så var det vokdtekt. Selv om du fikk med deg hva som skjedde, så virker det på beskrivelsen din som om du var ute av stand til å stoppe ham. Derfor mener jeg at dette var voldtekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...