Gå til innhold

Gruer meg bare til bryllupet mitt jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så ønske at jeg var som "alle" jenter og gledet meg til bryllupet. Jeg bare gruer meg. Gruer meg fordi jeg ikke liker oppmerksomhet og mange folk på en gang, og vi blir rett over 90 i vårt bryllup. Gruer meg fordi jeg er redd for å se stygg ut i kjolen fordi jeg ikke er slank. Redd for at den ene dagen jeg har lyst å se bra ut så kommer det stresskviser eller jeg får rødsprengte øyner. Redd for at de som taler ikke skal si noe særlig pent om meg...har veldig komplisert forhold til mamma og gruer meg til å være en hel dag så tett sammen med henne "foran" mange andre folk som ikke vet noe om vårt forhold. redd for å sitte å være nervøs hele middagen pga talene. Nervøs for vielsen. Liker å bli tatt bilde av heller. Glede meg veldig til middagen er ferdig da, og til det er fest :)

noen andre som har gruet seg men som fikk en fin dag?

jeg ville nok kanskje gjort det på en annen måte i dag, men nå er dagen så nærme at jeg må bare gjennomføre. Dessuten liker jeg veldig godt tanken på tradisjonelt bryllup og har et håp om at dagen skal bli bra :)  

Anonymkode: 8db34...747

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, dersom du gruer deg så mye og er ukomfortabel med situasjonen, hvorfor ha dere denne typen bryllup og ikke bare fest?

Anonymkode: 8ce9f...b04

• Liker 15
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, dersom du gruer deg så mye og er ukomfortabel med situasjonen, hvorfor ha dere denne typen bryllup og ikke bare fest?

Skulle akkurat til å skrive det samme..! Jeg er heller ikke sælig glad i oppmerksomhet rundt egen person (kan virkelig ikke fordra det, faktisk!) og syntes hele opplegget med bryllup virket fryktelig styrete og stressende. Nettopp derfor hadde vi heller ikke et sånt voldsomt, overdådig bryllup der hele dagen skal dreie seg om meg og mannen. Isteden hadde vi en fantastisk middag med den aller nærmeste familien i chambre separee på en av byens beste restauranter. Vi var totalt 10 personer i selskapet (inkl brudeparet) og jeg kunne ikke ha fått et bedre bryllup!

Anonymkode: 2fab7...f71

• Liker 3
Skrevet

Lurer også på hvorfor du kjører på med sånt opplegg når du helt klart ikke liker det!? 

Anonymkode: 4cca7...9b0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett fordi min kommende mann ønsket det så veldig og det endte med at jeg gikk med på deg. Og litt fordi jeg var redd for å angre på at vi ikke hadde stor fest i ettertid...

Skrevet

90 gjester er enormt stort bryllup i mine øyne. 60 er normalt stort bryllup, fortsatt stort. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette er nødvendig når det er så mange andre måter å feire bryllup på. 

Anonymkode: 07341...6e4

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

90 gjester er enormt stort bryllup i mine øyne. 60 er normalt stort bryllup, fortsatt stort. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette er nødvendig når det er så mange andre måter å feire bryllup på. 

Anonymkode: 07341...6e4

Jeg gleder meg forresten veldig til kirken. Gå opp kirkegulvet. Så vi visste vi ville ha kirkebryllup. Men det var kanskje litt større enn jeg ville hatt. Syns 30 stk hadde vært fint jeg. Hehe. Men det blir bra....det er bare 3 dager igjen 

ts 

Skrevet

Dette går så fint TS :) Dersom talene stresser deg veldig så er det ingen som sier at du MÅ ha taler. Det er lov til å gi beskjed om at de ikke er ønsket :)

Lykke til! Jeg er sikker på at dagen blir fantastisk!

Gjest ClickB4it
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg forresten veldig til kirken. Gå opp kirkegulvet. Så vi visste vi ville ha kirkebryllup. Men det var kanskje litt større enn jeg ville hatt. Syns 30 stk hadde vært fint jeg. Hehe. Men det blir bra....det er bare 3 dager igjen 

ts 

Pust med magen, fokuser på at du gifter deg med mannen i ditt liv omgitt av mennesker som er glad i dere og som ønsker dere alt det beste! Ingen med omtrentelig fungerende sosiale antenner vil finne på å snakke stygt om deg i ditt eget bryllup. Når det kommer til fotografering skal du ikke se bortifra at du blir kjempeglad for å ha bilder i ettertid.

Igjen: Du skal gifte deg med en mann du elsker og som elsker deg. Det er det som teller :)

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett fordi min kommende mann ønsket det så veldig og det endte med at jeg gikk med på deg. Og litt fordi jeg var redd for å angre på at vi ikke hadde stor fest i ettertid...

En av sakene man må bli vant med for å ha det bra i et ekteskap, er å kunne tørre å si overfor den andre parten hva man selv ønsker. Nytter ikke å "ligge som en dørmatte" om alt inni en egentlig bare stritter i mot.

Anonymkode: 56c81...ef0

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En av sakene man må bli vant med for å ha det bra i et ekteskap, er å kunne tørre å si overfor den andre parten hva man selv ønsker. Nytter ikke å "ligge som en dørmatte" om alt inni en egentlig bare stritter i mot.

Anonymkode: 56c81...ef0

Og en annen sak en må bli vant til for å ha det i et ekteskap er å inngå kompromiss. Jeg følte for å ha et mindre,kanskje allerhelst reise bort oss to og forlovere,  han et stooort, og vi endte ca midt på, kanskje litt mer mot det han ønsket. Vi har kuttet brudevals fordi jeg ikke vil. Jeg tør å si akkurat deg jeg ønsker, selvsagt. Og fordi vi har inngått et kompromiss så er det vel lov å føle at man hadde vært mer komfortabel med den måten man allerhelst ville hatt det viss man fikk velge helt selv? 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen sak en må bli vant til for å ha det i et ekteskap er å inngå kompromiss. Jeg følte for å ha et mindre,kanskje allerhelst reise bort oss to og forlovere,  han et stooort, og vi endte ca midt på, kanskje litt mer mot det han ønsket. Vi har kuttet brudevals fordi jeg ikke vil. Jeg tør å si akkurat deg jeg ønsker, selvsagt. Og fordi vi har inngått et kompromiss så er det vel lov å føle at man hadde vært mer komfortabel med den måten man allerhelst ville hatt det viss man fikk velge helt selv? 

Og en tredje sak man bør bli vant til, er at ingenting blir akkurat som man planlegger, men man kan ikke la verden gå i grus av den grunn. Har vært i maaange brylluper og et er alltid noe som ikke går som planlagt, alt fra at kjolen ikke satt så fint, at det brudgommen skal si kommer skjevt ut og blir mer fornærmende enn romantisk, og andre taler blir enten dårlige eller altfor lange, at regnet ødelegger opplegget, at cateringbyrået sviktet eller blomsterbutikken hadde notert feil ordredag, at sminken ikke ble fint, eller forloveren var opptatt med andre ting enn forloverrollen. Men vet du hva? Slike ting må man bare gi blaffen i - DRIT i om det ikke blir Picture Perfect, om noen tramper i klaveret eller du blir misfornøyd med sveisen - livet går jo aldri på skinner, og et bryllup er en del av livet, se sjarmen og humoren i eventuelle miserer og la i alle fall ikke misnøye med kjole, sveis, sminke eller kvise eller andre gjesters opptreden ødelegge dagen din..! Og ta med en komfortabel, pen festkjole til kvelden, og gode sko, slik at om det blir stress å gå med brudekjolen eller vondt med brudesko hele dagen, så trenger du ikke kaste inn håndkleet av den grunn. Var faktisk på et bryllup i utlandet, der alle gjestene og brudeparet gikk på en pub på kvelden - da var nydelig hvit brudekjole og smoking byttet ut i jeans. Lykke til!!

Anonymkode: f8398...834

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, ClickB4it skrev:

Pust med magen, fokuser på at du gifter deg med mannen i ditt liv omgitt av mennesker som er glad i dere og som ønsker dere alt det beste! Ingen med omtrentelig fungerende sosiale antenner vil finne på å snakke stygt om deg i ditt eget bryllup. Når det kommer til fotografering skal du ikke se bortifra at du blir kjempeglad for å ha bilder i ettertid.

Igjen: Du skal gifte deg med en mann du elsker og som elsker deg. Det er det som teller :)

Det var et fint svar! Det er viktig å tenke på, og godt å bli påminnet :-) takk! Jeg begynner å bli mer klar for lørdag....det viktigste er at jeg gifter meg med han jeg vil ha :)  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...