Gå til innhold

Solkrem over spf 50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes dette i Norge? :) Eventuelt hvorfor, hvorfor ikke.

Skrevet

Det har jeg aldri sett eller hørt om. Hvor høy faktor er det i sånn sunblockstift da? 

Anonymkode: ae854...50c

Skrevet

Jeg spurte faktisk om dette på apoteket for noen dager siden. De gjorde et søk for meg, men kunne ikke finne det her i Norge. De mente at det var fordi 50 er sun block, derfor ikke behov for høyere. 

Anonymkode: 877ac...e84

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte faktisk om dette på apoteket for noen dager siden. De gjorde et søk for meg, men kunne ikke finne det her i Norge. De mente at det var fordi 50 er sun block, derfor ikke behov for høyere. 

Anonymkode: 877ac...e84

Jeg har sjekket sunblock, men der er også spf max 50. Skjønner meg ikke helt på det når man lett får tak i spf 80 og 100 i for eksempel USA.

Skrevet

I følge Wikipedia finnes det ikke høyere faktor enn 50 i eu. Australia har 50+. USA skal i følge wiki ikke ha høyere enn 50 de heller, da det anses som villedende. Les selv (jeg googlet sunblock og sjekket engelsk wiki).

Skrevet

Du trenger ikke høyere enn 50.

Anonymkode: 6115c...377

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge Wikipedia finnes det ikke høyere faktor enn 50 i eu. Australia har 50+. USA skal i følge wiki ikke ha høyere enn 50 de heller, da det anses som villedende. Les selv (jeg googlet sunblock og sjekket engelsk wiki).

Loral driver da og selger solkrem og sunblock med spf 70 og 100? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke høyere enn 50.

Klarer meg fint med 50, men er nysgjerrig

Skrevet
3 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Loral driver da og selger solkrem og sunblock med spf 70 og 100? 

De er bare opptatt av å selge og hiver seg etter etterspørsel. Om man bruker 50 eller 70 gjør ingen forskjell.

• Liker 1
Skrevet

Her: 

Owing to consumer confusion over the real degree and duration of protection offered, labeling restrictions are enforced in several countries. In the EU, sunscreen labels can only go up to SPF 50+ (initially listed as 30 but soon revised to 50).[37]Australia's Therapeutic Goods Administration increased the upper limit to 50+ in 2012.[38][39] In its 2007 and 2011 draft rules, the US Food and Drug Administration (FDA) proposed a maximum SPF label of 50, to limit unrealistic claims.[40][41][42] (As of May, 2016, the FDA has not adopted the SPF 50 limit.) Others have proposed restricting the active ingredients to an SPF of no more than 50, due to lack of evidence that higher dosages provide more meaningful protection.[

Så USA kan merke solkremer med mye høyere faktor enn 50, men det er tvilsomt at det er reelt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her: 

Owing to consumer confusion over the real degree and duration of protection offered, labeling restrictions are enforced in several countries. In the EU, sunscreen labels can only go up to SPF 50+ (initially listed as 30 but soon revised to 50).[37]Australia's Therapeutic Goods Administration increased the upper limit to 50+ in 2012.[38][39] In its 2007 and 2011 draft rules, the US Food and Drug Administration (FDA) proposed a maximum SPF label of 50, to limit unrealistic claims.[40][41][42] (As of May, 2016, the FDA has not adopted the SPF 50 limit.) Others have proposed restricting the active ingredients to an SPF of no more than 50, due to lack of evidence that higher dosages provide more meaningful protection.[

Så USA kan merke solkremer med mye høyere faktor enn 50, men det er tvilsomt at det er reelt. 

Ok tusen takk for svar :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...