Gjest jan Skrevet 12. november 2004 #1 Skrevet 12. november 2004 Ifgøle en udnerøkslese ved Cmarbigde Uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele boktsvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleeht. Mrekleig, ikke snat?
Gjest Rio Skrevet 12. november 2004 #2 Skrevet 12. november 2004 Jepp, det er top-down prosessen i persepsjonen vår som gjør at vi henter frem igjen ting vi kjenner fra før av, som vi har lagret i de fine hodene våre. Bottom-up prosessen gjør at vi setter sammen små deler av info til helheter, som ord. Disse to sammen is da bomb.
LilleBille Skrevet 12. november 2004 #4 Skrevet 12. november 2004 Har også sett den før .. men er like fasinert hver gang.
Polly Ester Skrevet 12. november 2004 #5 Skrevet 12. november 2004 Samme her. Jeg har lest den et par-tre ganger før, men jeg blir like forbløffet hver gang når jeg ikke oppdager at ordene er skrevet feil før en stund uti setningen.
Gjest *Fiona* Skrevet 12. november 2004 #6 Skrevet 12. november 2004 :o Må si jeg merket det en stund FØR jeg var ute i setningen... På den annen side finnes det enkelt ord som plutselig blir helt ugjenkjennelige bare ved å bytte rundt på to bokstaver - så det er vel alt etter hva hjernen er trent til. Går fint å lese det. Men det går litt treigere altså, så jeg tror jeg holder meg til den mer normerte varianten :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå