AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Hei. Flytter i ny større bolig og har lite lyst å dra med meg det lille stellebordet jeg har. Hvor lenge bruker man steller bord egentlig? Er førstegangs så godt å spørre dere her😊 Jeg har brukt gulvet endel for han vrir seg sånn. Føler jeg evt må ha ett mye større ett. Noen som har tips til gode stellebord fra barnet er 1 år? Enda noen mnd til vi flytter han er bare 9 mnd nå. Anonymkode: 7ac7c...404
Arkana Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Vi har sluttet med stellebord straks de kunne stå selv. Da stod de bare på en krakk ved benken/vasken på badet og ble stelt stående, mye enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 16 minutter siden, Arkana skrev: Vi har sluttet med stellebord straks de kunne stå selv. Da stod de bare på en krakk ved benken/vasken på badet og ble stelt stående, mye enklere. Takk for svar nok lurt. Tror jeg går for å prøve det. Anonymkode: 7ac7c...404
Gjest chiki Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Vår på 2 år bruker enda: hater å bytte bæsjebleie mens han står
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Vi hadde stellepute/matte på gulvet. Så slapp vi bekymre oss for om han ramlet ned, pluss at det var lett å hive den inn i et skap ved behov. Anonymkode: ae8e9...045
Gjest Keikolina Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Hadde de på golvet på en stellematte.
strawberryjaw Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Bruker stellebord til min som nettopp har blitt to. Mye enklere med bæsjebleier. Jeg har for dårlig rygg til å sitte på gulvet for å skifte... Dessuten får jeg plass til mye rart på det stellebordet også 🙊
Teddi Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Stellebordet kvittet vi oss med så fort han klarte å stå selv. Da lå han aldri stille uansett. Han var vel ca. 9 måneder. Stellemadrassen har vi beholdt, og noen ganger (hvis han er trøtt, syk eller sliten), bruker vi den rett på gulvet. Ellers pleier han bare å stå på gulvet eller på en krakk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 2 timer siden, Teddi skrev: Stellebordet kvittet vi oss med så fort han klarte å stå selv. Da lå han aldri stille uansett. Han var vel ca. 9 måneder. Stellemadrassen har vi beholdt, og noen ganger (hvis han er trøtt, syk eller sliten), bruker vi den rett på gulvet. Ellers pleier han bare å stå på gulvet eller på en krakk. Lurt takk for alle innspill😊 Ts Anonymkode: 7ac7c...404
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Flytter i ny større bolig og har lite lyst å dra med meg det lille stellebordet jeg har. Hvor lenge bruker man steller bord egentlig? Er førstegangs så godt å spørre dere her😊 Jeg har brukt gulvet endel for han vrir seg sånn. Føler jeg evt må ha ett mye større ett. Noen som har tips til gode stellebord fra barnet er 1 år? Enda noen mnd til vi flytter han er bare 9 mnd nå. Anonymkode: 7ac7c...404 Bruker stellebord til både ettåring og toåring. Du må finne ut hva som fungerer for deg, og ikke bry deg om andres ønsker og behov for å få stelling til å fungere. Anonymkode: 87405...03c 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker stellebord til både ettåring og toåring. Du må finne ut hva som fungerer for deg, og ikke bry deg om andres ønsker og behov for å få stelling til å fungere. Anonymkode: 87405...03c Vet men utrolig godt å høre andre opplevelser av hva som fungerer. Gode tips😊 Anonymkode: 7ac7c...404
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Vi har brukt stellebordet til ca 2,5-3 år med begge, da har de slutta med bleier. Synes det er trælete å få det rent om de står, og mye bedre arbeidsstilling med stellebord. Anonymkode: 6038e...cf8 1
Xanadus Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 Tror vi hadde stellebord til ca 7 mnd alder. Da ble de stelt på fanget, gulvet eller de bare sto. Gikk like fint, det. Gjør som du føler.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #14 Skrevet 16. august 2016 Aldri brukt stellebord til mine Anonymkode: bfa8c...c30
Biloba Skrevet 16. august 2016 #15 Skrevet 16. august 2016 Vår likte godt stell frem til 5-6 mnd, men da babyen ble mobil har den ikke tid til å ligge der lengre. Fra 6,5 mnd ble stellebordet byttet vi til matte på gulvet, better safe than sorry.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #16 Skrevet 18. august 2016 Dere som steller mens barnet står, hvordan får dere til å vaske skikkelig rent nedentil? Spesielt på jente. Jeg får ikke vasket skikkelig hvis hun ikke ligger på ryggen eller spyler med dusjen. Anonymkode: 666af...92d
Arkana Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som steller mens barnet står, hvordan får dere til å vaske skikkelig rent nedentil? Spesielt på jente. Jeg får ikke vasket skikkelig hvis hun ikke ligger på ryggen eller spyler med dusjen. Anonymkode: 666af...92d Jeg gjorde ikke noe spesielt, det ble bare rent. De holdt seg jo i benken så hvis nødvendig kunne jeg løfte litt på ett ben for å komme til, men ellers var det bare å vaske som vanlig. Endret 18. august 2016 av Arkana
Sol79 Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 Det er helt umuligå få bort all bæsjen om vi skifter stående, så her beholder vi stellebord fram til bleieslutt.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 I den alderen skiftet vi som regel stående. Men vi hadde en matte som vi la på gulvet om det skulle bli nødvendig med liggende stelling Et håndkle fungerer fint også Anonymkode: eb95f...2f9
Shepherd Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 Har aldri brukt det, bare hatt stellematte på gulvet. Men den sluttet vi å bruke når barnet begynte å stå. Hender han ligger på gulvet på et håndkle når vi skifter bæsjebleier, han er 3 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå