Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nær venn har nettopp kjøpt rekkehus sammen med en dame i et flott strøk. Over sets millioner punget de ut med!

De snakker også om barn og planer tydeligvis resten av livet sammen. Det er jo flott, men jeg stusser ved at de ikke er venner på Facebook. ikke at det ikke står at de er i et forhold bare, men de er ikke venner en gang, selv med aktive Facebook - profiler!

Jeg kommuniserer ofte med mine nærmeste på Face, men han sier han bruker SMS til dama? 

Jeg er veldig bekymret over dette, da Face har mange flere emojis og det er lettere ā uttrykke seg. Litt redd for at de begynner å krangle pga misforståelser? Eller vil de adskilte face-liv, hvorfor det?

Anonymkode: 63393...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden er du bekymret? Det er vel ikke din sak. Pass på deg selv!

• Liker 7
Skrevet

Du tuller nå, ikke sant? Ikke si at du mener at bruken av emojis er viktig? 

• Liker 11
Skrevet

Et sunnhetstegn det å ikke ha partneren på FB i grunnen så det hadde jeg ikke stusset så mye i egentlig.. Jeg og mannen kommuniserer face to face, per telefon og melding, en snap i ny og ne men ekstremt sjelden via FB.

• Liker 2
Skrevet

Ja det er merkelig.

Spesielt hvis man aktiv skjuler at man er forhold.

Anonymkode: 96186...f8e

Skrevet

Hvorfor skal du bekymre deg over det??? Jeg har mannen min på Facebook, men det er jammen ikke mye vi utveksler der.... Enten prater vi sammen, ringer eller sender sms. 

Om de velger å ikke være hverandres venner på face, så er vel det strengt tatt opp til dem og ikke noen andre.

hvis du er så veldig bekymret, så får du vel heller spør hvorfor de ikke er venner, så du kan få sjelero:)

Skrevet

Det er veldig rart å ikke være venn med kjæresten på facebook fordi det er sært å ekskludere kjæresten på et sosialt nettverk hvor man som regel har sine nærmeste, ikke på grunn av emojimangel. 

Anonymkode: 80554...e19

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om det? Det er da ikke ditt problem.

Skrevet

--> folk tror på TS

Anonymkode: 8df6a...c11

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- han sier han bruker SMS til dama? 

Jeg er veldig bekymret over dette, da Face har mange flere emojis og det er lettere ā uttrykke seg. Litt redd for at de begynner å krangle pga misforståelser? Eller vil de adskilte face-liv, hvorfor det?

Du bekymrer deg seriøst for deres evne til å kommunisere pga manglende emojis? Og at det vil skape misforståelser? 

Kan du gi meg eksempel på EN eneste emoji som kan forklare noe bedre enn ord? 

Anonymkode: bf071...297

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ser ikke hvorfor du skal bry deg med det.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bekymrer deg seriøst for deres evne til å kommunisere pga manglende emojis? Og at det vil skape misforståelser? 

Kan du gi meg eksempel på EN eneste emoji som kan forklare noe bedre enn ord? 

Anonymkode: bf071...297

Dette kan faktisk være et reelt problem. Mine besteforeldre som var gift i over 40 år ble skilt på grunn av missforståelser grunnet manglende emoji. De brukte ikke facebook, og ikke smart telefon en gang. Så de hadde ingen emojis! ingen! En dag ble det bare nok. Mangelen på emojis ødela forholdet. Alt gikk i grus. Hvordan skulle liksom hun forstå at han ville hun skulle kjøpe epler på butikken når det ikke var et eple emoji? Hvordan skulle han forstå at beskjeden var mottatt uten en tommel opp? Mangelen på smilefjes gjorde at alle meldinger ble tatt i verste mening. De trodde konstant den andre var sur på dem. Til slutt glemte de hvordan de skulle smile til hverandre i det virkelige liv og. De så tross alt aldri et gult fjes med smilemunn, så hele mimikken gikk i glemmeboka. Dette var 5 år siden. De kan fortsatt ikke være i samme rom uten at det eskalerer til tidenes krangel. Det river hele familien fra hverandre. Hvorfor kunne de ikke bare brukt facebook og emojier? Hvorfor?!

Anonymkode: c3df3...ee0

• Liker 17
Skrevet

Kanskje de bare synes det er deilig med litt space? Når man bor sammen og ser hverandre store deler av dagen kan det være godt :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En nær venn har nettopp kjøpt rekkehus sammen med en dame i et flott strøk. Over sets millioner punget de ut med!

De snakker også om barn og planer tydeligvis resten av livet sammen. Det er jo flott, men jeg stusser ved at de ikke er venner på Facebook. ikke at det ikke står at de er i et forhold bare, men de er ikke venner en gang, selv med aktive Facebook - profiler!

Jeg kommuniserer ofte med mine nærmeste på Face, men han sier han bruker SMS til dama? 

Hva er vitsen med å ha samboer/ektefelle på facebook? Bildene han/hun deler kan de jo se hjemme - på den som er pålogget, er jo smør på flesk å være venner da... bare for å vise alle at de er opptatt.

Makan til ting man skal bekymre seg for.

Broren min har ikke facebook, kun kona... 

Anonymkode: 86d00...3ac

Skrevet

Så lenge de ikke oppdaterer til den siste emoji versjonen burde det ikke være et problem. Det gjorde exen min, og jeg innså hvor lite sjarmerende hun egentlig var når jeg fikk de nye stygge smilefjesene

• Liker 2
Skrevet

:skratte: snakk om bekymring

Skrevet

Jeg synes det er kjemperart.

Men ikke fordi de ikke får bruke emojis (man har jo minst like mange emojis å velge i på telefon, om ikke flere?), men fordi det bare er RART. Jeg tenker med én gang at den som ikke vil de skal være venner på Facebook, skjuler noe. Kanskje vedkommende flørter mye med andre i kommentarfelt, under bilder ol.

Ble nesten litt sjokkert da jeg leste begrunnelsen din for at du synes det er rart x) Det synes jeg er rart.

Skrevet

Jeg og min samboer snakker så og si aldri på facebook, så synes ikke det er så merkelig at de ikke er venner. Tror vi har snakket sammen maks en gang i måneden eller noe, og da kun for å sende en link til noe vi ønsker å kjøpe eller en reise o.l.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan faktisk være et reelt problem. Mine besteforeldre som var gift i over 40 år ble skilt på grunn av missforståelser grunnet manglende emoji. De brukte ikke facebook, og ikke smart telefon en gang. Så de hadde ingen emojis! ingen! En dag ble det bare nok. Mangelen på emojis ødela forholdet. Alt gikk i grus. Hvordan skulle liksom hun forstå at han ville hun skulle kjøpe epler på butikken når det ikke var et eple emoji? Hvordan skulle han forstå at beskjeden var mottatt uten en tommel opp? Mangelen på smilefjes gjorde at alle meldinger ble tatt i verste mening. De trodde konstant den andre var sur på dem. Til slutt glemte de hvordan de skulle smile til hverandre i det virkelige liv og. De så tross alt aldri et gult fjes med smilemunn, så hele mimikken gikk i glemmeboka. Dette var 5 år siden. De kan fortsatt ikke være i samme rom uten at det eskalerer til tidenes krangel. Det river hele familien fra hverandre. Hvorfor kunne de ikke bare brukt facebook og emojier? Hvorfor?!

Hahahaha fantastisk! Jeg lo, og måtte lese høyt for samboeren 😄

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss bare innse det, de generasjonene som har prøvd å klare seg uten emojis har dødd ut, en etter en. 

Anonymkode: 5d5ee...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...