Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg er ganske ny i detta.. Jeg har fått provera og pergotime for å få igang mensen, men ble ikke fortalt hvordan jeg skal bruke de!? Noen som har peiling?  Noen som kunne forklare meg hvordan jeg skal begynne med de? :)

Anonymkode: 086a4...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal bruke det, men jeg kan fortelle hvordan jeg bruker det ;) Du må selv rådføre deg med lege. 

Jeg startet på provera på valgfri dag. Tok to tabletter daglig i 10 dager. Deretter fikk jeg mensturasjon tre dager etter pilleslutt. På dag 3 i mens-syklusen startet jeg på Leteozol (annet medikament, men med samme formål som Pergotime). Tok to piller om dagen i 5 dager. 

Anonymkode: 39124...626

Skrevet (endret)

Du må ringe gynekologen eller klinikken som har skrevet ut, og spørre. Det kan være individuelt, og det høres ut som om du behøver litt veiledning i hva de ulike preparatene gjør. Blant annet sammenhengen mellom pergotime og eggløsning, og når man bør ha samleie i forhold til det. 

Endret av Athene
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal bruke det, men jeg kan fortelle hvordan jeg bruker det ;) Du må selv rådføre deg med lege. 

Jeg startet på provera på valgfri dag. Tok to tabletter daglig i 10 dager. Deretter fikk jeg mensturasjon tre dager etter pilleslutt. På dag 3 i mens-syklusen startet jeg på Leteozol (annet medikament, men med samme formål som Pergotime). Tok to piller om dagen i 5 dager. 

Anonymkode: 39124...626

Takk for svar.
Gyn sa vel at jeg skulle bruke provera i 5 dager også vil jeg få blødning, men jeg ble ikke fortalt når jeg skal begynne med pergo? om det er med en gang eller etter x antall dager :o hjelp, jeg blir helt surrete i hue av detta..

Skrevet
47 minutter siden, Athene skrev:

Du må ringe gynekologen eller klinikken som har skrevet ut, og spørre. Det kan være individuelt, og det høres ut som om du behøver litt veiledning i hva de ulike preparatene gjør. Blant annet sammenhengen mellom pergotime og eggløsning, og når man bør ha samleie i forhold til det. 

Ja det er helt klart, jeg skjønner ingenting! Får ringe gyn.. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...