Gå til innhold

Provera og Pergotime hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er ganske ny i detta.. Jeg har fått provera og pergotime for å få igang mensen, men ble ikke fortalt hvordan jeg skal bruke de!? Noen som har peiling?  Noen som kunne forklare meg hvordan jeg skal begynne med de? :)

Anonymkode: 086a4...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal bruke det, men jeg kan fortelle hvordan jeg bruker det ;) Du må selv rådføre deg med lege. 

Jeg startet på provera på valgfri dag. Tok to tabletter daglig i 10 dager. Deretter fikk jeg mensturasjon tre dager etter pilleslutt. På dag 3 i mens-syklusen startet jeg på Leteozol (annet medikament, men med samme formål som Pergotime). Tok to piller om dagen i 5 dager. 

Anonymkode: 39124...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe gynekologen eller klinikken som har skrevet ut, og spørre. Det kan være individuelt, og det høres ut som om du behøver litt veiledning i hva de ulike preparatene gjør. Blant annet sammenhengen mellom pergotime og eggløsning, og når man bør ha samleie i forhold til det. 

Endret av Athene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal bruke det, men jeg kan fortelle hvordan jeg bruker det ;) Du må selv rådføre deg med lege. 

Jeg startet på provera på valgfri dag. Tok to tabletter daglig i 10 dager. Deretter fikk jeg mensturasjon tre dager etter pilleslutt. På dag 3 i mens-syklusen startet jeg på Leteozol (annet medikament, men med samme formål som Pergotime). Tok to piller om dagen i 5 dager. 

Anonymkode: 39124...626

Takk for svar.
Gyn sa vel at jeg skulle bruke provera i 5 dager også vil jeg få blødning, men jeg ble ikke fortalt når jeg skal begynne med pergo? om det er med en gang eller etter x antall dager :o hjelp, jeg blir helt surrete i hue av detta..

Anonymkode: 086a4...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Athene skrev:

Du må ringe gynekologen eller klinikken som har skrevet ut, og spørre. Det kan være individuelt, og det høres ut som om du behøver litt veiledning i hva de ulike preparatene gjør. Blant annet sammenhengen mellom pergotime og eggløsning, og når man bør ha samleie i forhold til det. 

Ja det er helt klart, jeg skjønner ingenting! Får ringe gyn.. Takk for svar :)

Anonymkode: 086a4...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...