AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Del Skrevet 16. august 2016 Hei! Vi har endel maling igjen etter å ha malt veggene her hjemme. Jeg fikk en idé om å bruke restene til å male over noen ikea-møbler vi ellers hadde byttet ut, men leser nå at noen (bla ifi.no) mener man absolutt ikke skal bruke veggmaling som interiørmaling, mens noen privatpersoner skriver at det går helt fint bare man maler over med en slags beskyttelsesmaling/lakk/beis etter å selvfølgelig ha brukt heftgrunn først. Noen her som har erfaring? Har malt andre IKEA-møbler tidligere, men da kjøpt interiørmaling og ble ikke veldig imponert over holdbarheten (skallet av bare jeg kom borti med noe litt spisst, f.eks en bok). Setter stor pris på innspill Anonymkode: 528d7...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 16. august 2016 #2 Del Skrevet 16. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har endel maling igjen etter å ha malt veggene her hjemme. Jeg fikk en idé om å bruke restene til å male over noen ikea-møbler vi ellers hadde byttet ut, men leser nå at noen (bla ifi.no) mener man absolutt ikke skal bruke veggmaling som interiørmaling, mens noen privatpersoner skriver at det går helt fint bare man maler over med en slags beskyttelsesmaling/lakk/beis etter å selvfølgelig ha brukt heftgrunn først. Noen her som har erfaring? Har malt andre IKEA-møbler tidligere, men da kjøpt interiørmaling og ble ikke veldig imponert over holdbarheten (skallet av bare jeg kom borti med noe litt spisst, f.eks en bok). Setter stor pris på innspill Anonymkode: 528d7...116 Det du beskriver, er nok fy fy hos de lærde... men har selv gjort det, og det uten pussing eller grunning, og er svært fornøyd med resultatet! Tørker raskt og kjekt å vaske over når det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 16. august 2016 #3 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg prøvde å male en pinnestol med vannbasert interiørmaling. Ikke bra, det tørket for fort og det var vanskelig å stryke ut. Veggmaling er nok ikke bedre. Kanskje værre. Men tenker det kommer litt an på hva du skal male Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #4 Del Skrevet 16. august 2016 Har malt to nattbord og en pinnestol med veggmaling. Det har gått fint, men møblene er ikke veldig utsatt for slitasje. Anonymkode: d417f...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Del Skrevet 16. august 2016 Takk for svar Det er ikke et veldig synlig møbel, skal stå på kontoret. Ser av svarene deres at det kan være supert eller bli et makkverk, så da prøver jeg! Skal kjøpe en klarlakk å ha over, siden veggmalingen er matt og jeg har hørt det er finere med litt glans på møbler. Kanskje den blir litt mer holdbar og? Anonymkode: 528d7...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #6 Del Skrevet 17. august 2016 Grunnen til at dette ikke er anbefalt er ganske enkelt at veggmalingnikke tåler like mye slitasje dunking og skraping på møbler som interiøsmaling gjør. Anonymkode: e57e1...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå