AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Hei! Jeg velger å poste dette innlegget som anonym. Jeg har tenkt på å poste det mange ganger, og endelig tok jeg mot til meg. Jeg er en ung voksen jente som studerer i en by borte fra familie og kjæreste. Da jeg var 4 år døde faren min av en overdose med heroin, og etter det har jeg så og si blitt oppdratt av besteforeldrene mine siden jeg bodde der med mamma etter at han døde. Frem til ungdomsskolen hadde jeg ingen psykiske vansker, men etterhvert som jeg ble eldre har de kommet mer og mer. I 16- års alderen forstod jeg også at moren min har slitt psykisk i mange år og at dette har gått veldig utover meg. Hun fikk først hjelp da jeg ble 18 år og etter det har forholdet vårt bedret seg - helt frem til nå. For en uke siden fant jeg ut at hun har brukt opp alle arvepengene mine etter pappa(ca 1 million kr). Jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal forholde meg til henne og føler meg veldig hjelpesløs. I tillegg til at jeg ikke har noen gjenlevende familie på farssiden er jeg enebarn og kjæresten min(som er støttende) studere i en annen by dette året. Moren min er den personen jeg har gått til når jeg har følt meg ensom, men nå har hun gjort dette bak ryggen min. Idag har jeg vært i studiebyen min i ca en uke helt alene. Jeg har studievenninner, men vil ikke være til bry for dem. Jeg føler meg fort ensom, men denne uken her har nesten tatt knekken på meg. Jeg gråter ukontrollert til jeg blir gjennomsvett, skjelver og spiser ikke. Kjæresten min har fadderuke i sin studentby og er opptatt med sine ting. Selvom jeg kan ringe han når som helst savner jeg han så enormt mye. Jeg har ingen igjen i familien som jeg kan stole på lenger. Med en gang jeg går inn døren til leiligheten knekker jeg sammen på gulvet. Hva skal jeg gjøre? Jeg er så utrolig ulykkelig og ensom. J23. Anonymkode: db1c1...dad
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Har dessverre ingen råd, men vil gjerne sende over en klemAnonymkode: 12faf...361 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Arvepengene dine? Ente er de dine og de ville vært under overformynderiet ellers så er de hennes og hennes ¨bruke. Anonymkode: 4bbf1...e5b 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Tenker du kan komme deg tillegg for å få henvisning til psykolog. starte deg, og så må du gjøre en avtale med moren din ang pengene. Det er tyveri. ( så kan anmelde henne vil jeg tro) men blir nok vanskelig med forholde mellom moren din og deg. dette klarer du Anonymkode: f4f63...51f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg velger å poste dette innlegget som anonym. Jeg har tenkt på å poste det mange ganger, og endelig tok jeg mot til meg. Jeg er en ung voksen jente som studerer i en by borte fra familie og kjæreste. Da jeg var 4 år døde faren min av en overdose med heroin, og etter det har jeg så og si blitt oppdratt av besteforeldrene mine siden jeg bodde der med mamma etter at han døde. Frem til ungdomsskolen hadde jeg ingen psykiske vansker, men etterhvert som jeg ble eldre har de kommet mer og mer. I 16- års alderen forstod jeg også at moren min har slitt psykisk i mange år og at dette har gått veldig utover meg. Hun fikk først hjelp da jeg ble 18 år og etter det har forholdet vårt bedret seg - helt frem til nå. For en uke siden fant jeg ut at hun har brukt opp alle arvepengene mine etter pappa(ca 1 million kr). Jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal forholde meg til henne og føler meg veldig hjelpesløs. I tillegg til at jeg ikke har noen gjenlevende familie på farssiden er jeg enebarn og kjæresten min(som er støttende) studere i en annen by dette året. Moren min er den personen jeg har gått til når jeg har følt meg ensom, men nå har hun gjort dette bak ryggen min. Idag har jeg vært i studiebyen min i ca en uke helt alene. Jeg har studievenninner, men vil ikke være til bry for dem. Jeg føler meg fort ensom, men denne uken her har nesten tatt knekken på meg. Jeg gråter ukontrollert til jeg blir gjennomsvett, skjelver og spiser ikke. Kjæresten min har fadderuke i sin studentby og er opptatt med sine ting. Selvom jeg kan ringe han når som helst savner jeg han så enormt mye. Jeg har ingen igjen i familien som jeg kan stole på lenger. Med en gang jeg går inn døren til leiligheten knekker jeg sammen på gulvet. Hva skal jeg gjøre? Jeg er så utrolig ulykkelig og ensom. J23. Anonymkode: db1c1...dad Hei du, Først og fremst så kommer det til å ordne seg, penger eller ingen penger. Hadde jeg vært deg så hadde jeg avklart med henne og funnet ut av hva som har skjedd med pengene og akkurat hvordan disse skulle ha gått til deg og om det faktisk er riktig. Det kan være at hun har hatt rett på pengene. I og med at hun er psykisk syk så er det desverre ikke sikkert at hun vil gi deg rett info da.. men ; Husk at du kommer til å arve etter din mor, så det hun har gjort med pengene kommer samt alt hun har, til å gå videre til deg når hun er borte. Hva sier dine besteforeldre til det? det kommer til å gå helt fint med deg! Du vil greie deg helt fint uansett! Husk det. Moren din sliter psykisk og at hun har brukt opp penger som du skulle hatt er ikke det værste som kunne skjedd, det er bare penger. Når du orker og har midlene, snakk med en advokat og så finner du ut av det. Anonymkode: 4aefb...c42
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Mental helses hjelpetelefon, psykiatrisk sykepleier i kommunen, Røde kors, helsetjenesten i studentsamskipnaden, fastlegen m.fl. kan kontaktes og brukes som samtalepartner. Hvordan har din mor fått tak i pengene dine? Stod de på konto i ditt eller hennes navn? Anonymkode: 51a10...c31 2
ettena Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arvepengene dine? Ente er de dine og de ville vært under overformynderiet ellers så er de hennes og hennes ¨bruke. Anonymkode: 4bbf1...e5b Pengene har var under overformynderiet til jeg fylte 18 år. Siden det har de vært på hennes konto, men det er skrevet kontrakt mellom oss slik at jeg skal få de utbetalt den dagen jeg ønsker. TS
ettena Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dessverre ingen råd, men vil gjerne sende over en klem Anonymkode: 12faf...361 Tusen takk. Trenger det virkelig nå. TS
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, ettena skrev: Pengene har var under overformynderiet til jeg fylte 18 år. Siden det har de vært på hennes konto, men det er skrevet kontrakt mellom oss slik at jeg skal få de utbetalt den dagen jeg ønsker. TS Da får dere skrive lånekontrakt og nedbetalingsplan. Anonymkode: 51a10...c31 3
ettena Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mental helses hjelpetelefon, psykiatrisk sykepleier i kommunen, Røde kors, helsetjenesten i studentsamskipnaden, fastlegen m.fl. kan kontaktes og brukes som samtalepartner. Hvordan har din mor fått tak i pengene dine? Stod de på konto i ditt eller hennes navn? Anonymkode: 51a10...c31 Er det bare å kontakte de du har ramset opp? Pengene stod på hennes konto, men med kontrakt på at jeg skal få de den dagen jeg ønsker. TS
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, ettena skrev: Pengene har var under overformynderiet til jeg fylte 18 år. Siden det har de vært på hennes konto, men det er skrevet kontrakt mellom oss slik at jeg skal få de utbetalt den dagen jeg ønsker. TS Hvorfor tok det ut fra overformynderiet? Anonymkode: 4bbf1...e5b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 http://forum.doktoronline.no/topic/88748-l%C3%A5nt-penger-uten-min-tilatelse/ sjekk her, ts..noen i samme situajson. Anonymkode: 4aefb...c42
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tok det ut fra overformynderiet? Anonymkode: 4bbf1...e5b Sorry ser nå at det ikke lenger er automatikk at det blir der til du er 26. Men du har i prinsippet gitt henne pengene. JEg regner med du har prøvd å lure deg unna formue for LK sin del. Kjipt, men det slo tilbalke. Anonymkode: 4bbf1...e5b 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #14 Skrevet 16. august 2016 Det kan jo se ut som du har rett på fri rettsjelp? Men det kan jo også være at moren din ønsker å betale deg tilbake. Anonymkode: 4aefb...c42
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #15 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry ser nå at det ikke lenger er automatikk at det blir der til du er 26. Men du har i prinsippet gitt henne pengene. JEg regner med du har prøvd å lure deg unna formue for LK sin del. Kjipt, men det slo tilbalke. Anonymkode: 4bbf1...e5b Det største problemet er ikke pengene, men at jeg ikke har familie igjen. Jeg har kun søkt om stipend i alle år. TS Anonymkode: db1c1...dad
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #16 Skrevet 16. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo se ut som du har rett på fri rettsjelp? Men det kan jo også være at moren din ønsker å betale deg tilbake. Anonymkode: 4aefb...c42 Det skal jeg undersøke! Takk! TS Anonymkode: db1c1...dad
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #17 Skrevet 16. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://forum.doktoronline.no/topic/88748-l%C3%A5nt-penger-uten-min-tilatelse/ sjekk her, ts..noen i samme situajson. Anonymkode: 4aefb...c42 Tusen takk! Skal lese det. TS Anonymkode: db1c1...dad
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #18 Skrevet 16. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det største problemet er ikke pengene, men at jeg ikke har familie igjen. Jeg har kun søkt om stipend i alle år. TS Anonymkode: db1c1...dad Ts, du har jo besteforeldrene dine. Du har jo fortsatt moren din selv om hun har svikta deg. Jeg synes du skal ringe til moren din å snakke med henne og fortelle hvordan du har det. Anonymkode: 4aefb...c42 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #19 Skrevet 16. august 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du kan komme deg tillegg for å få henvisning til psykolog. starte deg, og så må du gjøre en avtale med moren din ang pengene. Det er tyveri. ( så kan anmelde henne vil jeg tro) men blir nok vanskelig med forholde mellom moren din og deg. dette klarer du Anonymkode: f4f63...51f Skal kontakte skolepsykologen i morgen. Tusen takk! TS Anonymkode: db1c1...dad
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #20 Skrevet 16. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det største problemet er ikke pengene, men at jeg ikke har familie igjen. Jeg har kun søkt om stipend i alle år. TS Anonymkode: db1c1...dad Ja akkurat, det hadde du ikke fått om du hadde en mill påå konto Anonymkode: 4bbf1...e5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå