TheOne Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Min samboer har en datter, og biologisk far har sluttet å betale bidrag. Hun søkte om bidragsforskudd, og fikk ihvertfall en tusenlapp innvilget hver måned. I noen måneder har hun plutselig fått hele beløpet på 3000 kr. Det viste seg at det er NAVI som har iverksatt lønnstrekk fra arbeidsgiveren til barnefaren. Denne måneden står det 3000 til utbetaling på "Mine sider", men hun fikk bare 300 kr. Forklaringen til NAV var tydeligvis at han måtte ha et minimum leve for, og var derfor ikke mer å trekke, selv om det står 3000 kr til utbetaling. Derfor har hun heller ikke fått bidragsforskuddet denne måneden, da hun fikk 300 kr. Slitsom løsning. Er det andre som har opplevd dette?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 4 minutter siden, TheOne skrev: Min samboer har en datter, og biologisk far har sluttet å betale bidrag. Hun søkte om bidragsforskudd, og fikk ihvertfall en tusenlapp innvilget hver måned. I noen måneder har hun plutselig fått hele beløpet på 3000 kr. Det viste seg at det er NAVI som har iverksatt lønnstrekk fra arbeidsgiveren til barnefaren. Denne måneden står det 3000 til utbetaling på "Mine sider", men hun fikk bare 300 kr. Forklaringen til NAV var tydeligvis at han måtte ha et minimum leve for, og var derfor ikke mer å trekke, selv om det står 3000 kr til utbetaling. Derfor har hun heller ikke fått bidragsforskuddet denne måneden, da hun fikk 300 kr. Slitsom løsning. Er det andre som har opplevd dette? Da må det ha skjedd en feil. Hun får bidragsforskudd dersom hun ikke får et beløp som tilsvarer forskuddet, eller mer, i bidrag. Anonymkode: 2250b...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå