Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #1 Del Skrevet 11. november 2004 enten rødt og gull, elelr blått og sølv hva gjør dere med juletrepynten som barna lager da? (sånn som en viss sangerinne fra Bergen gjør, pakker det vekk og sier at det ikke passer inn?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. november 2004 #2 Del Skrevet 12. november 2004 (sånn som en viss sangerinne fra Bergen gjør, pakker det vekk og sier at det ikke passer inn?) :o Finnes det folk som gjør sånt mot barna sine?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 12. november 2004 #3 Del Skrevet 12. november 2004 Det lurer jeg på og; er det virkelig noen som har så lite hjerte....????Når UNGEN DIN har laget julepynt til mamman sin, så skal du pakke det vekk???? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. november 2004 #4 Del Skrevet 12. november 2004 Har ikke barn Men når vi var små fikk vi vårt eget minitre på rommet som vi var utrolig glad i. Der ville vi henge pynten vi hadde laget selv. Har hjemmelagd julepynt på vårt rødt og gulltre også, men det er det svigermor som har laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 12. november 2004 #5 Del Skrevet 12. november 2004 Ungene pynter rommet sitt med det, eller de gir det vekk til besteforeldre. Foreløpig har det ikke blitt så mye juletrepynt laget på skolen eller i bhg. De lager for det meste annen julepynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 12. november 2004 #6 Del Skrevet 12. november 2004 vi har ikke barn, så det er enkelt Men når vi får, så pynter vi nok med det. Moren min har laget "highlights" av min og mine søskens julepynt, og pynter på en liten kommode med det. Ikke nødvendig at ALT står fremme. Nå skal det sies at vi har flyttet hjemmefra alle mann. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. november 2004 #7 Del Skrevet 12. november 2004 Det flotteste barna har laget - har "hedersplassen" Dette er broderier de laget i barnehagen - og som er virkelig forseggjorte og fine - en duk - som ligger på salongbordet - og ett veggilde. Andre ting har en egen kommode - hvor det bare er barnas ting som står.. Ellers skal jo all julepynten på samme sted .. hvert år ... ikke noe skal endres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. november 2004 #8 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg lurer fælt på hva jeg skal gjøre når ungene (om noen år da...)kommer hjem med hjemmelagede nisser, for det finnes ikke en eneste nisse i min julepynt. (Fordi jeg er sær og ikke synes julenisser har noe som helst med julen å gjøre. Til nød kan det gå greit med en liten fjøsnisse.) Men helt alvorlig, jeg ville da aldri finne på å pakke dem vekk?!? Da får vi heller lage en nissekrok eller noe. Barnas stolthet skal telle mer enn mine prinsipper og min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest energityv Skrevet 12. november 2004 #9 Del Skrevet 12. november 2004 Hvis jeg hadde kunnet velge, hadde jeg ikke hatt så mye rødt for det "stjeler" energien min, min julepynt består av mange farger, og barnas jylepynt havner sammen med alt det andre, på juletreet eller rundt omkring i huset. Jeg gjemmer det ikke bort, men det blir mindre og mindre av den kjøpte julepynten for det kan bli litt for mye. Og hvis jeg skal velge mellom barnas og kjøpt pynt så velger jeg barnas for det er lagd med kjærlighet. Men 6-7 melkekartongnisser må jeg innrømme at kan bli i det meste laget, så der har vi inngått en avtale om at det er den sist lagde nissen fra alle tre som får stå fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 12. november 2004 #10 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg kunne også tenkt meg å la juletre gå i noen få farger, men med tre barn som produserer julepynt er det ikke mulig. At noen kan bare pakke bort julepynten til barna fordi det ikke passer inn, kan jeg ikke forstå. Da har de ikke sett øynene til barna som lyser av glede når de får henge opp sin egen julepynt!! DET er noe som varmer et morshjerte, og som er verdt å gi avkall på et supergjennomført juletre de to ukene det står fremme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 12. november 2004 #11 Del Skrevet 12. november 2004 Har hatt juletre i gull og rødt. I år blir det sølv. Har ikke barn, men den dagne jeg får og de kommer hjem med pynt så skal det opp på treet på en fin synlig plass. Da får jeg sette det jeg mener tilside og glemme det. Sånn har jeg jo da hatt det i mange år.... Husker jo selv hvor stas det var å komme hjem med pynt til treet hver jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Bø Skrevet 12. november 2004 #12 Del Skrevet 12. november 2004 Har ikke barn Men når vi var små fikk vi vårt eget minitre på rommet som vi var utrolig glad i. Der ville vi henge pynten vi hadde laget selv. God idè! Men jeg vil nok har litt av stående/hengende meget synlig også ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2004 #13 Del Skrevet 13. november 2004 Barna kan vel få sitt eget juletre på rommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. november 2004 #14 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg synes det å avspise barna med et tre på eget rom er nesten like ille. "Din pynt er ikke fin nok til å henge på det store treet". Jeg er i allefall glad mine foreldre lot oss henge hjemmelaget pynt på treet. Vi hadde egne små trær på rommene våre også, men det store treet i stua var det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. november 2004 #15 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg synes det å avspise barna med et tre på eget rom er nesten like ille. "Din pynt er ikke fin nok til å henge på det store treet". Jeg er i allefall glad mine foreldre lot oss henge hjemmelaget pynt på treet. Vi hadde egne små trær på rommene våre også' date= men det store treet i stua var det viktigste. Jeg ville ikke ha pynten jeg hadde laget selv i stua jeg, den ville jeg ha på rommet mitt, men den pynten mamma hadde fått i gave fikk henge på treet i stua. Ville bare si at jeg ikke følte meg "avspist" i det hele tatt, var bare kjempestolt med eget tre på rommet mitt. Ikke mange som hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. november 2004 #16 Del Skrevet 13. november 2004 Hvis det var det du ønsket så er jo det bra. Men om barnet kommer og tydelig vil ha det på treet i stua synes jeg ikke man skal nekte dem det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. november 2004 #17 Del Skrevet 13. november 2004 Hvis det var det du ønsket så er jo det bra. Men om barnet kommer og tydelig vil ha det på treet i stua synes jeg ikke man skal nekte dem det. Nei, det ville jeg aldir gjort som forelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 13. november 2004 #18 Del Skrevet 13. november 2004 Har ikke barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. november 2004 #19 Del Skrevet 13. november 2004 Venninda mi har alltid 2 trær - og det ene er med alle ungene sin pynt på og står i gangen! Selv lar jeg nok poden henge sin pynt på treet-er ikke så mye han har laget! Klems Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2004 #20 Del Skrevet 14. november 2004 Juletreet vår er alltid overpyntet - og slik skal det være! Vi har masse fin julepynt, småting som er samlet over mange år og selvfølgelig masse som barna har laget. Vi pynter juletreet sammen hele familien, barna har alltid deltatt hjemme hos oss. Spurte minstemann her en dag hva han gledet seg aller mest til med julen, bortsett fra å få gaver (som ofte er standardsvar før de får tenkt seg om) og svaret var; å pynte juletreet! Det er så kjekt at jeg kan nesten ikke vente!, sa han. Så barnas ting er definitivt med på treet og forsåvidt også i resten av huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå