AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Ikke uvanlig at mange fremstiller seg fra sin beste side på bilder på Tinder og andre dating-sider. Noen bruker kanskje bilde fra noen år tilbake osv. Mitt spørsmål er: Er det da innafor når du møter vedkommende på date, som overhode ikke svarer til forventningene, å bare stikke umiddelbart? (fordi rompa er massiv større enn du trodde f.eks). Er det frekt å bare dra, eller er det helt innafor så lenge den andre parten tydelig har fremstilt seg som en annen enn den h*n er? Anonymkode: 5168a...185
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Det er innafor å si at du ikke føler at vedkommende har vært ærlig med hvordan h*n ser ut, men det er frekt å bare gå. Det beste er å ha litt kontakt forut for daten og utveksle nye bilder først. Det er like ille med bilder som viser personen slankere/større enn det personen egentlig er, eller om bildene viser en mye yngre versjon av personen. Anonymkode: e5250...708 7
Carrot Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Nå skal man være ganske "tøff" for å si til noen man står overnfor at man føler seg lurt men som AB over skriver, skal du gå fra en date pga noe slikt bør man kanskje være såpass at man sier hvorfor. Det letteste er å snu i døra - men det er også det feigeste.. 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Det er jo helt OK å finne ut at man ikke klikker IRL. Men man holder ut den første daten, så trekker man kontakten etter det. Å bare forlate noen midt i en middag eller ett møte, det er utrolig uhøflig. Det handler om å være medmenneske og ha respekt for andre. Avslutt daten tidligere omså. Ikke bare forsvinn. Føler du det kan lage krøll ifht at personen forventer flere dater, gjør det klart at det var koselig, men det ble med den første daten. Kjemien stemmer bare ikke. Anonymkode: 84e16...946 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Har du sagt ja til å treffes, så fullfører du. Å dra er laveste lavmål og ufattelig feigt. Finnes ingen unnskyldning for dette. Men det er lov å si at dette ikke funker. Trenger ingen begrunnelse. Anonymkode: ab91c...cf7 2
Gjest AryaKillie Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Det går an å fullføre daten og ha det hyggelig. Dersom du ila den stunden fortsatt er like forskrekket og avtent, kan du avslutte i etterkant/fade ut kontakt/blokkere osv.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Er du så utseendefiksert, så spør du etter flere bilder. Verre er det ikke. Anonymkode: 0133a...7e1 1
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Dra på daten og deretter avgjøre om du vil se vedkommende igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke uvanlig at mange fremstiller seg fra sin beste side på bilder på Tinder og andre dating-sider. Noen bruker kanskje bilde fra noen år tilbake osv. Mitt spørsmål er: Er det da innafor når du møter vedkommende på date, som overhode ikke svarer til forventningene, å bare stikke umiddelbart? (fordi rompa er massiv større enn du trodde f.eks). Er det frekt å bare dra, eller er det helt innafor så lenge den andre parten tydelig har fremstilt seg som en annen enn den h*n er? Anonymkode: 5168a...185 Hvis det er utseendet du falt for så ... men da er du bra overflatisk: De fleste legger jo ut det peneste bilde de finner. Anonymkode: e439f...b8a 3
Sykkelkopp Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Fullfør daten med mindre personen åpenbart har prøvd å være misvisende i stedet for å bare legge ut et ekstra pent bilde av seg selv fra sin beste side (Som om personen plutselig er 25kg tyngre, da hadde jeg dratt) 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 "Greit å ditche" Greit for hvem da? Daten? Deg? Verden? Lovverket? Anonymkode: 11db3...050
Leeloo Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Kommer jo an på hvor mye bildene avviker fra virkeligheten også. Å bruke et bilde som er 15 år og 20 kg siden (eller et bilde som ikke er av en selv i det hele tatt) er litt verre enn å bruke det fineste bildet man har som likevel er ganske oppdatert (selv om enkelte kan se utrolig mye bedre ut på bilder enn IRL, se opp for Photoshop og filter ). Det er kanskje litt i overkant optimistisk å tenke at bare man får noen på date så vil de bli så sjarmert at de overser det faktum at du overhode ikke ligner på bildene dine. Jeg innrømmer at jeg tiltrekkes av et godt utseende først (dvs. noen jeg liker utseende på; jeg går egentlig ikke etter de glatteste typene), og jeg har en tendens til å henge meg opp i detaljer (tenk Chandler i Friends - "mascara goop" ). Selv prøver jeg å bruke bilder som er representative, men det er ikke så lett å vite hva det er alltid, det jeg ser i speilet er ikke nødvendigvis slik andre ser meg. Ville nok avtalt en første date det er mulig å avslutte høflig ganske kjapt, sånn for sikkerhets skyld, men det gjelder egentlig uansett. Fyren (for min del) kan jo være tidenes hunk, men likevel totalt kræsj på personlighet, da er det litt kjipt å skulle sitte gjennom en femretter og kino. En som kanskje ikke ser fullt så bra ut i IRL kan likevel være kjempesjarmerende, dumt å bare stikke. Er det 100% sikkert at det ikke vil funke kan man avslutte etter en kjapp kaffe og si at dette dessverre ikke var match, så får man velge om man skal tipse dem om at de bør bytte bilde. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 Har alltid blitt positivt overrasket når jeg har møtt de i virkeligheten Anonymkode: c70fa...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå