Gå til innhold

Orker ikke tilbringe tid med venninne - hun gir seg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittel sier, så merker jeg at jeg har fått nok av en venninne. Hun forteller videre ting jeg sier i fortrolighet, baksnakker andre mye når vi er sammen, og kommer med små stikk når hun selv ikke har det bra (noe som er ofte). Jeg er rett og slett for gammel til å tilbringe tid med folk som trekker meg ned...

Problemet er at hun selvfølgelig merker dette, og stadig maser om hva som er problemet/hvorfor jeg trekker meg unna. Orker ikke å være ærlig, da jeg vet at dette blir drama med denne dama. Hva skal jeg si til henne for å få fred? 

Anonymkode: feebb...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si det du skriver her? Så får hun en sjanse til å forandre seg.

Hva er det verste du risikerer? At hun ikke vil ha kontakt med deg mer?

Anonymkode: 0ae7a...717

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare si det du skriver her? Så får hun en sjanse til å forandre seg.

Sånne folk forandrer seg ikke.

Og nå er det jo TS som  ikke vil ha kontakt med venninnen.

Anonymkode: 7f306...782

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne folk forandrer seg ikke.

Og nå er det jo TS som  ikke vil ha kontakt med venninnen.

Det vet du ikke.
Jeg lærte en gang at det du ikke vet gjør noe med deg.

Fortell henne hva du føler, gi henne en sjans... om hun blir sur  - så har du ikke noe å tape pga du ville jo bli kvitt henne - og nå vet hun hvorfor... eller hun tar det til etterretning og prøver å skjerpe seg.

Altfor mange får lov til å buse frem sånn som de vil, folk irriterer seg over de og baksnakker de,

mens de selv tror at de er verdens hyggeligste personer og skjønner ikke hvorfor folk blir sure...

for ingen har jo sagt det til de!

Om folk hadde turt å sagt fra til folk - de blir sure og fornærmet ja - men så kanskje - kanskje tar de det til seg, og prøver å lære - og kanskje bli et bedre menneske, en bedre lytter osv. Selvinnsikt er en bra ting, men det er det ikke alle som har.

Man må prøve  å se seg selv utenfra.

Anonymkode: 71f71...d2c

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Som sagt, så orker jeg ikke å risikere drama, såre henne, og bli baksnakket av henne til våre felles bekjente. 

Det er kanskje "feigt", men det er ikke min jobb å forandre henne. Har kjent henne i flere år, og gitt henne mange sjanser. Trist, men man må faktisk velge hvor mye tid man skal bruke på folk som drar en ned.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Som sagt, så orker jeg ikke å risikere drama, såre henne, og bli baksnakket av henne til våre felles bekjente. 

Det er kanskje "feigt", men det er ikke min jobb å forandre henne. Har kjent henne i flere år, og gitt henne mange sjanser. Trist, men man må faktisk velge hvor mye tid man skal bruke på folk som drar en ned.

Enig, og jeg er 35. min erfaring har folk forandrer seg ikke-og gir du dem en sjanse til eller flere, kommer det bare til å bli masse frustasjon, irrtitasjon og drama.

Bare kutte henne ut du :)

• Liker 2
Skrevet

Skriv en beskjed til henne om at du ikke vil være venner lengre, pass på at hun ser meldingen, og da blokker du henne på alle internett sider, gi svar på tlf/ring tilbake og svar på meldinger osv. Unngå henne i rl. Er dere på samme fest ol, ikke snakk med henne,sett med andre, kommer hun, så flytter. (du kan også google dette på engelsk, masse råd på hva du kan gjøre)

Ettervært tar hun beskjeden.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skriv en beskjed til henne om at du ikke vil være venner lengre, pass på at hun ser meldingen, og da blokker du henne på alle internett sider, gi svar på tlf/ring tilbake og svar på meldinger osv. Unngå henne i rl. Er dere på samme fest ol, ikke snakk med henne,sett med andre, kommer hun, så flytter. (du kan også google dette på engelsk, masse råd på hva du kan gjøre)

Ettervært tar hun beskjeden.

"ikke.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Det er din rett faktisk å velge. Kansje har du tøyd tålmodigheten din så lenge at du bare vil bli kvitt "plaga" og jeg forstår veldig godt viss du unlater å ta det opp....noen er bare Dramaqueens og kan lage mye herk rundt seg. Lykke til:)

• Liker 2
Skrevet

Når hun ikke vet hva hun har gjort og du unngår henne slik kan det faktisk skade henne. Jeg har en bror som oppfører seg slik du gjør og personlig har jeg ikke vært annet enn snill. Jeg forstår at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre og for meg er det greit, men han kan da aldri regne med senere å komme tilbake i mitt liv, bli onkel til mine barn og ta del i vårt liv. Jeg synes du oppfører deg særdeles umodent for å være ærlig. Men hver sin lyst.

Anonymkode: c174f...fe0

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hun ikke vet hva hun har gjort og du unngår henne slik kan det faktisk skade henne. Jeg har en bror som oppfører seg slik du gjør og personlig har jeg ikke vært annet enn snill. Jeg forstår at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre og for meg er det greit, men han kan da aldri regne med senere å komme tilbake i mitt liv, bli onkel til mine barn og ta del i vårt liv. Jeg synes du oppfører deg særdeles umodent for å være ærlig. Men hver sin lyst.

Nå er ikke jeg din bror, og du er ikke min venninne. Ville ikke ha tatt så forthastede beslutninger etter noen linjer på et forum. Jeg skjønner det er et sårt tema, men tviler på situasjonen er sammenlignbar. Har du vært snill mot din bror er det jo han som har problemer.

Ts

• Liker 7
Skrevet
Den 16.8.2016 at 16.13, AnonymBruker skrev:

TS her.

Så du tror ikke at du sårer henne ved å bare droppe henne uten et ord? Hun baksnakker deg garantert basert på det du skrev i HI. 

Du sier du har gitt henne flere sjanser. Hvordan da? Har du sagt sannheten til henne tidligere? 

Hvis du ikke klarer å si det du mener, så får du vel bare holde ut med masingen hennes.

• Liker 2
Skrevet
Den 16.8.2016 at 22.17, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg din bror, og du er ikke min venninne. Ville ikke ha tatt så forthastede beslutninger etter noen linjer på et forum. Jeg skjønner det er et sårt tema, men tviler på situasjonen er sammenlignbar. Har du vært snill mot din bror er det jo han som har problemer.

Ts

Jeg prøvde å gi deg et annet perspektiv, hvordan det er å bli behandlet slik du behandler din venninne. Folk er ikke synske så du må si det du mener og føler til henne.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å gi deg et annet perspektiv, hvordan det er å bli behandlet slik du behandler din venninne. Folk er ikke synske så du må si det du mener og føler til henne.

Vet du  hva man kan som ofteste skjønne hvordan den andre person ville ha reagert/følt, men det er ikke alltid man kan ta hensyn og være en støttekontakt. Noen ganger MÅ man tenke på seg selv og hva som er best for seg selv.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du  hva man kan som ofteste skjønne hvordan den andre person ville ha reagert/følt, men det er ikke alltid man kan ta hensyn og være en støttekontakt. Noen ganger MÅ man tenke på seg selv og hva som er best for seg selv.

Det har du helt rett i.

Skrevet

Jeg synes det er helt fair at du ønsker å droppe henne som venn, det har jeg også gjort noen ganger.

Jeg synes IKKE det er fair at du ikke har tenkt å si noe til henne. Den konsekvensen må du bare ta, noe annet er feigt og dårlig gjort. (At hun gjør ting som er dårlig forsvarer ikke at du gjør det samme).

Anonymkode: aed8a...68e

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt fair at du ønsker å droppe henne som venn, det har jeg også gjort noen ganger.

Jeg synes IKKE det er fair at du ikke har tenkt å si noe til henne. Den konsekvensen må du bare ta, noe annet er feigt og dårlig gjort. (At hun gjør ting som er dårlig forsvarer ikke at du gjør det samme).

Anonymkode: aed8a...68e

Men jeg kan da ikke si at det er fordi hun baksnakker, forteller ting videre, og kommer med stikk? Da blir det mayhem, og vi har felles venninnegjeng. 

Jeg søker råd for hva jeg kan si (kan godt være i nærheten av sannheten), som ikke fører til drama og krangling, da jeg ikke orker dette. Jeg kjenner henne såpass godt at hun ikke kommer til å gi meg fred om jeg konfronterer henne med oppførselen. Jeg hadde da ikke ville kuttet henne ut om dette var en person jeg kunne kommunisere normalt med om ting som sårer meg. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Du kan nesten regne med at du blir baksnakket hvis du allerede ignorerer henne uten å oppgi noen grunn. Det er temmelig lavmål oppførsel av deg. Sannsynligvis er du den som kommer til å komme dårligst ut av dette her. Og måten du velger å gjøre det på skaper mer drama enn om du bare hadde fadet vennen ut av livet ditt, det er slikt som naturlig kan skje med vennskap. 

Så burde du tenke gjennom hvordan dere kommuniserer, hvordan du kommuniserer. Jeg har liten tro på at du er så uskyldig som du sier du er og at det er bare henne som kommer med stikk. Kanskje du trenger å bli litt tøffere og tåle å høre sannheten av og til. For det er vel der skoen trykker? At du blir servert sannhet som du oppfatter som stikk fra din venninne. Kanskje hun egentlig bare prøver å hjelpe deg.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan da ikke si at det er fordi hun baksnakker, forteller ting videre, og kommer med stikk? Da blir det mayhem, og vi har felles venninnegjeng. 

Jeg søker råd for hva jeg kan si (kan godt være i nærheten av sannheten), som ikke fører til drama og krangling, da jeg ikke orker dette. Jeg kjenner henne såpass godt at hun ikke kommer til å gi meg fred om jeg konfronterer henne med oppførselen. Jeg hadde da ikke ville kuttet henne ut om dette var en person jeg kunne kommunisere normalt med om ting som sårer meg. 

Ts

Jeg forstår deg godt. Har kuttet ut en venninne av ca samme grunn. Jeg var alltid helt frustrert/litt forbanna etter hver eneste gang jeg hadde møtte denne dama. Så til slutt slo jeg opp, sa at jeg ikke ville treffe henne mer. Hun lurte på hvorfor og det var ikke lett å forklare, men jeg prøvde. Riktignok var det masse jeg ikke sa, fordi jeg vet at hun ikke ville taklet det og hun ville forsvart seg. En og en hendelse kunne hun nok klart å forsvare, men det er summen som bare ble for mye! Vanskelig å fortelle henne hva jeg egentlig mener om henne, fordi jeg ikke ville knuse henne. Men jeg orket bare ikke mer. Jeg vet hun ikke er en type jeg kunne fadet ut, da hadde hun blitt sur og krevd at jeg skjepet meg. Jeg var drittlei av at hun skulle mene så mye om alt jeg gjorde/hvilke klær jeg burde ha/ hvilke interiørting som ikke var bra nok osv. Hun tappet meg for energi. Men det hadde blitt mye mer drama om jeg prøvde å fade henne ut.

Jeg har vondt av henne, og litt dårlig samvittighet, men som du sa, livet er for kort for å omgås sånne folk! 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg hadde fadet henne ut (forslag lengre), du kjenner henne best og vet hvordan hun er.

Det er kanskje "feigt" eller så er det faktisk det beste måten.

Man kan ikke være politisk korrekt helle tiden, gjør hva som er best for deg, og du slipper å få så mye drama.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...