Gå til innhold

abort.. hvor står du?

angie

Anbefalte innlegg

For retten til å velge selv, bestemme over min egen kropp og mitt liv.

Dersom noen prøver å endre på lovgivingen i forhold til abortloven er jeg beredt til å IGJEN demonstrere for retten til å bestemme over meg selv og min rett til å gjøre egne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:enig_animasjon:

Så absolutt. Flere land har forbud mot abort, tilogmed fengsel for både kvinnen og legen. Hjelper det? Nei. Det eneste resultatet er at hundretusner dør pga illegal abort, evt ender ifattigdom pga alenetilværelsen ikke duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, mener du at et foster er hjernedødt? Det er vel temmelig kunnskapsløst.

Det var ment som et svar til at hjerte som slår => liv.

Tror forøvrig at jeg har minst like gode kunnskaper i embryologi som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg er ikke noen fan av abort, men er for selvbestemt abort. Det kan være gode grunner for en abort, og da synes jeg at valgmuligheten skal være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Er dere som er mot abort klar over hvordan tilstandene er i de landene der abort er ulovlig? Leste akkurat en artikkel i DetNye om ei jente fra portugal tror jeg det var... Ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men det er ikke uproblematisk med abort. Uansett hvor man står i forhold til dette spørsmålet, så er fosteret liv.

Ja, liv er det. Et liv med mindre utviklet sjelsliv enn den biffen du spiste her om dagen en gang hadde (forutsatt du ikke er vegetarianer da).

Noen andre her pratet om et pumpende hjerte. Er virkelig denne pumpen ennå symbolet på (sjels)liv blant mennesker i dagens samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er FOR selvbestemt abort.

Så absolutt.....

Kan være uheldig i forhold til prevansjon, og da med tanke på det at du blir tvunget til å bære frem et barn som i utgangspunktet er uønsket. Dvs 16 år gammel mor, ingen far???!!!! En mor som forsaker utdannelse, ikke har penger eller andre middler til å oppfostre ett barn. Kanskje uten annen støtte enn staten...

En jente som blir voldtatt, men kanskje ikke får seg til å annmelde forholdet. Foreldre med mange barn, som kanskje ikke verken har plass eller økonomi, eller mulighet til å kunne gi det barnet en tilfredsstillende oppvekst. Det finnes så mange grunner for å beholde ett barn, men det finnes også mange situsjoner som tilsier at livskvaliteten på barn og foreldre IKKE ville blitt noe god i det hele tatt.... Vi må tenke på menneskene i disse situsjonene. Dette er tross alt ett valg for de innvolverte som de skal leve med hele livet, og som vil prege gleden og lykken resten av livet.

Dette gjelder både barn og foreldre.

Abort som prevansjon, er IKKE noe som jeg mener bør være et alternativ. MEN la nå kvinnene ( Foreldrene ) bestemme selv, ikke la et utvalg representanter fra stat og helsevesen bestemme hvordan din fremtid skal være....

Les skrekkeksemplene fra de land som praktiserer lovbrudd ved abort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest nå..
Er for selvbestemt abort, men hadde aldri klart å gjøre det selv. Men det er ikke opp til meg å bestemme hva andre skal gjøre.

Aldri si aldri... Jeg var motstander av abort helt til jeg endte opp i en situasjon der jeg enten måtte velge om jeg skulle få barnet, og ikke klare å ta meg av det, eller abort.... Valget var desverre enkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er FOR selvbestemt abort.

Så absolutt.....

Kan være uheldig i forhold til prevansjon, og da med tanke på det at du blir tvunget til å bære frem et barn som i utgangspunktet er uønsket. Dvs 16 år gammel mor, ingen far???!!!! En mor som forsaker utdannelse, ikke har penger eller andre middler til å oppfostre ett barn. Kanskje uten annen støtte enn staten...

En jente som blir voldtatt, men kanskje ikke får seg til å annmelde forholdet. Foreldre med mange barn, som kanskje ikke verken har plass eller økonomi, eller mulighet til å kunne gi det barnet en tilfredsstillende oppvekst. Det finnes så mange grunner for å beholde ett barn, men det finnes også mange situsjoner som tilsier at livskvaliteten på barn og foreldre IKKE ville blitt noe god i det hele tatt.... Vi må tenke på menneskene i disse situsjonene. Dette er tross alt ett valg for de innvolverte som de skal leve med hele livet, og som vil prege gleden og lykken resten av livet.

Dette gjelder både barn og foreldre.

Abort som prevansjon, er IKKE noe som jeg mener bør være et alternativ. MEN la nå kvinnene ( Foreldrene ) bestemme selv, ikke la et utvalg representanter fra stat og helsevesen bestemme hvordan din fremtid skal være....

Les skrekkeksemplene fra de land som praktiserer lovbrudd ved abort.....

:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det slik at alle her inne er mer eller mindre for selvbestemt abort.

Men om vi ser bort ifra retten til å ta abort, og ser på det ufødte barnet, eller fosteret om du vil. Har ikke fosteret rett til å bli født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det slik at alle her inne er mer eller mindre for selvbestemt abort.  

Men om vi ser bort ifra retten til å ta abort, og ser på det ufødte barnet, eller fosteret om du vil. Har ikke fosteret rett til å bli født?

Hvorfor skal noen ha rett til å bli født? Hvordan vet man at det å bli født er bedre enn alternativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg er for selvbestemt abort. Vi kan vel alle se for oss alternativet med abortnemder, strikkepinne med påfølgende dødsfall og illegale abortklinikker *grøss* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er definitivt FOR selvbestemt abort. Ønsker man ikke å ta abort kan man jo la være..... Ingen barn fortjener å komme til verden og være uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er definitivt FOR selvbestemt abort. Ønsker man ikke å ta abort kan man jo la være..... Ingen barn fortjener å komme til verden og være uønsket.
:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer på denne jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...