Gå til innhold

abort.. hvor står du?

angie

Anbefalte innlegg

Jeg mener det er bra et dette er noe man kan bestemme selv. Synes det er grusomt at det er folk som bruker dette som en prevensjon men dette er da også de jentene/kvinnene som kanskje heller ikke burde ha barn. (håper det ikke er så altfor mange jenter/kvinner der ute som heller stikker en tur innom sykehuset/klinikken eller hvor man gjør dette, iste for en tur til kondomeriet(f.eks) eller legen for noen piller)

Synes det er bedre med et fjernet foster enn et barn med en forferdelig barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms Chanandler Bong

Er for selvbestemt abort. Bedre det enn å ta i bruk strikkepinner som nevnt over her. Men jeg må innrømme at jeg blir sur når jeg hører om kvinner som har tatt abort for 4-5 gang.(=abort som prevensjonsmiddel imo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

For selvbestemt abort i loven!!

Men jeg hadde ikke tatt abort selv (med unntak av hvis svangerskapet var et resultat av overgrep.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i hvert fall ikke min oppgave å ha noen mening om hva andre skal gjøre med livet sitt, like lite som jeg ville likt at andre skulle avgjøre hva jeg skulle gjøre med mitt.

Jeg mener faktisk å ha lest at aborttallene gikk ned da vi fikk fri abort her i landet. Om det var abortloven i seg selv, eller det at den kom på et tidspunkt da jenter begynte å ta mer ansvar for egen seksualitet, skal være usagt.

Uansett - ingen gjeng av gamlelegegubber skal sitte å avgjøre hvem som skal være nødt til å bære frem et barn som av uvisse grunner ikke er ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så er det hårreisende hvordan enkelte ikke har noen moral rundt abort' date=' og tar abort flere ganger som prevensjon![/quote']

Men atskillig verre ville det vært om disse "umoralske" bertene skulle vært nødt til å være mamman til noen....

Veldig få bruker abort som prevensjon, og en perfekt verden vil vi aldri få.. Vi kan ikke legge lista etter minoriteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge er det nærmest opplest og vedtatt at det er uproblematisk med abort. Det kan vi vel og se av mange av svarene som er gitt her i tråden.

Men det er ikke uproblematisk med abort. Uansett hvor man står i forhold til dette spørsmålet, så er fosteret liv.

At kvinnen skal bestemme over sin egen kropp, bør jo være selvfølgelig. Men hun er igjennom abortloven også pålagt å avgjøre om et annet påbegynt menneske skal leve eller dø.

Derfor synes jeg det er bra at spørsmålet kommer opp til debatt imellom. Jeg ser ikke noe bakstreversk i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% for selvbestemt abort. Retten til selvbestemt abort er så viktig for meg at jeg ikke ønsker å bo i et land hvor det ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mot abort.

Abort er i følge min oppfatning alltid galt, men det kan i mange tilfeller likevel være det minste av to onder.

Jeg er derfor for retten til å bestemme selv, og blir nesten dårlig av å tenke på hva som ville vært alternativet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt og holdent for. Og om jeg selv ble gravid nå ville jeg ikke nølt et sekund med å ta abort.Dette fordi jeg vet at jeg aldri ville vært i stand til å bli mor, og ikke vil ha et barn. Ingenting er så forferdelig som uønskede barn. Jeg tar ansvar og er påpasselig med prevensjon, og det tror jeg faktisk de fleste er. Antallet unge jenter som bruker abort som prevansjon tror jeg ikke er så forferdelig høyt som enkelte vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Her i Norge er det nærmest opplest og vedtatt at det er uproblematisk med abort. Det kan vi vel og se av mange av svarene som er gitt her i tråden.

Men det er ikke uproblematisk med abort. Uansett hvor man står i forhold til dette spørsmålet, så er fosteret liv.

At kvinnen skal bestemme over sin egen kropp, bør jo være selvfølgelig. Men hun er igjennom abortloven også pålagt å avgjøre om et annet påbegynt menneske skal leve eller dø.

Derfor synes jeg det er bra at spørsmålet kommer opp til debatt imellom. Jeg ser ikke noe bakstreversk i det.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubetinget FOR selvbestemt abort.

Jeg ser ikke på fosteret som et liv, kun et potensiale. Forsteret kan ikke leve utenfor morens kropp, og er dermed ikke mer enn en forlengelse av moren tidlig i svangerskapet.

(Og nei, jeg mener ikke dermed at nyfødte ikke er fullstendige mennesker, de kan nemlig overleve ved hjelp av maskiner eller andre voksne, mens et foster er avhengig av én helt spesiell person)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% for....

Tenk på alle dei stakkars barna! Grunnen til at kvinner tar abort er - 95% - fordi dei meinar at barnet ikkje kjem til å få ha det bra. Trur eg!

kvifor skulle egentlig Norge vere i mot abort fordi nokre galne fantatikarar i USA meinar det er ein "synd"?

Snakk om å sleike Bush på kuken...

unnskyld meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...